בשבוע שעבר פרסמה עיריית חדרה בדף הפייסבוק שלה פוסט המתהדר בכך שתחנת הכוח "אורות רבין", כבר אינה נכללת ברשימת המפעלים המזהמים ביותר בבעלות ציבורית או ממשלתית ועוררה תרעומת.
1 צפייה בגלריה
אורות רבין
אורות רבין
אורות רבין
(צילום: זהר שחר)
קראו עוד:
הפוסט של העירייה נסמך על "דירוג חברות התעשייה הציבוריות בישראל ההשפעה הסביבתית לשנת 2019", שפרסם המשרד להגנת הסביבה. אלא שלטענת פעילי סביבה מדובר בזריית חול בעיניי הציבור, מאחר ולפני כחודש בספטמבר 2021, פרסם המשרד את "מרשם פליטות לסביבה – דו"ח סביבתי", המתייחס לשנת 2020 ובו לא רק שאורות רבין נכללת ברשימת עשרת המזהמים המובילים, אלא ממוקמת ראשונה.
פעיל הסביבה פרופסור עדי וולפסון כתב: "עיריית חדרה, שומעת? נראה לי שלפני שמוציאים פוסט כזה כדאי לבדוק וללמוד את העובדות. המדד של דירוג חברות התעשייה הציבוריות בישראל- מדד ההשפעה הסביבתית הוא מדד שהמשרד המציא כדי לדרג סיכונים סביבתיים של מפעלים וחברות לטובת השקעות בבורסה. הוא משקלל פליטות לסביבה, ציות לחוק וניהול סביבתי וולונטרי ונותן משקל הרבה יותר גדול לציות לחוק, כך שגם אם חברה פולטת הרבה אבל לא עוברת על היתרי הפליטה ואין לה שימועים והליכים היא תדורג במקום נמוך יותר במדד. יחד עם זאת, זה לא אומר שהיא לא פולטת זיהום. כמו כן המדד המדובר בנתוני 2019 ואחורה והפעם המשרד החליט להוסיף מט"שים(מרכזי טיהור שפכים) לרשימה דבר שדחק את אורות רבין עוד כמה מקומות למטה".
וולפסון הוסיף: "הדוח שעוסק בפליטות לאוויר של המפעלים, הזרמת השפכים והעברת הפסולת פורסם לפני כחודש. בדוח הזה אורות רבין ניצבים בגאון בראש הרשימה".
ארז אריאב פעיל חברתי ויו"ר מטה המאבק נגד, הקמת תחנת כוח נוספת בחדרה הוסיף: "נראה שעיריית חדרה עסוקה בהנדסת תודעת התושבים והציבור בכלל. רק בספטמבר פורסם דוח הפליטות השנתי לשנת 2020. אני מציע לעיריית חדרה להיות צנועה יותר ומקצוענית בהודעותיה ולא לזרות חול בעיני הציבור".
מהעירייה נמסר: "את הדו"ח המצורף פרסם המשרד להגנת הסביבה וצר לנו מאוד, שאלו שמגדירים את עצמם 'קהילת אנשי איכות הסביבה' מתכחשים לנתונים שמפרסם המשרד להגנת הסביבה. כנראה שהסיבות שמנחות את אותם פעילים, הם לא לגמרי איכות הסביבה. מי שקבע לפרסם את הדו"ח בחודש אוקטובר 2021 זה המשרד להגנת הסביבה ולא עיריית חדרה".
לעדכונים: חדשות חדרה