מכת גניבות מחשבים שוטפת את בתי הספר בחדרה. על פי דיווחי הורים מבתי ספר שונים בעיר, בחודש האחרון נגנבו עשרות מחשבים ניידים ונייחים. הדיווחים מגיעים מבתי הספר "צפרירים", "אילן רמון" ובית הספר הדמוקרטי. ואם לא די בכך, בית הספר צפרירים נפרץ בחודש האחרון לא פחות משלוש פעמים.
3 צפייה בגלריה
בית ספר צפרירים. נפרץ
בית ספר צפרירים. נפרץ
בית ספר צפרירים. נפרץ
(צילום: אסף פרידמן)
לדברי ההורים, הקלות היתרה בה ניתן לפרוץ לבית הספר מבהילה ומדירה שינה מעיניהם, מאחר וגורמים עוינים יכולים לפרוץ באותה הקלות ולסכן את ביטחון ילדיהם.
אם לילדים ב"צפרירים" סיפרה: "מבית הספר נגנבו 11 מחשבים נייחים בפריצה הראשונה. בסוף חופשת סוכות נגנבו 37 מחשבים ניידים ובשבוע שעבר נגנבו עוד שני מחשבים. באילן רמון נגנבו בתאריך 27 באוקטובר לא פחות מ-40 מחשבים ניידים ולהבנתנו מחשבים נגנבו גם מבית הספר הדמוקרטי בשכונת ברנדייס. מה שמפחיד אותנו זו הקלות בה נכנסים לבית הספר".
האם ממשיכה: "החשש שלנו הוא שהיום פורצים לגנוב מחשבים, אבל מי ערב לנו שמחר לא יפרצו ויטמינו פצצה? יש לוקרים לתלמידים, מה הבעיה להטמין שם תיק ובתוכו כל דבר? אנחנו מאוד חוששים ומוטרדים מזה ובנוסף, מוטרדים גם מהיעדר השקיפות של המערכת החינוכית בנדון. למשל אנחנו בצפרירים גילינו על הגניבה רק כי בבית ספר אחר בעיר, הגישו תלונה במשטרה על הגניבה, ומנהלת בית הספר הזה סיפרה במשטרה שידוע לה שגם בצפרירים נגנבו מחשבים".

3 צפייה בגלריה
(המחשבים נגנבו | המחשה: shutterstock)

אחד ההורים הוסיף: "לאחר הפריצות החוזרות ונשנות אנחנו מרגישים שאין די מוגנות לילדים. אם ההתנהלות הזו תמשיך ובבתי הספר לא יספרו להורים מה קורה ויותר חשוב מכך, מה עושים כדי למנוע מצב שהגישה לבתי הספר כל כך קלה, ללא ספק יחל חשש של הורים לשלוח את ילדיהם ללימודים והחשש הזה יהיה מוצדק".

3 צפייה בגלריה
בית הספר הדמוקרטי בחדרה. גם הוא במצטיינים
בית הספר הדמוקרטי בחדרה. גם הוא במצטיינים
בית הספר הדמוקרטי בחדרה. גם ממנו גנבו
(צילום: אסף פרידמן)

ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, כינס דיון דחוף בנושא פריצות למוסדות חינוך וגניבות המחשבים. בדיון השתתפו סגן מפקד תחנת חדרה רב פקד איציק גבאי, מנכ"לית העירה זיוה הימברג ומנהל אגף האכיפה והבטחון כיל שלמה.

קראו גם:

רפ"ק גבאי ציין כי מדובר בתופעה כלל ארצית והבהיר כי הנושא בחקירה. עוד הוחלט כי המשטרה תתגבר את הסיורים באזורי מוסדות החינוך ויצאו הוראות בטיחות חדשות למנהלי בית הספר. בנוסף עובדי אגף האכיפה והבטחון בשיתוף קב"ט מוסדות החינוך בעיר יבצעו פעולות מנע נוספות מול המנהלות.