תושבים מהאזור מדווחים על תופעה חדשה: גניבות של ממירים קטליטיים מרכביהם.
1 צפייה בגלריה
ממיר קטליטי. שווה זהב
ממיר קטליטי. שווה זהב
ממיר קטליטי. שווה זהב
(המחשה: shutterstock)
קראו עוד:
לפני כשבועיים פרסמה תושבת רחוב העשור בכרכור פוסט ברשת בנושא והוא גרר דיווחים על מקרים נוספים: "הבוקר יצאתי לרכבי רק כדי לגלות שהוא מוגבה על חמש לבנים. במהלך הלילה גנבו לי את הממיר הקטליטי. מעצבן מאוד. האוטו מושבת ואני עם חור בכיס. הזמנתי משטרה והשוטר הודה לי שעשיתי זאת וביקש להעביר מסר לכל השכנים לא להסס להתקשר למשטרה על כל אירוע חריג".
תושב חדרה סיפר כי ממיר קטליטי שנגנב מביתו בשבוע שעבר, הסב לו נזק של אלפי שקלים: "כשהגעתי למוסך לאחר הגניבה, המוסכניק כלל לא התפלא וסיפר לי שזה קורה כל יום ויש מכת גניבות באזור. מדובר במקצוענים. לא הגשתי תלונה במשטרה, פשוט נסעתי ישר למוסך, אבל אני מצפה למעט יותר נוכחות של שיטור ברחובות, בפרט בלילות".
גם לעדי סלע תושב נווה חיים נגנב הממיר הקטליטי: "ניסרו לי את הממיר. בבוקר יום ד' הנעתי את הרכב, ואני שומע רעש כמו של טרקטור, מיד כיביתי מנוע, הסתכלתי למטה וראיתי. למזלי אני גר בסמוך לאזור התעשיה חדרה ככה שהנסיעה קצרה. המוסכניק סיפר לי שמדובר במכה, בלילה באים וגונבים ובבוקר מוכרים וזה נזק של 4,500 שקלים אם אני מחליף הכול. הבעיה הגדולה מעבר לגניבה, שהגנבים יודעים שתלך, תעשה חדש ועוד שבוע-שבועיים יבואו לגנוב שוב, אין לזה סוף".
ממיר קטליטי הוא חלק ממערכת הפליטה של האוטו ותפקידו להמיר גזים מזיקים לגזים ידידותיים יותר לסביבה ולהפחית את זיהום האוויר. בשנה האחרונה יש עלייה בגניבת הממירים בגלל הפלדיום, מתכת אצילה, שנמצאת בממיר הקטליטי. מדובר במתכת שמשמשת בתעשייה להכנת תכשיטי יוקרה, ציוד חשמלי וציוד דנטלי.
מהמשטרה נמסר: "עניין גניבות הממירים מוכר ומטופל במישור הגלוי והסמוי".
לעדכונים: חדשות חדרה