"כל ילד צריך מבוגר אחד שיעזור לו. אל תוותרו על הילדים. למורים שלי הייתי אומר שלא כל אחד חייב לעסוק בהוראה", כך אומר אורי נוה (40) מורה למוזיקה בבית הספר הדמוקרטי בחדרה, לכבוד יום המורה.
(אורי נוה מנגן. צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
נוה הוא מוזיקאי ונגן תופים וכלי הקשה המופיע ברחבי הארץ והעולם עם שלל הרכבים ופרויקטים מוזיקליים.
לדבריו עד לכיתה י"א לא מצא את מקומו בבתי הספר ועבר קשיים רבים במסגרות החינוך. "גדלתי בקיבוץ משמר הנגב ומגיל צעיר מאוד הייתי מתופף על דברים, בכיתה א' תופפתי עם האצבעות על השולחן. זה הפריע מאוד ולא ידעו מה לעשות איתי אז שמו אותי מאחורי קיר בנפרד מהכיתה, ככה שיכולתי לראות חצי לוח. זה המשיך הלאה. לא ידעו מה לעשות עם ילד 'בעייתי' שכזה והוציאו לי ממש את חדוות הלמידה"
"גם בתיכון התקופה המשיכה לאתגר. בסוף כיתה י' אמרו לי שאני לא יכול ללמוד יותר. שלחו אותי לעובד סוציאלי. הוא תוך שתי פגישות אמר לקיבוץ 'אתם מפסידים פה מוזיקאי מחונן... בואו נמצא לו מסלול שירים אותו במקום לאבד אותו'. בנינו יחד מסלול שכולל למידה של חצי שבוע בבית הספר למוזיקה רימון ובחצי הנותר למידה לשלוש בגרויות. הכרתי את עולם כלי ההקשה ונחשפתי למוזיקת עולם, מצאתי את עצמי".
נוה כיום נשוי ואב לארבעה. הוא מתפרנס מאהבתו למוזיקה. הוא יוצר מוזיקה, מנגן בהרכבים מגוונים ומפיק מוזיקלי של פרוייקט "אוריינטל קידס", מופע שירי ילדים בעיבודים אוריינטלים ולעבודתו כמורה מתייחס כאל שליחות ותיקון.
הוא מנגן בהרכב של מוזיקה צוענית בלקנית בשילוב כלייזמרים, הוא מלווה את הזמרת לאור אומן נהרין בכלי הקשה ותופים, מנגן בפרוייקט מוזיקה ברזילאית "גלים שבאים", והוא גם המנטור של להקת תופעות לוואי ושותף לפרוייקט של זוג אמני מוזיקת עולם ישראלים "or yom", עימם הוא מופיע בארץ ובעולם.
לעדכונים: חדשות חדרה