טענות תושבים לעומס ותורים ארוכים מידי ב"דרייב אין" של מד"א, לביצוע בדיקות קורונה בחדרה. לדברי תושבים, מדובר בהמתנה של שעות ארוכות ברכב, בחום הכבד, למרות קביעת תורים דרך קופות החולים. לטענתם, במקרים מסוימים למרות ההמתנות הממושכות, כלל לא בוצעה להם בדיקת הקורונה הנכספת.
1 צפייה בגלריה
התור לבדיקה
התור לבדיקה
התור לבדיקה
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
תושבת העיר שהגיעה ביום ראשון לדרייב אין במיקומו החדש, בסמוך לרכבת מערב, סיפרה כי המתינה שלוש שעות ברכב יחד עם בנה, עבורו נדרשה הבדיקה, אולם לצערה זו לא בוצעה לבסוף: "נקבע לילד תור דרך קופת החולים שלנו לשעה 16:10. נעזוב את זה שראשית הגענו לאזור שכונת הפארק (מיקומו הקודם של הדרייב אין, שהועתק לאחרונה לאזור הרכבת, מ.ג.) ולא היה שם אף אחד. רק לאחר שהתקשרנו למוקד העירייה, הפנו אותנו למיקום החדש", סיפרה, "אבל הגענו לדרייב אין, וחשכו עיננו.
"לפנינו בטור הרכבים המתינו לבדיקה כ- 200 מכוניות לערך. עשיתי חישוב והבנתי שיקח לנו משהו כמו שלוש שעות לקבל שירות ושיבדקו את הילד. הדבר המצער והמביש בכל הסיפור הזה היה שכאשר הגיעה השעה 19:00, הם סגרו את הדרייב אין, כלומר המתנו לחינם שלוש שעות. ומשמע הדבר שנצטרך גם לשוב ולהמתין שעות על גבי שעות ביום אחר. אף אחד לא ידע שהם סוגרים ב-19:00, אחרת אולי לא היינו ממתינים".
(צילום: פרטי)
תושב העיר שנתקע אף הוא בטור המכוניות ולא הספיק לבצע בדיקה סיפר: "הודיעו בשעה 19:00 שסוגרים, וכמוני מאות כלי רכב שחיכו בחום ברכבים שלהם שעות על גבי שעות, יצטרכו לחזור פעם נוספת", אמר. "או שקופות החולים לא מסונכרנות ביניהן בקביעת התורים, או שגם אם יש סנכרון, מוזמנים המוני אנשים ביחד, ואין שום סיכוי שייבדקו, אלא אם במד"א שמפעילה את הדרייב אין הזה יגבירו את כוח האדם במקום. זה היה מאוד מתסכל, קשה ומתיש להמתין עם ילדים באוטו שעות. אם זה היה כל דבר אחר עם המתנה כזו, אף אחד להערכתי לא היה מחכה, אבל כאן אין לנו ברירה. כל מי שכאן, יש לו תסמינים או בן משפחה עם תסמינים, אנחנו קהל שבוי וזה מקומם שעם עלייה כזו בתחלואה בעיר, לא מגבירים את מערך הבדיקות או את כוח האדם". היו גם כמה כלי רכב שהגיעו מהצד וקיבלו שירות משום מה, שזה גם משהו שהעלה את רף התסכול לשמיים".
ממד"א נמסר בתגובה:
לבקשת קופות החולים והעלייה בגל התחלואה, פועל בחדרה מתחם היבדק וסע לרווחת תושבי הסביבה . במהלך היום הנ"ל (יום א) נרשם עומס רב. הצוותים בשטח עשו כל שביכולתם על מנת להקל על הממתינים ולזרז את ההליך. בהמשך נפתח מסלול בדיקה שלישי וכבר היום בעקבות העומס פועל במקום מסלול בדיקה רביעי . המקרים יוצאי הדופן אודות תושבים שנבדקו מחוץ לתור הנם יוצאים מהכלל בשל מצבם : שתי נשים בהריון מתקדם בחודש תשיעי, ושני קשישים בני כ80 במצב רפואי מורכב".
כל העדכונים - חדשות חדרה