עדכון צהריים: צה"ל הודיע כי בתום הערכת מצב הוחלט על הסרת ההגבלות של פיקוד העורף מגוש דן צפונה. ההגבלות על התקהלויות ומקומות עבודה נותרו בתוקף רק באזור קו העימות וברמת הגולן, למעט חלק מיישובי מועצה אזורית עמק הירדן.
הבוקר (ראשון) לפני השעה 5:00, פתח צה"ל במתקפה נגד יעדים שמהם חיזבאללה התכוון לשגר טילים לעבר מדינת ישראל. בהצהרה מיוחדת של דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, הוא הדגיש כי המתקפה של ארגון הטרור צפויה "בקרוב", והוחלט על שינוי הנחיות פיקוד העורף מגוש דן וצפונה.
2 צפייה בגלריה
מערכת מצילת חיים. כיפת ברזל פרוסה
מערכת מצילת חיים. כיפת ברזל פרוסה
כיפת ברזל פרוסה. הכוננות עולה גם בחדרה
(צילום ארכיון: גדי קבלו)

בעיריית חדרה פרסמו הודעה המחדדת את הנחיות הבטיחות בעיר, לאחר שראש העירייה, ניר בן, חיים קיים הערכת מצב עם גורמי המקצוע, נציגי פיקוד העורף וכוחות הביטחון.

הנחיות החירום המעודכנות בחדרה


בעקבות המצב חלו שינויים בהנחיות פיקוד העורף על העיר חדרה הנמצאת במרחב מנשה.
עיריית חדרה פתחה את המקלטים הציבוריים. לרשימת המקלטים המלאה לחצו כאן
כל החופים סגורים לציבור, כולל פארק נחל חדרה
סיורי השיטור והפיקוח העירוני ברחבי העיר ובשכונות תוגברו
פעילויות חינוכיות - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה.
מקומות עבודה - ניתן לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
על כל אחד ואחת מאיתנו לוודא כי אנחנו ערוכים ויודעים כיצד לפעול כדי להגן על חיינו ועל יקירינו. לחצו כאן לחוברת המרכזת את כל המידע הנחוץ לשעת חירום
השירות הפסיכולוגי של משרד החינוך פתח מוקד סיוע ותמיכה רגשית לטובת ציבור התלמידים וההורים. המוקד יפעל לאורך כל ימי השבוע. מספר הטלפון של המוקד הוא 073-3983960 *6552 שלוחה 5. ציבור ההורים והתלמידים מוזמנים לפנות למוקד לאורך כל שעות הפעילות.
המוקד העירוני 106 זמין לרשותכם 24/7 בטלפון *4564 או בוואטסאפ 053-4000106. אנא גלו ערנות ודווחו למוקד על כל חשד.

קראו גם:

גם מערך כבאות והצלה העלה כוננות לרמה הגבוהה ביותר. נציב הכבאות ביצע הבוקר הערכות מצב עם הפיקוד הבכיר של כב״ה ופתח את מרכז השליטה הארצי, בהנחיית הנציב הופעלו פקודות חירום, גויסו צוותי כיבוי במחוזות צפון וחוף, גויסו רכבים ואמצעים ויחידת להבה הוקפצה בסד״כ מלא בכוננות ארצית.
נציב כב״ה, רב טפסר אייל כספי: ״מפקדי המערך ולוחמי האש ערוכים ומוכנים בכל הגזרות. אני מבקש מהציבור להישמע להנחיות מצילות חיים״.

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)

הנחיות פיקוד העורף בחדרה


מדרג 2 - צהוב.
זמן ההגעה למרחב המוגן: בהישמע אזעקה יש להגיע למרחב ״הכי מוגן שיש״ תוך דקה וחצי ולשהות במקום למשך 10 דקות. הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים. יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות שמפרסם פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.
פעילויות חינוכיות: ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
התקהלויות ושירותים: בניתן לקיים התכנסויות של עד 30 איש בלבד בשטחים פתוחים, ועד 300 איש במבנים סגורים - המאפשרים הגעה למרחב מוגן בעת הצורך.
פורסם לראשונה: 06:56, 25.08.24