תחשבו לרגע שאתם עולים יחד עם בני משפחה או חברים על סירת קיאק ושטים להנאתכם בנחל חדרה. כיום זה נשמע קצת דמיוני, אבל בשנה הבאה הדמיון עשוי להפוך למציאות.
1 צפייה בגלריה
כך זה ייראה. שייט קיאקים בנחל
כך זה ייראה. שייט קיאקים בנחל
כך זה ייראה. שייט קיאקים בנחל
(הדמיה באדיבות עיריית חדרה)
עשרות אלפי המבקרים בפארק נחל חדרה יוכלו להנות משייט קיאקים ומפרשיות במקום לנסוע למרחקים רבים כדי לחפש את האטרקציה הזו. "הקיאקים בנחל חדרה יהיו ספינת הדגל של התיירות בעיר", אמרו השבוע בעירייה.

לשוט בנחל

תוכנית הפעלת שייט קיאקים ומפרשיות בנחל חדרה כבר יצאה לפועל לאחר שראש העירייה, צביקה גנדלמן, חתם ביום חמישי שעבר, על חוק העזר שאושר לפני כשלושה חודשים על ידי מועצת העיר שיאפשר שייט בפארק נחל חדרה. החוק ייכנס לתוקפו לאחר חתימה פורמלית של שרת הפנים ושרת התחבורה ופרסומו ברשומות.
ראש העירייה, צביקה גנדלמן, אמר השבוע כי בחדרה ישנן מגוון אטרקציות תיירותיות, כשאחת הבולטות היא פארק נחל חדרה, אליו מגיעים עשרות אלפי אנשים מדיי שנה. "הפארק משמש גם מקום למופעי ענק כמו פסטיבל הצבע שהיו בעבר, פסטיבל האביב ועוד", הסביר גנדלמן. "לאחר עבודת מטה מסודרת, בקרוב ניתן יהיה לשוט בנחל עם קיאקים ומפרשיות מה שיהפוך את המקום לאטרקטיבי יותר ותיירותי יותר. נמשיך להשקיע ולפתח את התיירות בעיר חדרה".
פארק נחל חדרה ממוקם בשתי גדותיו של שפך נחל חדרה ונחשב לאחד הפארקים היפים והמטופחים בארץ. מדשאות, מתקני משחקים וכושר, פינות ישיבה, חורשת אקליפטוסים ושדרת דקלים שמוליכה אל מדרגות היורדות אל המזח ואל מסלול הליכה עד חוף הים, הפכו את הפארק לאטרקציה תיירותיות שמושכת אליה כל שנה עשרות אלפי מבקרים שמגיעים מכל רחבי הארץ. כמו כן במקום נמצא גשר המיתרים שמחבר בין שתי גדותיו של הנחל. המקום כולו מונגש לעגלות, נוח לטיול ויש בו חניון ענק למכוניות. בנוסף, מידי שנה מגיעים לשפך הנחל כרישים המהווים תופעה ייחודית וניתן גם לראות להקות של קורמורנים.

אתר תיירותי

הרעיון להפעיל שייט קיאקים בנחל חדרה התחיל לפני למעלה משנתיים, בחברת התיירות העירונית, "נחלים" שפעלה לקבלת כל האישורים הנדרשים. לדברי מנכ"ל "נחלים", רענן בר טל, התוכנית היא חלק מחזון להפוך את הפארק לאתר תיירותי גדול. "אם בעבר היית מדבר על כך שבנחל ישוטו קיאקים, תושבי חדרה היו נדהמים ולא היו מאמינים", אומר בר טל. "היום זה אמיתי ומציאותי. אחרי שהנחל עבר טיפול מסיבי כמו טיהור המים וזרימה יותר חזקה במים. זו בשורה מאוד משמחת שהנחל מתאים לשייט".
לדברי בר טל, מדובר במינוף תיירותי וכלכלי לעיר חדרה ובאטרקציה שתמשוך תיירות לעיר. "הפרויקט הזה נחשב לספינת הדגל של התיירות בחדרה. בקרוב יצא מכרז לבחירת החברה שתפעיל את השייט", הוא מסביר.
הקיאקים ישוטו בנחל אודות לעבודה גדולה שביצעה רשות הניקוז והנחלים "שרון" מול משרדי הבריאות, הגנת הסביבה וגורמי סביבה נוספים. לדברי מנכ"ל הרשות, נסים אלמון, לאורך שלוש שנים ערכה רשות הניקוז והנחלים "שרון" בדיקה מקיפה ויסודית של מי הנחל ונמצא כי הם מתאימים לשייט. "בעצם איכות המים בנחל חדרה השתפרה בצורה דרמטית ואין יותר זרימת מי קולחין בנחל למעט מי קולחין של מפעלי נייר שלא מזהמים", מסביר אלמון. "על סמך הבדיקות הוצאנו נוהל הפעלת שייט בנחל והעירייה התחילה בהוצאת הנוהל לפועל. אני שמח לשמוע שראש העירייה חתם על צו חוק העזר להפעלת השייט בנחל. השייט יתקיים לאורך שני ק"מ, מכביש 2 עד הים".
בר טל מציין, כי בנוסף לפרויקט זה, קיימת תוכנית גדולה ברובע הים מדרום לנחל של בניית יחידות דיור, מרכזים מסחריים ובתי מלון. על פי התכנון עתידים להיבנות ברובע הים כ-11,000 יחידות דיור חדשות, מלונות ופארקים מסחריים שישתרעו על פני שטח של למעלה מ- 600 דונמים ובנוסך מתוכננת טיילת מרשימה. "פיתוח האזור יתרום רבות לעיר חדרה ויאפשר לה לנצל את משאבי הטבע שלה בצורה הטובה ביותר", הוסיף בר טל.
לעדכונים: חדשות חדרה