בשיא מבצע "חרבות ברזל" שהחל הבוקר, בעקבות המתקפה של חמאס, שלוש משפחות מהדרום מתארחות בגבעת אולגה אצל דורית שאול, תושבת השכונה, שהתנדבה לקלוט אותם באהבה.
2 צפייה בגלריה
המשפחות ב"אחוזת שאול". "קיבלו אותנו בזרועות פתוחות"
המשפחות ב"אחוזת שאול". "קיבלו אותנו בזרועות פתוחות"
המשפחות ב"אחוזת שאול". "קיבלו אותנו בזרועות פתוחות"
(צילום: אלבום פרטי)
שאול, שמפעילה את הצימר "אחוזת שאול", פתחה את ביתה ולא בפעם הראשונה עבור תושבי הדרום, וכרגע שוהות אצלה שלוש משפחות, כשמשפחה רביעית נמצאת בדרכה למקום. מאחר ולמשפחות ילדים קטנים והן נמלטו בבהילות, חסר להן ציוד רב כמו בגדי ילדים, חיתולים, משחקים ומוצרי היגיינה בסיסיים.
אלה מטבייצוק הגיעה עם שלושת ילדיה לאולגה יחד עם חברתה אירנה מולטיאנינובה ושני ילדיה מאשקלון. "ברחנו מאשקלון, חשבנו שניסע לצפון עד לאן שהרכב יגיע", היא מספרת. "כביש 6 פתאום נסגר והיה הומה אדם. חדרה היתה המקום הכי קרוב שיכולנו להגיע אליו. נכנסנו לעיר, ראינו ששקט והתחלנו לחפש מקום. באנו מטבע הדברים עם תיק קטן מאוד. התחלתי לחפש צימרים או דירות. מצאתי את דורית ואמרתי שננסה את מזלנו. פגשנו את דורית והיא ישר אמרה לנו 'נשמה, לא מדברים על כסף, שום דבר, תבואו, דלתנו פתוחה, קיבלה אותנו בידיים פתוחות עם ממתקים לילדים, שתיה, פתחה את הג'קוזי לילדים. נשמה טובה".

2 צפייה בגלריה
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
המתקפה הבוקר נגד יישובי הדרום
(צילום: EPA)

למייטבצוק שלושה ילדים בגילאי 3, 9 ו-11 ולמולטיאנוניבה ילדים בגילאי 10 ו-13. "בעלי נותר באשקלון להיות קרוב לאמא שלו ולסייע, אבל גם הוא יברח משם ברגע שהוא יוכל", היא מסבירה. "הילדים מפוחדים גם כאן. אנחנו בכוננות שאם חלילה יתחיל כאן משהו, נקפוץ ישר לרכב ונברח. לא יודעים לאן. שמענו שברמת גן יש מקלט עם שמירה וביטחון, מקווים שלא נזדקק לזה. שלוש שעות היינו בדרכים עד שהגענו לכאן".

קראו גם:

משפחה שלישית שהגיעה למקום היא משפחת מכלוף ממושב מבקיעים בעוטף עזה. נוי מכלוף הגיעה עם בעלה ו-3 ילדים(7, 5, 1.5). "היינו אצל הוריי בחג באשקלון", היא מספרת. "ב'שומר חומות' הייתה לנו פגיעה ישירה בבית והוא נהרס בצורה מחרידה. ילדיי טופלו בחוסן, כמעט שנה לקח לי לשקם את מצבם הרגשי. עכשיו הבן האמצעי שלי שוב בסערה רגשית גדולה. חשבנו מיד לאן בורחים. את דורית מצאנו ממש במקרה. חיפשנו לאן להימלט, בעלי עובד בשיטור והוא הוקפץ. חשבנו מה עושים, הלכנו לעבודה שלו, ולאחר מכן חיפשנו בגוגל לאן באזור אפשר ללכת והראשונה שקפצה לנו בחיפוש הייתה דורית. חשבתי מה הסיכוי בתקופה כזו שיהיה פנוי והתמזל מזלנו. דורית קיבלה אותנו בזרועות פתוחות אישה מדהימה".
מאחר והמשפחות נמלטו במהירות וללא ציוד, הן ישמחו לקבל סיוע בדמות מזרנים לילדים, סימילאק, נוטרילון, חיתולים, בגדי ילדים, משחקים, מזון ודברי היגיינה בסיסיים.
דורית שאול מציינת כי במרכז העיר יש עוד שלושה חדרים פנויים ומשפחות מהדרום מוזמנות להתארח.