חדש בבית הספר הממלכתי "צליל" בבית אליעזר: החל משנת הלימודים הקרובה, יום שישי יהיה "יום ללא תיק" ויוקדש למענים רגשיים, לשיח ולקורסים מעשירים.
הקורסים שיוצעו לתלמידים יתכתבו עם הזיקה של בית הספר לחינוך מוזיקלי ולאומנות: צילום, נגינה, תנועה, תיאטרון ועוד.
מנהלת בית הספר, מעין שושנה, מסבירה את הפיכתו של יום שישי ליום חווייתי. לדבריה, המניע העיקרי למהלך הוא רצון המערכת לאפשר לתלמידים שלא מצליחים למצוא את החוזקות שלהם במהלך שבוע הלימודים, לבוא לידי ביטוי באמצעות הקורסים המגוונים: "ימי שישי אינם בחירה, אלא חלק מתוכנית הלימודים ובחרנו לקיים את הקונספט הזה בכדי להעשיר את התלמידים ולאפשר להם להראות את הייחודיות והחוזקות שלהם שלא בתחומי הלימודים הסטנדרטים".
אחד הקורסים שיוצעו הוא "הבעת רגשות דרך מצלמה", שיחל בשיח על חוויה שעבר התלמיד וידון ברגש העולה ממנה, אותו יבטא התלמיד באמצעות תמונה שיצלם. בקורס תיאטרון ימחיזו התלמידים סיטואציות חברתיות ועל הדרך יעסקו בפתרון דילמות, בדינמיקה חברתית וברכישת מיומנויות לחיים.
הקורסים יהיו לבחירת התלמידים ויהיו מותאמי גיל כך שההיצע לשכבות א'-ג' ולגילאי ד'- ו' יהיה שונה. חוץ מהקורסים יתקיים גם "שיעור קמפוס" שבמסגרתו יצרו מורי בית הספר חוגים שמבוססים על החוזקות האישיות שלהם. כך למשל בנתה אחת המורות קורס טיולים והיא תכשיר את התלמידים להיות מדריכי טבע צעירים.
שושנה מסבירה כי "ימי שישי ללא תיק מיישרים קו עם הכיוון הכללי של מחוז חיפה במשרד החינוך שהולך לכיוון למידה דיפרנציאלית. צריך להבין שיש ילדים שיבואו ליום כזה וזה יהיה היום הכי טוב שלהם בשבוע. לנו אין בעיה לעמוד מול 30 ילדים ולדבר בכיתה, אבל אנחנו רוצים לצאת מהתבנית הזו, כי אנחנו מבינים שהיום אנחנו לא יכולים ללמד את אותו הטקסט לכל הילדים. אי אפשר לגעת בכולם עם אותו הטקסט, הילדים שונים ואין לי ספק שימי שישי החדשים יגרמו להרבה ילדים לבלוט, מה שבכיתה במהלך השבוע לא תמיד בא לידי ביטוי. אני בטוחה שהמענה הזה יגע ברוב התלמידים".
קראו גם:
שושנה מספרת כי הלמידה הזו תזלוג גם לשאר ימי השבוע: "למשל ללימודי שפה דרך חושים. יתכן שתלמידה אחת תלמד על ראש השנה דרך ריקוד ולאחרת יהיה קל ללמוד דרך טעם. הלמידה הדיפרנציאלית פונה לכל החושים והצוות שלנו מקבל הכשרה בנושא, מלווה, מתמקצע ומתפתח. אנחנו מתפתחים כדי להיות טובים יותר עבור התלמידים שלנו. התפקיד שלי כמנהלת הוא לא רק לגרום לכל ילד להגיע לבית הספר, אלא לגרום לו להרגיש שרואים אותו, שהוא יכול לפרוץ, שירגיש מועצם ושלא מפספסים אותו".