אלכס קורוטייב (20), תושב חדרה, הותקף, לטענתו, באלימות על ידי שני גברים, על רקע נטייתו המינית.
2 צפייה בגלריה
מתוך הפוסט שכתב קורוטיייב
מתוך הפוסט שכתב קורוטיייב
מתוך הפוסט שכתב קורוטיייב
(צילום מסך)
קראו עוד:
קורוטייב, כוכב רשת מקומי עם עוקבים רבים בטיקטוק ובאינסטגרם, סיפר בפוסט חשוף וכואב כי הגיע לטיפול בבית החולים הלל יפה, בעקבות התקיפה.

כאבים בכל הגוף

המקרה התרחש בסמוך לפרסום דוח של האגודה למען הלהט"ב, בו נחשפו נתונים מדאיגים בנוגע להתמודדויות בני הקהילה עם אירועי שנאה. מן הדוח עלה כי בשנה החולפת נרשמה עליה משמעותית באירועי השנאה כנגד קהילת הלהט"ב. בשנה האחרונה דווחו 2,971 מקרים כאלו.
קורוטייב כתב על האירוע בפוסט שפרסם בפייסבוק, לצד תמונתו מהאשפוז. הפוסט שותף גם על ידי בית החולים הלל יפה, שבו טופל: "אתמול חזרתי הביתה בסביבות השעה 23:15. כשהלכתי ברחוב לכיוון הבניין שלי, שמעתי מרחוק שני גברים שצועקים לי קללות על הזהות המינית שלי כמו 'הומו מסריח', 'תמות כבר', ו'לא צריכים אותך במדינה שלנו'. בחיים לא הייתי בסיטואציה כזו, נלחצתי. הם התחילו לרוץ לכיוון שלי, רצתי לכיוון הבניין שלי והם הגיעו, תפסו אותי והתחילו לדחוף אותי, לירוק עלי, לזרוק אותי מכיוון לכיוון, לתת לי מכות, עד שהגעתי למצב שאני פשוט מאבד הכרה ונפלתי על הרצפה. הרגשתי שזהו, פה זה נגמר ואני לא מצליח יותר לקום, לזוז, לחיות. אשכרה לחיות. והכול בגלל שאני הומו, בגלל שאני חי את החיים שלי כמו שאני".
קורוטייב המשיך וכתב: "כל הזמן דחפו אותי או זרקו אותי מכיוון לכיוון ואמרו לי 'גייז לא צריכים להיות במדינה שלנו', 'הקהילה הגאה צריכה למות'. הגיע בן אדם שבמקרה טייל עם הכלב שלו ופשוט צרח עליהם, עזר לי והרים אותי ואני לא יודע איך זה היה נגמר אם הוא לא היה שם. עם אפס כוחות הצלחתי לקום איכשהו, התחננתי אליו שלא יעזוב אותי. הוא היה איתי וחיזק אותי כמה שיכל. אחרי שהלך ולאט לאט נרגעתי נסענו למיון, הרגשתי חולשה, צמרמורת, כאבים בכל הגוף. הייתי במיון כל הלילה. זה היה הלילה הכי קשה שהיה לי בחיים".
2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה. יש לחדרה במה להשתפר
דגל הגאווה
(צילום המחשה: ריאן)
קורוטייב שלח לקוראים מסר: "בחיים לא חוויתי הומופוביה כזו, אני ממש הרגשתי כאילו הם באו במטרה לפגוע בי בגלל מי שאני. בחיים לא פחדתי ככה. היום הבנתי כמה חשוב שיש מצעדי גאווה".

סקר לקהילה

דבורית נורמן, עו"ס המרכזת את תחום הטיפול בלהט"ב באגף הרווחה בעיריית חדרה, סיפרה כי בארבע שנותיה בתפקיד לא נתקלה במקרה כה חריג של אלימות כלפי הקהילה: "זה באמת אירוע חריג ולא מוכרים לי כמותו. אני מזמינה כל מי שחש מצוקה בעקבות האירוע לא להסס ולפנות אלינו לקבל סיוע, טיפול, תמיכה רגשית ללא תשלום ובדיסקרטיות גמורה. בעיר פועלת קבוצה של איגי ואף פעם לא שמעתי על הפרעה לפעילותם, דגל גאווה נתלה במרכז הצעירים, בעיר התקיימו גם מצעדי גאווה ללא הפרעות מיוחדות, ואליי לא הגיעו דיווחים על מקרי שנאה ואלימות. כן קיים חשש בכל הארץ, לאו דווקא רק בחדרה, של הקהילה במרחב הציבורי. האגודה למען הלהט"ב פרסמה לאחרונה את דוח הלהטופוביה והוא קשוח".
נורמן סיפרה על פעולות רבות שנעשות בעיר להעלאת המודעות לנושא: "חדרה היא בין הרשויות הראשונות בארץ, שייעדה עו"ס רק לנושא הלהט"ב", הסבירה. "אנו מספקים טיפול רגשי בחינם, בפרטיות גמורה לנוער, לצעירים, להורים, לכל מי שרוצה להתייעץ. בשנים האחרונות קיימנו הרצאות בנושא במרכז הצעירים, מופע דראג ותערוכה במקלט 22 שכולה הסברה בנושא להט"ב. בתפקידי אני מנגישה את הנושא לצוותי הדרכה ולצוותים חינוכיים כדי שהנוער והצעירים שלנו יפגשו דמויות יותר מודעות. חושן היו אצלנו בעיר במגוון בתי ספר, עד לפני הקורונה פעלה קבוצת תמיכה להורים מהעיר והאזור שילדיהם עברו התאמה מגדרית (טרנסים). הקמנו גם קבוצת מענה חברתי, של בני 18-30 שנפגשת בימי חמישי ונוצרו בה חברויות רבות ותמיכה הדדית. בקרוב ייכנס לתפקיד גם רכז תחום להט"ב דרך מכרז של המשרד לשוויון חברתי ברשויות המקומיות וצפוי לצאת לדרך גם 'סקר צרכים לקהילה הגאה'".
עדן צולי, תושבת גבעת עדה היא אקטיביסטית בנושא זכויות הלהט"ב וזכויות הקהילה הטרנסית בפרט. היא אם לטרנסג'נדרית בת 30. "כל תופעה כזו בעיניי באה מהמקום הכי חשוך והכי נורא", היא אומרת. "זו שנאת חינם. מה צריך להפריע לאדם שאדם אחר שונה ממנו? אתה לא חייב לחבק את כל ההומואים וטרנסים ברחוב אבל בוודאי אל תסתובב ברחוב ותרביץ למישהו כי הוא לא בא לך טוב בעין. זה עצוב, כואב ומכעיס".
האגודה למען הלהט"ב מסרה השבוע: "המקרה המזעזע הזה משקף מציאות שבה להט"ב לא מרגישים ומרגישות בטוח להיות מי שהם והן. אנו שולחים החלמה מהירה לאלכס, מחזקות אותו ודורשות מהמשטרה למצות את הדין המלא עם הפושעים. מדו"ח הלהטבופוביה שפרסמה האגודה למען הלהט"ב בשבוע שעבר עלה שיא במספר מקרי האלימות והשנאה נגד להט"ב, כאשר 2971 מקרי שנאה ואלימות כלפי הקהילה הגאה דווחו בשנה החולפת, 43% מהם אירעו בתוך המשפחה. עוד נמצא כי בכל שלוש שעות מדווח מקרה להטופ"ובי ובשנה החולפת נרשמה עליה של 10% בכמות מקרי השנאה (לעומת שנה שעברה בה נרשמו 2696 מקרים) שדווחו. השנה נרשמה עלייה של כ41% במספר הצעירים שסולקו מביתם בשל זהותם הלהט"בית לעומת שנת 2020, כאשר כ444 צעירים וצעירות להט"ב סולקו מביתם ועברו להוסטלים בשל נטייתם המינית או זהותם המגדרית".
מהמשטרה נמסר כי לא הוגשה תלונה בנדון.
לעדכונים: חדשות חדרה