תושבים המתגוררים סמוך לשדרת מינסוטה בגבעת אולגה מתלוננים על מפגעים רבים, שפוגעים באיכות חייהם.
2 צפייה בגלריה
שדרת מינסוטה. "אי אפשר לשבת בחוץ", אומר אחד התושבים
שדרת מינסוטה. "אי אפשר לשבת בחוץ", אומר אחד התושבים
שדרת מינסוטה. "אי אפשר לשבת בחוץ", אומר אחד התושבים
(צילום: אלבום פרטי)
לטענת התושבים, במקום יש ריבוי של זבובים ויתושים הנובעים בין היתר מהעובדה שבעלי כלבים אינם אוספים את הצואה שהם משאירים, דבר שגם פוגע בדשא הסינטטי. חלק מאלה שאוספים את הצואה משליכים אותה ישירות לפחים, ללא שקית, דבר שמושך לאזור זבובים ויתושים.
בנוסף, מלינים התושבים גם על צמחיה יבשה או כזאת שצומחת פרא לתוך החצרות ועל פגמים במערכת ההשקיה. אחד התושבים אפילו סיפר כי לפני כחודש מגע בין עץ שצמח פרא בשדרה לעמוד חשמל גרם לשריפה.
התושבים מספרים כי פנו פעמים רבות לעירייה ולמינהלת גבעת אולגה והם דורשים הצבת מצלמות בשדרה ואכיפה מיידית כנגד בעלי הכלבים.
תושב המתגורר ברחוב מלכי ישראל בסמוך לשדרה סיפר: "בגלל הכלבים המשוטטים אנחנו סובלים ממפגע יתושים וזבובים, אנחנו מבקשים שיציבו מצלמות ויתנו קנסות. יש אמצעים לאכוף. השדרה כל כך יפה, השקיעו בה המון כסף, זה כואב לראות שלא מתחזקים את זה. הפחים לא מפונים מספיק, בקושי יש גיזום, הצמחיה יבשה. לפעמים יש פיצוץ במערכת ההשקיה ולאיש לא אכפת. לתוך החצר שלי צומחים ענפים מהשדרה שמפריעים לי בחניה הביתית. החיים בלתי נסבלים כאן, אי אפשר לשבת בחוץ".

2 צפייה בגלריה
"כלום לא עוזר", טוענים התושבים
"כלום לא עוזר", טוענים התושבים
"כלום לא עוזר", טוענים התושבים
(צילום: אלבום פרטי)

תושבת המתגוררת ברחוב ד"ר דן ויליאם מוסיפה: "הבעיה עם הכלבים והזבובים קשה מנשוא. אני מוציאה את בעלי בעגלת הנכה שלו לחצר, כל הזבובים והיתושים עם ריחות הצואה עליו, ככה אי אפשר לשבת. פעם ניסיתי להעיר לגבר עם כלב והוא כמעט היכה אותי. אני כל הזמן מתריעה, שולחת, מצלמת, מתקשרת למינהלת ולעירייה, כלום לא עוזר".
"בכניסה לבית שלי כל הזמן יש צואת כלבים", מספר תושב האזור. "אנשים משליכים זבל של בתים לפחים בשדרה. חתולים וכלבים פותחים את השקיות וזה מביא לכלוך ועוד יותר זבובים. התלוננתי בלי סוף, אומרים לי 'העברנו את הפניה למינהלת' ואחר כך שולחים עוד הודעה 'המפגע טופל' כשלא תמיד זה מטופל".
אחד השכנים דיווח על עץ שגדל פרא באזור רחוב ד"ר דן ויליאם ומגע שלו עם כבל חשמל גרם לקצר ואש נדלקה. "זה קרה לפני כחודש. דיווחתי לחברת החשמל, אבל העירייה טרם חתכה את העץ. אני חושש מאסון", הוא אומר.

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "מרבית כוח האדם של הפיקוח העירוני הוקצה בשבועות האחרונים לטובת נושאי המלחמה והביטחון. בשבוע האחרון החלו יותר פקחים לחזור לשיגרה בכל רחבי העיר, וזה יבוא לידי ביטוי גם בשכונות. בנוגע לדרישה למצלמות, יש כוונה להתקין מצלמות בשכונות כחלק מפרויקט עירוני רחב. בנוגע לתלונות על גינון, צוותי אגף שפ"ע פועלים כרגיל בכל התקופה האחרונה. במידה והיו תלונות נקודתיות, הן טופלו".