אסון כבד: דובר צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) כי סרן אלון סאקאג'יו, מחדרה, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, חטיבת כפיר, נפל בפעילות מבצעית בעיר ג'נין שבמרחב חטיבת מנשה. הוא היה בן 22 בנופלו. הודעה נמסרה למשפחתו.
5 צפייה בגלריה
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
(צילום: דובר צה"ל)

סרן סאקאג'יו הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו.
מצה"ל נמסר כי הוא משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.
הקצין, שהועלה כאמור אחרי מותו לדרגת סרן, שימש כמפקד מחלקת צלפים בסיירת חרוב של חטיבת כפיר - ונהרג מפיצוץ מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן עמוק בקרקע בכניסה למחנה.

5 צפייה בגלריה
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
יהי זכרו ברוך
(צילום: canva)

קראו גם:

כתוצאה מהפעלת המטען ומטען חבלה נוסף נפצעו עוד 16 לוחמים, אחד מהם באורח קשה. בנוסף נפצעו באורח בינוני קצין צה"ל, פרמדיקית ושלושה לוחמים נוספים. היתר נפצעו באורח קל, בעיקר מעשן, הדף ורסיסים. כל הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים.
את עמית גרטנר, חברו מימי הלימודים, תפסה הבשורה הקשה בדרכו ארצה מסרילנקה. גרטנר, שבעצמו נפצע מנ”ט בלוחמה בצפון, ספד לחברו ואמר: ”אני בהלם, צער עמוק. אלון היה בן אדם מדהים, חבר טוב ומלח הארץ, אין לי מילים ואני מוכה תדהמה. פתחתי את הווטסאפ בדובאי רק כדי לקרוא בצער ענק את ההודעה העצובה עד בלי סוף שאלון נהרג . היינו ביחד מכיתה ז' עד יב' באותה הכיתה. אלון היה איתי גם בכושר קרבי ובתיכון היינו חברים ממש טובים. צברנו המון חוויות ביחד אם זה במסיבות וימי הולדת ובכלל. הלב מוכה צער. אבידה שצורבת את הלב”.

5 צפייה בגלריה
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
(צילום: באדיבות החברים)

גל סעדה ושרון בר, שהיו בעבר מדריכיו של אלון סקאג'יו במחלקת הנוער העירונית של עיריית חדרה, סיפרו על נער מבריק , מלח הארץ שרצה לתרום כמה שיותר למדינה: ”אלון היה מדריך מצטיין , מנהיג, נער מבריק וחכם, אינטיליגנט שצמח אצלנו בארגון המדצ"ים בחדרה, במועדון הצוללת, מכיתה ט' ועד סיום יב' והיה נציג משמעותי במועצת הנוער העירונית. כבר מגיל צעיר אלון דיבר על הרצון שלו לשרת שירות משמעות בצה"ל וכך עשה. אלון תמיד היה הראשון להתנדב לכל משימה ופעל מתוך תחושת שליחות ורצון לתרום לעיר ולמדינה. הדרך בה הוא נפל, בה הוא בחר לסכן את חייו למען חבריו מייצגת את מי שהוא: מוביל ומנהיג אדם שכולם סמכו עליו והלכו אחריו.”
ניר בן חיים, ראש העיר, הוסיף וספד: ”העיר כואבת ומתאבלת על נפילתו של בן העיר כשנשאל אלון בפרוייקט של מחלקת הנוער בעיר מה הכי ישראלי בעינייך, תשובתו היתה ברורה:'לשרת את המדינה' . אלון גדל, התחנך, הדריך ולמרות גילו הצעיר כנער מעורב , אינטיליגנט חברותי ומבריק השפיע על חניכים , תלמידים והערכים בהם האמין ודבק הועברו אליהם ויהדהדו עוד שנים רבות”.

5 צפייה בגלריה
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
(צילום: באדיבות המשפחה)

בעבור בית ספר תיכון חדרה בו התחנך אלון מאז חטיבת הביניים, מדובר באבידה מצערת וקשה מנשוא של עוד בוגר. אלון מצטרף לרשימה העצובה של חללים מתיכון חדרה. ביה"ס איבד במלחמה הנוכחית גם את אורי לוקר ז"ל לוחם גולני שנהרג בקרב ב- 7 באוקטובר, וגם את ניצן שסלר ז"ל, לוחם בגדוד 7155 שנפל בקרב בדרם רצועת עזה בינואר 2024 . בתיכון חדרה אמרו השבוע: "אלון הוא בוגר יקר של בה"ס שלנו . הלב שלנו שבור לרסיסים . כבר אי אפשר לעמוד בזה".

5 צפייה בגלריה
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
אלון סאקאג'יו
(צילום: באדיבות המשפחה)