רגע לפני חנוכה הסתיים פרויקט להתקנת עשרת אלפים פנסי רחוב חדשניים חוסכי אנרגיה ברחבי חדרה.
2 צפייה בגלריה
נורות חסכוניות ברחובות חדרה
נורות חסכוניות ברחובות חדרה
נורות חסכוניות ברחובות חדרה
(צילום: באדיבות העירייה)
את הפרויקט הובילה החברה הכלכלית חדרה.הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה מלא בין מחלקת החשמל בעירייה בראשות רפי אדרי, לבין חברת געש תאורה ספקית הציוד, וא.א.כ.י, הקבלן המבצע שזכה במכרז שהוציאה החברה הכלכלית חדרה. במסגרת הפרויקט הוחלפה כל התאורה הציבורית הקיימת בתאורת לד חסכונית הכוללת יכולות לחיבור תקשורת ושליטה ובקרה. היקף הפרויקט הכולל נאמד בסכום של 30 מיליון שקל. החיסכון המוערך מסך צריכת החשמל לתאורה עומד על 55% לכל הפחות. תוך כדי ביצוע הפרויקט, חודשה וטויבה גם תשתית עמודי התאורה היכן שהיה צורך.

2 צפייה בגלריה
חיסכון של 55 אחוז בצריכת החשמל
חיסכון של 55 אחוז בצריכת החשמל
חיסכון של 55 אחוז בצריכת החשמל
(צילום: באדיבות העירייה)

תחילתו של הפרויקט בקול קורא שהוציאה הרשות להשקעות במשרד הכלכלה שמטרתו הפחתת פליטות חשמל מזהמות וחיסכון בעלויות לצריכת האנרגיה במשק. עיריית חדרה הגישה בקשה למענק שאושר על סך של 4.280 מיליון שקל, כאשר חלקו של המענק אושר בגין התקנה מסחרית ראשונה של גופי תאורה מבוקרים של חברת "געש תאורה".

קראו גם:

"המטרה הייתה לייצר עמוד תאורה שהוא בעצם נכס", מציין שי ארנט-כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, "על הפנס החדש יותקנו בשלב הבא מערכות חכמות של בקרה ושליטה ובשלב הבא יותקנו מצלמות וחיישנים נוספים. ניתן יהיה להשתמש במערכת הבקרה ל'סטרימינג' של אודיו ווידאו. למשל ניתן יהיה להתקין על עמוד תאורה הסמוך לפארק או הטיילת בחוף הים מצלמות או סנסורים על מנת לפקח ולמנוע ונדליזם, וכן לחבר לעמוד עמדת טעינה לרכב חשמלי".