מתן שמר בן ה-30, יליד שכונת גבעת אולגה, מוכר בעיקר כאחד מבוגרי תוכנית הריאליטי, "דה ווייס". אלא שבניגוד לבוגרי ריאליטי אחרים, שנעלמים מייד כשהמצלמות נסגרות, שמר לא מפסיק לעבור ולייצר מוזיקה. לפני כשבועיים הוא הוציא את הסינגל הרביעי שלו שנקרא, "עוצר נשימה", בעיבוד של תושב העיר, שי אזולאי.
1 צפייה בגלריה
מתן שמר. "אשתי אומרת שפעם הייתי רומנטיקן וכיום זה יוצא בעיקר בשירים"
מתן שמר. "אשתי אומרת שפעם הייתי רומנטיקן וכיום זה יוצא בעיקר בשירים"
מתן שמר. "אשתי אומרת שפעם הייתי רומנטיקן וכיום זה יוצא בעיקר בשירים"
(The Lhianys)
הסינגל נולד בשיא תקופת הקורונה, כשהתבטלו כל ההופעות המתוכננות ושמר חש צמא גדול לעשייה מוזיקלית. הוא נכנס לאולפן, כתב מילים, הלחין אותן ושלח לחבריו הטובים, בכדי לשמוע פידבקים.

שיר רומנטי

"קיבלתי תגובות נהדרות מהחברים, אבל מה שהכי משך אותי להוציא את השיר זו העובדה שקלטתי את הבת שלי, עוד לא בת שלוש, מזמזמת כמעט את כל השיר. אמרתי לעצמי, שכנראה שיש כאן משהו והחלטתי, מה שלא יהיה, שאני מוציא את השיר אפילו רק בשבילה. מי שעיבד אותו מוזיקלית הוא שי אזולאי מעבד חדרתי מחדרה שמלווה אותי כבר 16 שנים".
ספר על השיר. במה הוא עוסק.
"כמו כל השירים שלי גם השיר הזה עוסק באהבה. אשתי אומרת שפעם הייתי רומנטיקן וכיום זה יוצא בעיקר בשירים. השיר עוסק בפרידה, בגבר שעשה איזו טעות ומתגעגע למי שלא איתו כבר שנה. זה כנראה יצא ממני בגלל שבתקופת הקורונה שמענו על המון מקרים של פרידות וגירושין, תוצרי לוואי של העומסים שהיו בבתים".
איך עברה עליך שנת הקורונה?
"מאז פרוץ המגפה אשתקד לא הופעתי. ההופעה האחרונה הייתה בפורים 2020 ואז הכול התבטל. לפני כן הייתי מופיע חמש-שש פעמים בשבוע, בפני ועדי עובדים, חתונות ואירועים, מוסדות חינוך.
קראו עוד >>>
"לאט לאט התחילו ההופעות להתבטל, לפסח, ליום העצמאות ואז כל החתונות. בתחילה אנשים עוד קבעו איתי הופעה עם תאריך חתונה שיכול להשתנות, אבל הכול התבטל בסופו של דבר בגלל שהחתונות עברו למתכונת של 10 אנשים.
"מאז פרוץ המגפה אשתקד לא הופעתי. ההופעה האחרונה הייתה בפורים 2020 ואז הכול התבטל. לפני כן הייתי מופיע חמש-שש פעמים בשבוע"
"אז הכנסה ממוזיקה לא הייתה והתחלתי לעבוד בתחום השיווק וקידום המכירות. בפן המוזיקלי, אני תמיד כותב ומלחין וגם תמיד מחפש חומרים חדשים. עכשיו, ברוך ה', נפתח הכול ומתחילים להופיע. החודש כבר נקבעו לי שתי הופעות. לאט לאט נחזור לתפוסה מלאה. אני מחכה בהתרגשות לשיר, לשמח ולהופיע".

תגובות טובות

שמר הוציא בעבר שלושה סינגלים: "בובה" מיד לאחר השתתפותו בתוכנית הריאליטי 'דה וייס' ("חתמתי אצל אבי גואטה והוא ושרית חדד הוציאו לי את השיר") הסינגל השני היה "וזה הכול" ולאחריו "בחרת בי" שהוציא לרגל חתונתו. לפני שלוש שנים אף שיתף פעולה בהנצחת לוחם האש החדרתי אסף אריה ז"ל, כשהלחין ושר את השיר "עץ השקד" שכתב הלוחם.
מה עוד בקנה?
"אני משתתף בפרויקט של שי מנשס, מפיק מדהים, חדרתי, מפנאי העיר, במסגרתו דמויות מוכרות מהעיר, בשילוב הקונסרבטוריון, מחדשות את ההמנון של חדרה, סטייל 'שבט אחים ואחיות'. בנוסף, יש שיר שאני עובד עליו כבר זמן מה, אבל לא החלטתי אם להוציא אותו או לא.
"הוא נקרא 'בחרנו לעולם', אבל לדאבון הלב, בגלל כל מקרי האלימות נגד נשים שאנחנו שומעים לאחרונה, אני לא בטוח שהשיר הרומנטי שלי יתפרש נכון באקלים שיש היום".
איך התגובות לסינגל החדש?
"תגובות טובות. אני עושה הכול מהלב, לא באמת חושב אם השיר יצליח או לא. כל שיר באמת יוצא לי מהנשמה והלוואי שכל הארץ תתקרב לחומרים שלי ובעיקר בחדרה, זה הבית שלי, השורשים, הלב, המשפחה, החברים. המקום החם שלי זה חדרה ובפרט גבעת אולגה".
לעדכונים: חדשות חדרה