במסגרת המאמץ העירוני לצמצום התפשטות נגיף הקורונה ועצירת שרשרת ההדבקה, מגבירה עיריית חדרה את אכיפת התו הסגול במרחב הציבורי. בתוך כך החלו לסייר צוותים מתוגברים של הפיקוח העירוני ברחבי העיר ולבדוק את ההקפדה לעטות מסכה.
עוברי אורח שנמצאו עם מסכה ברשותם אך לא על פניהם כנדרש, קיבלו בשלב זה התראה בלבד. אם יימצאו פעם נוספת ללא מסכה על פניהם, יוטל עליהם קנס. לעוברי אורח שנמצאו ללא מסכה כלל, ניתן דוח בגובה 500 שקלים.
3 צפייה בגלריה
פקחי העירייה ברחובות חדרה
פקחי העירייה ברחובות חדרה
פקחי העירייה ברחובות חדרה
(צילום: דוברות העירייה)
קראו גם:
יצוין כי על-פי תוכנית הרמזור הממשלתית מוגדרת חדרה כעיר צהובה, ובכוונת הנהלת העיר לצמצם את התפשטות הנגיף ולשפר את מדרג התחלואה בעיר כדי שתוגדר כעיר ירוקה.
בכדי להגיע למטרה זו ממקדת העירייה את המאבק בקורונה על-פי מסד נתונים מפורט ברמה של שכונה ורחוב, שנבנה בשיתוף פיקוד העורף ומשרד הבריאות. צעדי האכיפה והמניעה מתמקדים במקומות שבהם רמת התחלואה גבוהה מיתר שכונות העיר, ובהם מבצעת העירייה פעולות נקודתיות בהתאם למאפייני המקום, החל בהסברה ממוקדת בשפות שונות, אכיפת הנחיות, איתור נקודות מפגש שכונתיות, סגירת מתקנים שבהם יש התקהלויות, ופעולות נוספות שכולן נועדו לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה.
3 צפייה בגלריה
פקחי העירייה ברחובות חדרה
פקחי העירייה ברחובות חדרה
פקחי העירייה ברחובות חדרה
(צילום: דוברות העירייה)
עם זאת, מאחר שתושבים נעים מאזור לאזור ומשכונה לשכונה, ובעיקר במרחבים ציבוריים כמו מרכזים מסחריים, מתחמי קניות, רחובות העיר וכדומה, הוחלט לשים דגש על התנהלות התושבים גם במרחבים אלה, והשבוע כאמור החל אגף האכיפה והביטחון של העירייה להגביר את האכיפה על עטיית מסכות.

קופת חולים מכבי: הגיל הממוצע של חולי הקורונה בעיר הוא 32

ובינתיים, כחצי שנה מאז פרצה מגפת הקורונה בישראל וב'מכבי שירותי בריאות' מסכמים את פעילות הצוותים בשטח עד כה. מרגע פרוץ המגיפה, התגייסו קופות החולים והרפואה בקהילה לאיתור, ניטור וטיפול בחולי הקורונה בשטח.
בחדרה והסביבה מפעילה מכבי בשיתוף עם העירייה, ניידת קורונה הפועלת בכל ימות השבוע וממוקמת באור עקיבא. עובדי מנהלה, מעבדה ואחיות התגייסו למשימה ונוטלים חלק בנטילת הדגימות במשמרות. במקביל, דוגמים מגיעים עד לבית המטופלים כדי לבצע בדיקות קורונה.
מכבי מפרסמת הבוקר את הנתונים שמסכמים שישה חודשי מאבק במגיפה באזור:
עד כה בוצעו 4852 דגימות קורונה.
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ב'מכבי'
בדיקות קורונה ב'מכבי'
בדיקות קורונה ב'מכבי'
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
הגיל הממוצע של חולי הקורונה הוא 32.
233 מתושבים חברי מכבי התגלו כחולים מאומתים מתוכם 40% גברים 39% נשים ו 21% ילדים. מתוך כלל החולים המאומתים, 80% החלימו.
מתוך החולים מאומתים, 94% טופלו בביתם על ידי מוקד מכבי לטיפול בחולי קורונה 6% בלבד אושפזו לטיפול בבתי חולים.
עוד עדכונים - חדשות חדרה