תופעה מטרידה: תושבים בחדרה מתלוננים על כלבים משוחררים ברחובות, ללא רצועה וללא מחסום, שמבהילים את העוברים והשבים. אין מדובר בכלבים משוטטים, אלא בכלבים שיש להם בעלים, שברוב המקרים גם מצויים בקרבת מקום, אך לא טורחים לקשור את כלבם ברצועה ולשים מחסום על פיו.
1 צפייה בגלריה
כלבים ללא רצועה
כלבים ללא רצועה
כלבים ללא רצועה
(צילום המחשה: Shutterstock)

המקרה האחרון בנושא אירע כשתושבת שכונת נווה חיים שיצאה ביום רביעי לטיול עם כלבה, הותקפה על ידי כלב גדול שהיה משוחרר, ללא מחסום ויתרה מזו, בעליו היו שני ילדים קטנים.
"הוצאתי את הכלב הקטן שלי לטיול בשעות אחר הצהריים ברחוב אהרונוביץ', שהינו רחוב מרכזי עם המון עוברי דרך, הורים שמוציאים את ילדיהם מאשכול הגנים ונוסעים שירדו בתחנת האוטובוס", ספרה התושבת. "הכלב שלי תמיד עם רצועה ולא זז ממני. כמה מטרים מאיתנו זיהיתי כלב ענק משוחרר, אז עברתי מדרכה אל מעבר לכביש, אבל זה היה כמו בסרט אימה.
"בתוך שניות, הכלב הענק חצה את הכביש לכיוון שלי והתנפל על הכלב שלי, שהוא שמינית מגודלו. ניסיתי להפריד, ממש הוצאתי את הכלב מהפה של הכלב הענק. נבהלתי מאד וניסיתי לחפש את הבעלים. לתדהמתי, שני ילדים קטנים, היו הבעלים והללו היו עסוקים בענייניהם. זה חוסר אחריות משווע".
עוד סיפרה התושבת: "סבתא ונכדתה שעברו ברחוב, היו עדות לאירוע הזה והילדה מאד נבהלה. הודעתי מיד למוקד 106,אבל אני בספק אם נעשה משהו בנדון".

קראו גם:

התופעה כך נראה, לא מתרחשת רק ברחובות העיר אלא גם בטבע. בשבת שעברה כתבה אחת התושבות ב'קהילת השוות של חדרה' בפייסבוק על "חוויה" משלה: "הגעתי לשמורת 'בריכת היער', כמעט כל הכלבים בדרך היו משוחררים והבעלים שלהם היו בסביבה. יותר מזה, עברתי ליד משפחה שהתמקמה, ושני הכלבים שלהם נבחו ורצו לכיוון שלי. יהיה נחמד אם תהיה התחשבות כלפי מטיילים נוספים כמוני שלא בהכרח בא להם שכלב גדול יקפוץ עליהם".
ומה אומר החוק? בחוק להסדרת הפיקוח על הכלבים, התשס"ג 2002, ישנה התייחסות רק ל'כלבים מסוכנים'. באתר של רשות הטבע והגנים לעומת זאת, מובהר כי ברוב אתרי הטבע שלהם אין כניסה לכלבים משלל סיבות ולאו דווקא, הימנעות מתקיפות .
תגובת משרד החקלאות: "על פי החוק, נדרשים בעלי הכלבים להוציאם לרשות הרבים רק כאשר הם קשורים ברצועה".
מהעירייה נמסר: "הפנייה הועברה לטיפול המחלקה הווטרינרית. צוות של המחלקה הגיעה לשטח ולא איתר את הכלב. כך עשה גם במהלך הימים הבאים. צוות המחלקה יהיה בקשר עם המתלוננת".