בסוף השבוע צוין יום הדואר הבינלאומי. הדוורית הוותיקה, אהובה רחימלוב, העובדת בחדרה, מספרת כי עולם הדואר השתנה דרמטית בשנים האחרונות ומספקת נתון מפתיע על תושבי העיר: בחצי השנה שחלפה, דורגה חדרה במקום ה-11 בהזמנות מחו"ל ונמצאת בין המובילות בישראל בתחום.
1 צפייה בגלריה
אהובה רחמילוב וצוות הדוורים
אהובה רחמילוב וצוות הדוורים
אהובה רחמילוב וצוות הדוורים
(צילום: יח"ץ)
קראו עוד:
רחמילוב (49) נשואה פלוס 4 ותושבת העיר, מחלקת את הדואר לתושבי חדרה כבר 12 שנים: "עולם הסחר המקוון תפס את מקומו של הדואר המסורתי, ואנחנו רואים פחות מכתבים ויותר חבילות", אומרת רחמילוב. "בעבר, לא הייתה כמות חבילות כמו שיש היום ובמקביל קיימת ירידה חדה בכמות המכתבים. אני מכירה כל כך הרבה אנשים בעיר מחלוקת הדואר והכול הפך אישי וקרוב יותר. כיום, יש לי 80% מהטלפונים של התושבים ולהם יש את שלי, מה שמאפשר מתן שירות זמין יותר. אלו דברים שבעבר הלא רחוק לא היו והקשו על העבודה, והיום מתאפשרים ביתר קלות".
בחדרה אוהבים לקבל חבילות.
"העיר מקום 11 בארץ בהזמנת חבילות בחציון הראשון של שנת 2021, התושבים הם שיאני ההזמנות און ליין, כך עולה מנתוני דואר ישראל שפורסמו לרגל סיכום החציון הראשון (ינואר-יוני) של שנת 2021. תושבי חדרה, כמו כל עם ישראל אוהבים מאוד לקנות ברשת ובחצי השנה הראשונה של השנה הוזמנו 90 אלף חבילות יותר מהתקופה המקבילה בשנה החולפת. 360 אלף חבילות מחו"ל, לעומת 270 אלף חבילות בחציון הראשון של 2020. אם מסתכלים ביחס לגודל האוכלוסייה, כל תושב חדרה הזמין בממוצע 3.6 חבילות. נתון הממקם את חדרה במקום ה-11 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל".
רחמילוב, נחשבת לדוורית מסורה שהקשר הקרוב שלה עם התושבים, גם חיזק אותה בזמנים קשים. לפני כשלוש שנים עברה בתה הקטנה אופיר, החולה במחלה גנטית נדירה (CGD), שגורמת לכשל במערכת החיסונית, השתלת מח עצם. רחמילוב שאבה נחמה וחיזוק בתקופה הקשה מתושבי העיר: "מספר חודשים נעדרתי מהעבודה, וגם בזמן הזה הייתי זמינה ללקוחות שלי. קישרתי, התקשרתי, עזרתי במה שצריך. עד היום אני מתמודדת עם המצב הבריאותי של אופיר. יש תקופות שאני חצי חודש בעבודה וחצי חודש בבית חולים. החיבוק העוטף שקיבלתי במקום העבודה ותושבי העיר מרעיד את הלב. הדואר והתושבים זו משפחה השניה שלי, ולפעמים נדמה שזו המשפחה ראשונה".
לעדכונים: חדשות חדרה