בתום חקירת המשטרה הוגשה הבוקר הצהרת תובע כנגד שלושה חשודים בעבירות של סחיטה באיומים באזור.
(צפו במעצר החשודים בסחיטה באיומים. צילום: דוברות המשטרה)
קראו עוד:
מהמשטרה נמסר כי ראשיתה של החקירה בפעילות יזומה וסמויה במהלכה איתרו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף קורבנות אשר היו נתונים לסחיטה תחת איומים לאחר שלוו כספים מהחשודים ומשלא עמדו בהחזרים אוימו, נסחטו ואף "נקנסו" בידי החשודים בסכומים של אלפי שקלים.
בתום חקירה סמויה ועם המעבר לשלב הגלוי עצרו בלשי ימ"ר חוף חמישה חשודים, תושבי אום אל פאחם בחשד לעבירות סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע ואיומים.
במהלך חקירה בה הופעלו כלים חקירתיים וטכנולוגיים רבים נאספו ראיות במטרה לגבש תשתית ראייתית לצורך העמדתם לדין של שלושה מהחשודים, תושבי אום אל פאחם בגילאי 21, 28 ו-29
מהחקירה עלה כי החשודים הפעילו רשת הלוואות וגביית כספים באיומים כשהם סוחטים באיומים את הלווים תוך איומי פגיעה בהם ובבני משפחתם.
לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה והבוקר הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד שלושה מהחשודים לצורך הארכת מעצרם טרם הגשת כתב אישום נגדם ובנוסף בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק ליאור הררי אמר: "הטיפול בעבירות של סחיטה באיומים מתבצע ברובו במישור הסמוי והמודיעיני. לשם כך השתמשנו בכלים העומדים לרשות המשטרה על מנת להביא את החשודים לדין. נמשיך לפעול ביתר שאת בתחום עבירות הסחיטה שמשפיעות על תחושת הביטחון של האזרח".
לעדכונים: חדשות חדרה