חבר המועצה גבריאל סרוסי (46) מסיעת "זהות יהודית" מוכר כיו"ר ועדת הכספים וכמי שחתום על מהלכים פוליטיים רבים בעיריית חדרה. אולם מעטים מכירים את הצד המוזיקלי שלו. סרוסי הוא נגן פסנתר ואורגן ומפיק מוזיקלי, שלאחרונה הפיק יחד עם עמי מימון את התוכנית "למנצח שיר מזמור", המקבילה הדתית של "כוכב נולד".
1 צפייה בגלריה
גבריאל סרוסי. "אני כותב מילים משמעותיות, עם מסרים עמוקים ומטאפורות"
גבריאל סרוסי. "אני כותב מילים משמעותיות, עם מסרים עמוקים ומטאפורות"
גבריאל סרוסי. "אני כותב מילים משמעותיות, עם מסרים עמוקים ומטאפורות"
(צילום: יאיר שגיא)
קראו עוד:
המועמד שקטף את המקום הראשון בתחרות היה שמעון אליעד, והוא זכה בפרס הנחשק: הפקת שיר עבורו על ידי סרוסי. "מלך", השיר שסרוסי כתב והלחין כפרס, הגיע בתוך שבועיים לכ-300 אלף צפיות ביוטיוב וזוכה להשמעות בתחנות הרדיו "קול ברמה'', "רדיו מורשת" ובתחנות רדיו אזוריות.

חיבור בעיר

סרוסי, נשוי פלוס שלושה, בעל תואר שני במנהל עסקים, מוצא את פרנסתו ביום יום בתחום ההסעדה. הוא מתנדב בארגוני חסד וצדקה בחדרה ובצוותא עם עו"ד צפריר ביטון ייסד את סיעת "זהות יהודית" בשנת 2013. סיעה שהייתה הפתעת הבחירות, כשהשיגה שלושה מנדטים.
סרוסי ניהל את קמפיין המפלגה ב-2013 ובבחירות בשנת 2018. "הכרתי את צפריר ביטון במכללת נתניה, כשלמד שם משפטים ואני למדתי מנהל עסקים", הוא מספר. "הרצתי אותו לראשות אגודת הסטודנטים בנתניה והוא זכה ולימים הרצתי אותו גם לתפקיד סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. הייתי צמוד אליו בשיווק ובאסטרטגיה, עשינו יחד גם הרבה מעשי חסד ואז החלטנו להקים את 'זהות יהודית'. על השם חשבנו עוד הרבה לפני שמשה פייגלין בכלל חשב לרוץ לכנסת. המחשבה הייתה לתת מענה לכל מי שמרגיש עצמו יהודי, כאלה שלכל הפחות הולכים לבית כנסת ביום הכיפורים, ולהוות מעין חיבור בין חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדיים, זה היה התמהיל".
(השיר "ביבי ואחמד טיבי" שכתב סרוסי במחאה על יוקר המחייה)
סרוסי ממשיך: "בקמפיין ב-2018 היה נגטיב חזק עלינו, בסגנון 'החרדים משתלטים על חדרה' ואני חושב שאנחנו מוכיחים בפועל שזה לא נכון. מלכיאל אלבז, מקום ראשון בסיעתנו, הוא כיום מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק שפ"ע, ועושה עבודה נהדרת עבור כלל הציבור ואני כיו"ר ועדת הכספים שותף בכיר לאסטרטגיה שהביאה את חדרה למעמד של עיר איתנה, יחד עם ראש העירייה צביקה גנדלמן והמנכ"ל יעקב זיגדון. קידמתי בעיר גם את החוק הפרגולות ממנו נהנים התושבים בעלי פרגולות עם סנטף מהטבת ארנונה".
עם התחביב המוזיקלי שלו החל לדבריו כבר בהיותו בן 5. אז למד לנגן לבדו על אורגן ופסנתר. כל זאת בלי לדעת תווים. הוא מנגן יצירות קלאסיות של באך ובטהובן לצד מוזיקה עם אוריינטציה מזרחית. "פעם, במסגרת נסיעה לדרזדן בגרמניה, ניגנתי באך על פסנתר ברחוב, ואנשים באו ושמו לי כסף", הוא מספר. "השיר הראשון שהלחנתי היה עבור מסיבת סיום כיתה ח' בבית הספר היסודי 'עמישב' באולגה שם גדלתי. כתבתי והלחנתי שיר שכולנו שרנו ומשם זה התפתח לאט לאט. בשנת 1997 התחלתי לכתוב חומרים לאומנים מקומיים. אז היה רדיו פיראטי. מהתקופה ההיא, כבר 24 שנים, שאני חבר באקו"ם. הייתי אז חילוני ולכן כתבתי חומרים אחרים מהיום. כיום אני כותב מילים משמעותיות, עם מסרים עמוקים ומטאפורות. אני חושב שכיום יש המון שירים קיטשיים, ריקים מתוכן, עם מילים חלולות. זה בעיניי לא כיוון טוב כל כך".

דרך מתגמלת

במהלך השירות הצבאי חייו של סרוסי השתנו. הוא החל לחזור בתשובה. "זה קרה כשהייתי עתודאי בחיל המודיעין", הוא מספר. "הייתי ביחידה מיוחדת, ושם פגשתי חבר'ה ממכון לב (מכללה אקדמית תורנית) וההתחזקות התחילה. הם עניינו אותי בתחום, התחלתי לחקור את הנושא בעיניים של המדע, דרך השכל, ואז הרגש הצטרף וגם האמונה. ראיתי שזו דרך חיים מתגמלת יותר, איכותית וממלאת. אחרי שזה בא דרך השכל, באה גם האמונה".
עם השחרור מצה"ל עשה הפסקה מהתחביב המוזיקלי ושקד על פתיחת מיזמים עסקיים שונים. הוא החל לפעול בארגוני חסד בעיר, למד מנהל עסקים וכאמור היה ממייסדי "זהות יהודית".
בשנים האחרונות חזר לאהבתו הישנה והחל לכתוב שירים לאומנים דתיים וחרדים כמו אלעד שער, אבי צליח, ואייל טוויטו. "לאחרונה הפקתי את התוכנית 'למנצח שיר מזמור' עם עמי מימון שמכונה במגזר 'שר השמחה'", אומר סרוסי. "הוא הדידי הררי של המגזר הדתי ויש לו תוכנית ברדיו 'קול ברמה' עם אחוזי האזנה מטורפים. התחרות הייתה בתוכנית הרדיו ששודרה באתר של הרדיו ובאתר 'בחדרי חרדים'. הגמר שודר בלייב ביוטיוב. עם הזוכה שמעון אליעד (29) מהיישוב אלומה אני הולך דרך, החתמתי אותו ובע"ה בורא עולם יחליט מה יהיה. את הגמר שפטו גדול הזמר החרדי חיים ישראל, יואלי דיקמן מנהל רדיו קול פליי ועמירם בן לולו העורך הראשי של קול ברמה. כולם בחרו בשמעון אליעד, כדבר הבא בזמר היהודי".
מהיכן מגיעה ההשראה לכתיבה?
"אני מתחיל מפזמון עם לחן קליט, זו האסטרטגיה שלי והוא חייב להגיע 50 שניות אחרי תחילת השיר כדי שיהיה מעניין. אני שומע חומרים רבגוניים, מאזין ללחנים ערבים מכווית, ממצרים וכל מיני הרמוניות שמעוררות בי השראה. מוזיקה מתחברת עם רוחניות. בעיניי אין מוזיקאים שאין להם רוחניות. המוזיקה בשבילי זה המנוע שמאפשר לי להתעסק בכל מיזמי היום-יום. יש לי אולפן קטן בבית, אני מעבד בעצמי סקיצות ראשוניות ואחר כך מעביר למעבד רציני יותר כמו אודי דמארי, עמוס כהן, וציקי זנתי".

לעזור לחלשים

בימים אלו חוכך סרוסי בדעתו אם להיענות להצעה ולהפיק את "למנצח שיר מזמור 2", דבר שידרוש ממנו משאבי זמן רבים, זאת לצד ניהול קמפיין נוסף לבחירות המוניציפאליות עבור "זהות יהודית", בשנה הבאה.
ואפרופו פוליטיקה: לפני ארבע שנים, כתב והלחין שיר בעניין יוקר המחייה, בשם "ביבי ואחמד טיבי". מדובר בשיר שאת זהות מזמינו הוא מסרב לגלות, ובוצע על ידי "מישל וגבריאל". מילותיו רלוונטיות גם כיום: כל כך הרבה סוגי מיסים/ רוקנו לנו את הכיסים/ קשה עם יוקר המחיה/ מתי נוכל לקנות דירה? פזמון: ביבי ביבי, יא חביבי, מה שתגיד לי כבר לא מזיז לי/ ביבי ביבי, יא חביבי סדר לי פנסיה כמו של אחמד טיבי. יושבים הם שם בממשלה/ בכל שבוע פרשיה/ על מי לסמוך? להישען? עלינו אבא תרחם".
"אני מתחיל מפזמון עם לחן קליט, זו האסטרטגיה שלי והוא חייב להגיע 50 שניות אחרי תחילת השיר כדי שיהיה מעניין. אני שומע חומרים רבגוניים, מאזין ללחנים ערבים מכווית, ממצרים וכל מיני הרמוניות"
"המחירים עולים ועולים והמצב מטורף", מספר סרוסי על השיר. "כמי שגדל בשכונת גבעת אולגה וכמי שהיו לו פחות אמצעים, אני יודע מה זה אנשים פשוטים שאין להם איך לגמור את החודש, לכן אנחנו מנסים לעזור לאנשים האלה דרך סיעת זהות יהודית וגם דרך עמותות החסד. אני גם בא משם ואני אף פעם לא שוכח את זה. אני משרת את הציבור משם וזה סגירת המעגל בין המצב לשיר 'ביבי ואחמד טיבי'".
איך אתה רואה את "זהות יהודית" בבחירות הקרובות?
"אנחנו מעוניינים להמשיך את תוכניותינו, לעזור לאוכלוסייה החלשה משם הגעתי, גדלתי בצמצום בגבעת אולגה והייתי ילד פנימייה. יש הרבה עוולות כמו בארנונה. בכל מיני שכונות מצוקה בעיר משלמים ארנונה כמו בשכונות הטובות של העיר. באנו לשרת את הציבור ולא את עצמנו ואני עושה את זה כיו"ר ועדת כספים כמה שנים ומלכיאל אלבז כיו"ר ועדת הנחות ומיסים. אנחנו חושבים שאנחנו בעלייה ומאמינים ושואפים לשלושה מנדטים. מלכי הוא צעיר נבחרי הציבור ועזר לעיר הרבה בזכות קשריו הענפים על שרים וח"כים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. הוא בהיבט היצירתי וקשרי אנוש כיוון שיש לו אינטליגנציה רגשית מדהימה וכולם אוהבים אותו ואני בהיבט האסטרטגי-פוליטי. אנחנו צוות מנצח ביחד".
יש מי שלא תשבו בקואליציה שלו?
"אנחנו עכשיו עם ניר בן חיים. אנחנו מעריכים מאד את העשייה שלו למען העיר. אף פעם לא פסלנו אף אחד. ואנחנו מבינים שהפוליטיקה הפכפכה. אין כאן עניין של ברוגזים, מדובר באינטרסים בכדי לממש את מה שהמצביעים בחרו בנו בשבילו. בקואליציה משיגים הרבה יותר מאשר מישיבה באופוזיציה".
לעדכונים: חדשות חדרה