הצגת ילדים שהתקיימה ביום שלישי בספריה בגבעת אולגה מסעירה את העיר. המדובר בהצגה "המסע המופלא של קשת" שבפרסומים אודותיה מוזכרים הגופים "פנאי העיר", "טורבינה" מרכז הצעירים, "ספריות חדרה", "המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה" ו"עיריית חדרה".
3 צפייה בגלריה
פרסום לקראת ההצגה
פרסום לקראת ההצגה
פרסום לקראת ההצגה
(צילום: מתוך הפרסום ברשת החברתית)

ככל הידוע מדובר בהצגת ילדים להט"בית בשילוב תיאטרון בובות מבית תיאטרון קשת ותיאטרון המשולש מיסודו של המרכז הגאה. על פי תיאור ההצגה, מדובר בקשת שיוצאת למסע לגילוי הייחודיות שלה בעולם, תוך שהיא מגלה שהיא יכולה למלא כל לב בגאווה. ההצגה מתוארת כצבעונית ומרגשת בהשראת הספר "יום של גאווה" מאת רועי יולדוס- רייס וגילאי היעד שלה הם 3-8.
בעיר, יש מי שכנראה לא חיבבו בלשון המעטה את נושא ההצגה ותושבים רבים בעיר קיבלו מסרונים המזהירים מפניה: "תושבי חדרה וגבעת אולגה שימו לב. שמרו על ילדיכם. היום אהח"צ תתקיים הצגת להט"ב לגילאי 4-8 בספריה באולגה, שמטרתה לחשוף את ילדינו לתכנים פוגעניים ומזעזעים שגורמים לבלבול וטשטוש הזהות המגדרית שלהם. ידע הציבור וייזהר. לא ייתכן שעיריית חדרה תיתן יד לפגיעה בידינו".
תושב העיר שקיבל אף הוא את המסרון אמר: "אני לא הורה לילדים בגיל הרלוונטי, ובכל זאת אני נחרד מהפרוגרסיביות המוגזמת שבחשיפת ילדים רכים בשנים לנושאים של זהות מגדרית. די להסתכל במה שקורה באמריקה כדי לדעת, שהלכו שם רחוק מדי עם הפרוגרסיביות והדחיפה של התכנים המבלבלים הללו לילדים צעירים. אני בעד סבלנות וסובלנות לכולם, אבל באמת איני מבין את הבהילות בחשיפת תכנים כאלו לילדים כל כך צעירים".

3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
האם ההצגה ראויה לילדים?
(צילום: shutterstock)

קראו גם:

מנגד יש מי שסבורים שהצגה מז'אנר כזה, היא חובה ואפילו מעט מידי נעשה בתחום: " אני הורה לילד שלא כל כך מוצא את מקומו בחברה בביה"ס, על בסיס תחומי עניין שונים. לאורך השנים במערכת החינוך נתקלתי בהרבה בורות בתחום הזה, סייעות או גננות שהעירו לילד על כל מיני בחירות אסתטיות שלו", ציין תושב העיר.
פניתי אפילו ל'חושן' לנסות להביא אותם להרצאות בביה"ס, כדי שיהיה אקלים טוב יותר עבור בני, אבל הובהר לי שזה צריך להגיע דרך מנהל ביה"ס. הבנתי שבחדרה אין סובלנות לנושא אז ויתרתי. לכן אני חושב שטוב לחשוף את הילדים לתכנים כאלו. זה יכול לתת להם נקודת מבט אחרת על ילדים אחרים בגן ובכיתה, למנוע בורות, דעות קדומות והצקות שהרבה ילדים סובלים מהם, כבר בגילאים הצעירים".

3 צפייה בגלריה
בחולון מתכוננים
בחולון מתכוננים
גאווה בחדרה?
(צילום המחשה: canva)

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה כי, "מגנה את המתקפה נגד אירוע גאווה בחדרה שנועד לעודד את קבלת השונה ואהבת האחר. לאחרונה יש עלייה במתקפות ואיומים כנגד אירועי הגאווה ברחבי הארץ, מטעם גורמים מאורגנים היטב ומסיתים. פעם אחר פעם אנו רואים את ההבדל בין קהילה שנלחמת, תורמת למדינה ונאבקת על שוויון, לבין גורמים חשוכים שנוקטים באלימות וקוראים תיגר על הערכים הליברלים. אנו מזמינים ומזמינות את הציבור לתמוך באירועי הגאווה המקומיים, להפיץ את האור ולהיאבק על זכותנו להישמע ולהיראות בכל מקום".
מארגון "בוחרים במשפחה" נמסר בתגובה: "ארגון בוחרים במשפחה קורא להורים לבדוק היטיב את התכנים המועברים לילדיהם, ולא לאפשר לחשיפה לתכנים מינים לא מתאימים ולהסללה לשינוי מין. מיכאל פואה יו"ר התנועה קורא לשרה מאי גולן להפסיק לממן אירועים פוגעניים מעין אלו. רק לאחרונה חשפנו עדותה של מתחרטת שבעודה קטינה הוסללה לכריתת חזה. ובידנו עוד עדויות רבות לנזקים שנעשים בשם כת הגאווה".
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.
פורסם לראשונה: 04:30, 10.07.24