ביום ראשון תיעדו ברשות הטבע והגנים את הגעתם של ראשוני הכרישים לעיר. הכרישים ישהו בחדרה בין החודשים נובמבר לאפריל.
1 צפייה בגלריה
הכרישים השבוע
הכרישים השבוע
הכרישים השבוע
(צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים)
קראו עוד:
תופעת הכרישים הייחודית בחדרה מושכת אליה אלפי מבקרים מדי שנה. אלא שלא כל המבקרים נשמעים להוראות הבטיחות. עם פתיחת "עונת הכרישים" שבים ברשות הטבע והגנים וברשות הצלילה ומתריעים בפני הציבור מפני צלילה עם הכרישים באזור. "המפגש עם הכרישים אינו צפוי או נשלט", הסבירו. "בתוך כך, באזור שפך המים החמים של תחנת הכוח בו מתרכזים הכרישים קיימים זרמים חזקים ומערבולות חזקות, שעלולות לסכן חיים, לצד ציוד דייג רב כגון קרסים וחוטי דייג משוחררים המסכנים את הצוללים".
במקביל הבהירו כי האזור אסור לרחצה וכי הכרישים מצויים בסכנת הכחדה והינם ערך טבע מוגן ואסור לפגוע בהם, להטרידם או להאכילם וכל העושה כך, מסתכן בענישה פלילית.
גם בחברה להגנת הטבע קהילת חדרה מזכירים כי מדובר בבעל חיים מוגן והצלילה אינה מומלצת במקום בשל הזרמים והפסולת התת מימית: "ההמלצה היא לא להיכנס למים ולא להתקרב לאזור התקבצות הכרישים עם כלי שייט ובכללם קיאקים וסאפים. ניתן לצפות בכרישים ממרפסת התצפית החדשה בגדה הצפונית של הנחל ולהנות מבעלי החיים המדהימים האלו".
בשונה משנים עברו השנה יוכלו המבקרים הרבים באתר, לצפות בכרישים ממרפסת תצפית שהוקמה בעקבות דרישת עיריית חדרה. אלא שראשוני המבקרים בשטח הביעו את אכזבתם מאזור התצפית, בטענה שהוא מרוחק מידי ומקשה על צפייה בכרישים. "המיקום שלה די מרוחק בצד הצפוני. היא גם בגובה פני השטח כלומר אין הגבהה. לא ניתן לראות מגבוה את הכרישים", סיפרו תושבים הפוקדים את האתר מדי שנה. "ציפינו למשהו אפקטיבי יותר. הכרישים זו תופעה ייחודית לחדרה וסברנו שינצלו את זה למשהו קצת יותר יעיל ממרפסת שטוחה ומרוחקת. אבל מי יודע אולי זה רק שלב ראשון בתוכנית ויש איזה הגבהה או מגדל בהמשך העבודות, או לקראת עונת הכרישים הבאה".
ברשות הטבע והגנים הבהירו כי תחנת מידע לציבור בנושא הכרישים תופעל באזור ותהא פתוחה בימי שבת. בהתאם למזג האוויר וכי המועדים הספציפיים יפורסמו באתר.
מהעירייה נמסר: "התצפית הוקמה בהמשך לדרישה של עיריית חדרה. המרפסת נמצאת במקום הכי קרוב למים, כשבינה לבים המים, מפריד שטח פרטי! התכנון הוא שחברת נחלים, החברה לפיתוח תיירות בחדרה, תקים בכל סוף שבוע כאשר מזג האוויר מאפשר, אוהל ובתוכו מסכי טלוויזיה עליהם יוקרנו צילומי רחפן שישדר מעל המקום בו יהיו הכרישים".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:23, 02.11.21