חברת החשמל מקיימת בחוות חפציבה את "פסטיבל החשמל". באתר החברה הוסבר כי מטרת הפסטיבל היא לאפשר לציבור "לגלות את סיפורה המרתק של החברה לאורך מאה השנים במסלול תחנות מרהיב ומרגש". במקום יש מיצגי אור וקול ומופעים. והוא מושך אליו מדי יום מבקרים רבים.
3 צפייה בגלריה
פקקים בכניסה לשכונת חפציבה. "בלתי נסבל"
פקקים בכניסה לשכונת חפציבה. "בלתי נסבל"
פקקים בכניסה לשכונת חפציבה. "בלתי נסבל"
(צילום: אלבום פרטי)
מי שפחות מאושרים מהאירוע הססגוני הם תושבי שכונת חפציבה הסמוכה שטוענים כי האירוע גורם לפקקי ענק בשכונה ומקשה עליהם להגיע לבתיהם בתום יום העבודה.
לאחרונה שלחו תושבים מכתב לחברת החשמל, באמצעות עורך הדין מוטי לוי.
"ב-30 ביולי החל להתקיים בחוות חפציבה בחדרה פסטיבל, אשר צפוי להימשך עד ליום 14/8/23", כתב עו"ד לוי. "מדי יום החל משעות אחר הצהריים המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה חוסמים השוטרים את הכניסה לשכונה ומעכבים רכבים לבדיקה. כתוצאה מכך הפכו חיי תושבי השכונה לבלתי נסבלים".

3 צפייה בגלריה
תושבים טוענים כי "לא העזו לצאת מבתיהם"
תושבים טוענים כי "לא העזו לצאת מבתיהם"
תושבים טוענים כי "לא העזו לצאת מבתיהם"
(צילום: אלבום פרטי)

עוד נטען במכתב כי "ישנם תושבים שדיווחו על המתנה של כ-40 דקות ויותר בכניסה לשכונה, בשל פקקי ענק שנוצרים בעקבות כך שישנה רק דרך אחת לכניסה ויציאה מהשכונה... יש לציין כי בהגיעם של הפונים הביתה לאחר יום עבודה לא העזו לצאת שוב מביתם לענייניהם השונים, מתוך החשש שהיציאה ובמיוחד החזרה יגבו מהם מחיר יקר בצורת המתנה נוספת בפקקי הענק. במיוחד הדבר בולט בימים אלה של חופשה של הילדים, כשהתושבים מונעים מעצמם יציאה מהשכונה וחברים של הילדים נמנעים מלהגיע לביקור".
במכתב נטען כי מרבית התושבים כלל לא ידעו שבאזור ייערך פסטיבל. "דבר קיומו של הפסטיבל נפל עליהם כרעם ביום בהיר".
עוד נטען כי "לא ברור מדוע נקבע מיקום הפסטיבל במיקום בו נקבע באופן שגורם מטרד רב ואי נוחות לתושבי השכונה. עוד לא ברור מדוע לא נערכו הגורמים השונים על מנת להקל על תושבי השכונה, בין היתר, באמצעות מתן היתרי כניסה לתושבי השכונה במחסום, בין אם בצורת מדבקות תואמות לרכבים או כל סימון אחר שיקל על תושבי השכונה לעבור ולהגיע לביתם במהירות האפשרית".

3 צפייה בגלריה
תחנת הכוח אורות רבין
תחנת הכוח אורות רבין
תחנת הכוח אורות רבין
(צילום: אסף פרידמן)

עוד נטען בכתבה כי במרחק קצר מהמקום בו מתקיים הפסטיבל שוכן פארק נחל חדרה "בו התקיימו בעבר אירועי ענק וזה ללא ספק היה יכול להיות מקום מתאים הרבה יותר לקיום הפסטיבל וכך לא היה מפריע לאיש, מאשר המקום שנבחר שהוא ממש לא מותאם לכך – הכביש המוביל אליו הוא כביש גישה צר, חסר שוליים ומדרכות".

קראו גם:

התושבים אף הביעו חשש כי אירועי תרבות שנקבעו להתקיים באזור ייפגעו בשל העומסים שהפסטיבל מייצר.
לסיום כותב עורך הדין לוי: "הנכם נדרשים לפעול לאלתר לתיקון המצב הקיים ולהציע פתרונות מעשיים שיקלו על הסבל של תושבי השכונה עד לסיום הפסטיבל. יש לפעול לסלילת כניסה חילופית באופן מיידי".