אחות טיפולי הבית במכבי שירותי בריאות אהובה אטינגר מטפלת בסאשה קוסמן (חדרה, 100) כבר חמש שנים. כשנודע לה שהוא עומד לציין את יום הולדתו ה 100 היא לא יכלה להישאר אדישה והכינה לו הפתעה מרגשת במיוחד.
(צפו בסאשה מנגן על הפסנתר)

קראו עוד:
אהובה אטינגר היא אחות טיפול בית במכבי שירותי בריאות. במסגרת תפקידה היא מגיעה לבתיהם של מטופלים ומעניקה להם טיפול רפואי לפי הצורך. את סאשה היא פגשה לפני חמש שנים והיא מגיעה לביתו אחת לכמה שבועות כדי לבצע מעקב רפואי שגרתי; "המפגשים עם סאשה הם מאוד מרגשים. מדובר באדם עם רקע עשיר וידע עצום במוזיקה. הוא מלחין שכתב מאות מנגינות בחייו. חלקן מאוד ידועות בחו"ל ובכל פעם שהגעתי לטפל בו הוא ניגן לי. מהביקורים אצלו הייתי יוצאת תמיד בדמעות של התרגשות".
לפני כמה שבועות גילתה אהובה שהוא עומד לציין את יום הולדתו ה100. היא החליטה שאי אפשר לעבור את היום הזה בלי לחגוג לו.
היא התקשרה לבתו של סאשה, אורלי, וביקשה להזמין אותה למסיבת יום הולדת צנועה וביתית "כשאהובה התקשרה אליי וסיפרה מה היא מתכננת, קשה היה לא להתרגש. היא אמנם מכירה את אבא שנים רבות אבל זה כבר הרבה מעבר לתפקידה. הבנתי כמה הוא חשוב לה. אבא שייך לדור שלא חוגג יום הולדת ולא מייחס לאירועים האלה חשיבות. המחווה הזאת היא משהו שהוא בכלל לא מצפה או חושב עליו. הוא לא תכנן לחגוג בכלל".
אהובה הגיעה יחד עם לירון לוי, מנהלת הסיעוד של מחוז השרון, ותמי אלקלעי, האחות הראשית של מכבי, לביתו של סאשה בחדרה, יחד עם אורלי ביתו. לפני שהגיעו, עברה אהובה במאפיה כדי לאסוף את עוגת יום ההולדת שהזמינה לכבוד סאשה "במאפיה שאלו אותי איזה מספר לכתוב על העוגה. כשעניתי מאה, כולם נשארו המומים. זה לא גיל שבא ברגל, בטח לא גיל שהם רגילים לרשום על עוגות יום הולדת".
כשהם נכנסו לביתו, סאשה התקשה להסתיר את ההתרגשות "אבא היה מאושר", מספרת אורלי ביתו "הוא כל כך התרגש ולא ציפה לביקור. מבחינתו יום ההולדת שלו זה רק עוד יום בשנה. אבל ברגע שהן נכנסו עם עוגה ובלונים, ראיתי אותו זורח. בגילאים האלה כבר לא נשארים הרבה חברים, הסביבה הקרובה יותר מצומצמת ויש הרבה בדידות. אחרי שנת קורונה כל כך קשה, המחווה הזאת, הכבוד לגיל המפואר אליו הגיע, זה נותן לו כוח ומשמעות לחיים".
אבל ההפתעה האמיתית במהלך יום ההולדת הגיעה דווקא מכיוונו של סאשה, במאמץ ונחישות הוא התיישב על הפסנתר שבביתו והחל לנגן מנגינות מקוריות שהלחין. במשך דקות ארוכות ניגן מנגינות ותיקות וחדשות שהוא יצר. על אף גילו הוא ממשיך לנגן מידי יום כמה שעות ברצף. "סאשה הימם אותנו. הוא התיישב על הפסנתר ופרח. הכישרון והאהבה שלו לנגינה באים לידי ביטוי בכל תו. חשבתי שאולי הפעם אצליח להתגבר על עצמי, אבל גם מהביקור הזה, יצאתי בדמעות" מסכמת אהובה האחות.
לעדכונים: חדשות חדרה