תכנית ההתחדשות העירונית במתחם רסקו בחדרה מתקדמת. בסוף השבוע ניתן היתר לתחילת העבודות.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה פרויקט רסקו
כך ייראה פרויקט רסקו
כך ייראה פרויקט רסקו
(הדמיה: אאורה)
מדובר על שטח של כעשרה דונם שעליו כיום שלושה מבני שיכון ישנים בני שלוש קומות ובהם 95 דירות, אשר יפונו ויהרסו. במקומם ייבנו 630 דירות חדשות ו-5000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. בקומת הקרקע של שניים מהמבנים יוקמו גני ילדים.
מהעירייה נמסר כי מיקומו האסטרטגי של המתחם, בדופן הצפוני של ציר דוד שמעוני ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת וממתחם התחבורה המשולב המתוכנן, מגשים את התפיסה האורבנית של קביעת ציר מרכז העיר כעורק מרכזי, המחבר בין מערב העיר למרכזה, המכיל עירוב שימושים ונשען על תחבורה ציבורית, תקני חנייה מופחתים ונגישות מהירה לתחבורה ארצית.

2 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "חדרה לא מפסיקה לצמוח"
(צילום: אלעד גרשגורן)

במתחם רסקו כיום 60 דירות בבניה רוויה בשלושה מבני שיכון ועוד 34 תתי חלקות בבניה לא רוויה. התחדשות מתחם רסקו תבוצע בהליך פינוי-בינוי שמעלה צורך לפנות את בעלי דירות המתגוררים במתחם עצמו לדיור חלופי עד לסיום הבניה. הליך שיתוף הציבור התקיים בפרויקט זה באופנים שונים בסיוע המנהלת להתחדשות עירונית בחברה הכלכלית, כאשר מתחילת הדרך נערכו מספר אסיפות דיירים, כלליות ונקודתיות יותר, אליהן הוזמנו הדיירים. לאחר פניה לכלל הדיירים, התנדבו חלקם לשמש כנציגות מול מנהלת ההתחדשות.

קראו גם:

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל מסר: "חדרה לא מפסיקה לצמוח, והביקוש רק גובר. גם בימים מאתגרים אלו אנו מצליחים לתכנן ולבנות ולהפוך את חדרה למוקד ביקוש משמעותי. התחדשות השכונות הוותיקות מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בתנופת הפיתוח האדירה שחווה העיר חדרה בשנים האחרונות".