הורים לילדים בגנים הראל וצופית בגבעת אולגה, טוענים כי עיריית חדרה לא מחזירה את צהרון הגנים לפעילות ובכך פוגעת ביכולת ההורים לשוב למעגל העבודה. לדבריהם, הסיבה לאי הפעלת הצהרון מחדש נעוצה בעובדה שמתוך 20 ילדים שהיו רשומים לצהרון לפני הקורונה, נותרו כעת 16 בלבד. מכיוון שכך, אין את המינימום הנדרש של 18 ילדים לפתיחה.
1 צפייה בגלריה
גם הגנים הפרטיים חוזרים
גם הגנים הפרטיים חוזרים
מבקשים מהעירייה להפעיל את הצהרון
(צילום המחשה: אסף רוזן)
"זה מגוחך ביותר וזה לא הוגן כלפינו. חודש וחצי לפני סיום שנת הלימודים, להגיד לנו עכשיו 'עוצרים הכול אין צהרון?'", סיפרו ההורים. "הילדים שפרשו עשו זאת מכיוון שהוריהם פוטרו או נשלחו לחל"ת, אז אין להם ברירה. הורים אלו מחפשים כעת עבודה בקדחתנות, ככה שקרוב לוודאי שגם יצטרפו בקרוב. מכל מקום, כשכל המדינה נרתמת לסייע לאזרחיה בגלל נזקי הקורונה, אנחנו מצפים מהעירייה לסייע לנו ולפתוח את הצהרון. אנחנו לא אמורים לשלם את מחיר הפיטורים ונזקי הקורונה. הנזק שהעירייה תספוג מזה הוא מינורי ביותר. הרווח שהיא תרוויח, לעומת זאת, גדול מההשקעה. היא תסייע לנו לחזור לעבודה ולסייע לכלכלה המקומית לחזור לעצמה. זה הרבה יותר מהגיוני והוגן כלפינו".
עוד טענו ההורים, כי היו תקופות שבצהרון היו 25 ילדים, כך שהיה רווח לעירייה מצהרון זה. "כשהיו 25 ילדים בצהרון הרי לא הורידו את המחיר או הוסיפו חוגים או עוד אנשי צוות, הם הרוויחו וזה בסדר גמור", אמרו ההורים, "כעת אנחנו זקוקים להם, גם אם יפסידו 3,000 או 4,000 שקלים, זה בטל בשישים לעומת הסיוע למשפחות רבות בחזרה לעבודה. זה הזמן שלהם להראות סולידריות עם ההורים ואנחנו מצפים מהם לעשות את הדבר הנכון ולסייע לתושבים. בכל העיריות באים לקראת התושבים בשלל נושאים, אנו מצפים שגם העירייה שלנו תבוא לקראתנו בעניין שמבחינת תקציב עירוני הוא מינורי, ובשבילנו הוא עולם ומלואו".
מצ'יקו וקנין, חבר מועצת העיר והאחראי על מתנ"ס אולגה, נמסר: "מת"נס גבעת אולגה נרתם למען התושבים ומצוקתם, תוך מאמצים גדולים לרבות תקציביים, וייפתח את הצהרון מחר (חמישי) בתנאי המתנ"ס".