בית המשפט הפחית במחצית את היטל הסלילה שהטילה עיריית חדרה על תושבים ותיקים לטובת כביש שנועד לשרת פרויקט בניה חדש.
3 צפייה בגלריה
הכביש שעליו נדרשת ההיטל בגבעת אולגה
הכביש שעליו נדרשת ההיטל בגבעת אולגה
הכביש שעליו נדרשת ההיטל בגבעת אולגה
(צילום: אלבום פרטי)
בחודש יולי 2021 הופתעו עשרות תושבי שכונת גבעת אולגה ג' לקבל חיובים בסך עשרות אלפי שקלים כל אחד ובסך הכל בסכום של שני מיליון שקלים מעיריית חדרה בגין היטל סלילה בעקבות סלילת המשך רחוב השלדג המצוי מצפון לנכסים שבבעלותם.
לפי הודעת העירייה, בוצע החיוב בגין קטע כביש חדש שנסלל מצפון לרחוב בו הם גרים.
בעקבות החיוב, התארגנו 35 מהתושבים והגישו עתירה מנהלית נגד העיריה בבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות משרד עו"ד מיכאל רוזן בטענה שגביית היטלי סלילה אינה חוקית, רשלנית ואינה מידתית לאור העובדה שהם שילמו לפני שנים רבות דמי השתתפות בגין סלילת הרחוב הדרומי הגובל בנכסים.

3 צפייה בגלריה
בסך הכול דרשה העירייה מהתושבים כשני מיליון שקלים
בסך הכול דרשה העירייה מהתושבים כשני מיליון שקלים
בסך הכול דרשה העירייה מהתושבים כשני מיליון שקלים
(צילום: אלעד גרשגורן)

מדובר בשכונה אשר הוקמה בסיוע של המדינה וחברת "עמידר" החל משנות ה- 50 של המאה הקודמת.
במסגרת העתירה לביטול החיוב, נטען על ידי משרד עו"ד מיכאל רוזן העוסק במיסוי מוניציפלי, כי מדובר באנשים קשיי יום שאין בידיהם כל אפשרות לממן עבודות סלילה של כביש, רובם המוחלט תושבים מבוגרים וותיקים והכנסתם היא מקצבאות, ושלמזלם הרע בתיהם גובלים בכביש חדש שנסלל בעקרון לכבוד פרויקט חדש סמוך, כביש שלא תורם להם דבר, שכן בתיהם מטבע הדברים גובלים גם בכביש אחר שנסלל לפני שנים רבות. יתרה מזאת, נטען בעתירה כי העירייה כבר מימנה את סלילת הכביש נשוא החיובים באמצעות היטלי סלילה אשר מומנו על ידי היזמים, שבנו את מגדלי המגורים שהגישה אליהם היא מרחוב השלדג. בנוסף, טענו העותרים כי שולמו בעבר דמי השתתפות בגין סלילת הרחוב הגובל בנכסים ולפיכך, אין לחייב בגין שטח הקרקע והשטח הבנוי שהיו באותה העת.

3 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. הגיעה לפשרה
(צילום: אסף פרידמן)

במסגרת העתירה טענו העותרים, באמצעות עורכי הדין מיכאל רוזן, יולה דומנסקי וגיא חיון כי חלק מהמסמכים אשר היו בתיקי הארכיון לפני מספר שנים, בעת עיון בתיקים, לא נמצאו בסמוך להגשת העתירה בתיקי הארכיון.
בעקבות המלצת בית המשפט, ניהלו הצדדים משא ומתן ביניהם בעקבותיו הגיעו לפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין.
על פי הסכם הפשרה סוכם כי התושבים ישלמו כמחצית מהסכום בלבד בתוספת הצמדה למדד בלב וללא וריבית פיגורים.
קראו גם:
לדברי עו"ד מיכאל רוזן, לאור הקושי של העותרים להציג אסמכתאות אודות תשלום בפועל, כפי שדורשים בתי המשפט במקרים דומים, ולאורן של הוראות חוק העזר, אשר הסיכוי לפרש אותן כך שהעותרים פטורים לחלוטין מתשלום, קלוש, מדובר בהישג אדיר.
לעדכונים: חדשות חדרה