תרעומת בחדרה ובאזור: בישיבת הוועדה לתשתיות לאומיות שהתקיימה אתמול (שני) אושרה הקמת שלוש תחנות כוח בארץ: בראש העין, באשקלון ובחדרה.
תחנת כוח opc2 שאושרה לקום בחדרה, עוררה התנגדויות בקרב תושבי המקום, הרשויות באזור ואיגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל מהרגע הראשון. זאת משלל סיבות ובתוכן איכות סביבה, זיהום אוויר, ריבוי תשתיות באזור, פגיעה בחי ובצומח, והעובדה שהתחנה כלל לא תשרת את תושבי האזור.
1 צפייה בגלריה
תחנת הכוח OPC בחדרה
תחנת הכוח OPC בחדרה
תחנת הכוח OPC בחדרה
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם:
בתחילת הדרך הוקם מטה מחאה בראשות ארז אריאב, תושב פרדס חנה כרכור. התושבים מחו, לחצו וניסו למנוע בכל דרך אפשרית הקמת עוד תחנת כוח בחדרה. כעת, מבהירים במטה המאבק, הדרך לא תמה. את כל כובד המאבק הם מתכננים כעת להפנות לשרי הממשלה.
"מטה המאבק המהווה את חוד החנית למאבק קיבל בצער רב את ההחלטה הדורסנית של מליאת הות"ל", אמר אריאב. "חדרה והאזור מקבלים 'אישור' מהות"ל להפוך לפח האשפה של המדינה בכל הנוגע לתשתיות לאומיות, וזאת כשבפועל תחנת הכוח לא הולכת כלל לשרת את תושבי האזור. נמשיך לפעול להוריד מסדר היום את התוכנית המדוברת. בכוונתנו להיפגש עם כמה שיותר שרים ולשכנעם לפסול את התוכנית... במקביל, אנו בוחנים את האפשרויות המשפטיות העומדות לפנינו".
גם איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל הבטיח כי המלחמה לא תמה בהחלטת הות"ל: "האיגוד ייאבק כנגד החלטת הות"ל במישור המקצועי והציבורי. חוות הדעת שהגשנו קובעת בפירוש שהקמת התחנה תגרום לפגיעה משמעותית באיכות הסביבה וחיי התושבים. לחוות הדעת שותפות 18 רשויות וכ750 אלף, תושבים בהן".
מעיריית חדרה נמסר: עיריית חדרה מצרה על ההחלטה להמליץ על הקמת התחנה בחדרה ומאמינה שממשלת ישראל, שהיא הגוף המחליט, לא תאשר אותה.
כל העדכונים - חדשות חדרה