ארבעה ימים לפני האחד בספטמבר עדיין לא ברור האם שנת הלימודים תיפתח. המחלוקת בין הסתדרות המורים בראשות המזכ"לית יפה בן דוד ובין משרד האוצר נראית רחוקה מפתרון. הורים לתלמידים חוששים מהשבתה שתפגע במטה לחמם, ובמורל הילדים.
2 צפייה בגלריה
אנג'י ילקין אזולאי. "לא הוגן שהילדים ייפגעו"
אנג'י ילקין אזולאי. "לא הוגן שהילדים ייפגעו"
אנג'י ילקין אזולאי. "לא הוגן שהילדים ייפגעו"
(צילום: אלבום פרטי)
"הבת שלי עולה השנה לחטיבת ביניים והיא בהתרגשות לא נורמלית, חושבת על היום הראשון, על המפגש עם כולם", מספרת אם שמתגוררת בחדרה. "אנחנו חושבים שילדים תמיד ירצו עוד חופש וישמחו בשביתה, זה לא נכון במקרה הזה. החופש כבר מוצה מבחינתה ומבחינת החברות שלה. כבר היו, עשו, בזבזו, והן מתחילות להשתעמם. אני שומעת אותן מדברות על היום הראשון ללימודים, מה ילבשו את מי יפגשו, הן מצפות לזה ממש. צר לי ששנת הלימודים אולי לא תיפתח במועדה, אלא בטעם רע. הילדים עברו בקורונה הרבה, זה לא לעניין. מבחינתי אין עניין של להפסיד עבודה כי זה גיל שכבר לא צריך לשבור את הראש ולהשיג בייביסיטר. אבל זה לא אומר, שזה תקין. אין דבר חשוב יותר מחינוך ילדינו".

2 צפייה בגלריה
יפה בן דוד
יפה בן דוד
יפה בן דוד. יימצא פתרון?
(צילום: אבי מועלם)

עבור אנג'י ילקין אזולאי, קוסמטיקאית קלינית המפעילה עסק פרטי בחדרה, המצב הרבה יותר מורכב: "אני אמא לדר (6) שאמורה לעלות לכיתה א' בבית הספר אילן רמון ולניר (4.5) שעולה לגן חובה "אודם". מבחינתי, אם ברגע האחרון יכריזו על שביתה זה משהו שמאוד יפגע בפרנסה שלי, כי אין לי ודאות לגבי הלקוחות, אאלץ לבטל תורים, לנסות להשיג בייביסיטר מהרגע להרגע, שלא לדבר על האכזבה של הילדים. הילדה בהתרגשות, מוכנה עם הילקוט וכל הזמן שואלת מתי מתחילים ללמוד ואני עדיין לא משיבה לה ספציפית. אני אומרת לה 'בשבוע הבא' בלי לנקוב ביום, כי אני באמת לא יודעת אם השנה תיפתח כרגיל או לא. הילדים היו בכל כך הרבה אי ודאות בקורונה, אז גם עכשיו עושים לה את זה? לא הוגן שבגלל עניינים תקציביים הילדים יפגעו. זה בזיון ואני מצפה מהממשלה ומהסתדרות המורים לקחת את הנושא בשיא הרצינות".
קראו גם:
לדברי ילקין אזולאי, שביתה תודיע היא גזירה קשה מנשוא עבור ההורים והתלמידים: "זה עלול לפגוע בלקוחות שלי מאוד. אאלץ לבטל את הטיפולים שלהן, ובכלל זה כלות שעבורן זה באמת קריטי. זה לא רק פגיעה בפרנסה זו גם פגיעה באמינות שלי. אם לכל הפחות היו מודיעים מראש על השבתה בפרק זמן סביר יכולתי להשיג בייביסיטר, אולי לדחות חלק מהטיפולים, למצוא פתרונות, אבל לא, הם תמיד משאירים את זה לרגע האחרון. לאור כל אירועי הקורונה לאור יוקר המחייה לאחרונה, מצופה מהממשלה ומהסתדרות המורים להתעשת ולמצוא פתרון. זה מה שאני מצפה מהם".
לעדכונים: חדשות חדרה