נתון מדהים בחדרה: מינואר ועד היום אפס תאונות בצומת המשטרה.
2 צפייה בגלריה
צומת המשטרה. עכשיו בטוח יותר
צומת המשטרה. עכשיו בטוח יותר
צומת המשטרה. עכשיו בטוח יותר
(צילום: אלעד גרשגורן)
מ"מ ראש העיר בפועל ומחזיק תיק הבטיחות בדרכים, ניר בן חיים, כינס בשבוע שעבר את ועדת הבטיחות בדרכים על מנת להיערך בצורה המיטבית לקראת פתיחת שנת הלימודים. בוועדת הבטיחות חברים כל הגופים והארגונים בתחום הבטיחות בדרכים ובכלל זה אגפי העירייה ומחלקותיה: אחזקת כבישים, פיתוח תשתיות, שיטור עירוני, אכיפה, פיקוח עירוני, דוברות, קצין הבטיחות בתעבורה וכן המטה לבטיחות בדרכים באגף החינוך. כמו כן שותפים משרד החינוך והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), ארגון מורי הנהיגה, והנהגת ההורים העירונית.

2 צפייה בגלריה
ישיבת ועדת הבטיחות בדרכים
ישיבת ועדת הבטיחות בדרכים
ישיבת ועדת הבטיחות בדרכים
(צילום: שלומי גבאי)

נדב ליפשין, מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים, הציג לנוכחים את ניתוח נתוני תאונות הדרכים לפי שנים, לפי חומרת התאונה, מצד הנפגעים, רחובות מסוכנים וצמתים מסוכנים. כמו כן ניתוח של סוג התאונה, סוג כלי הרכב וגיל הנפגעים. מניתוח הנתונים עולות מספר מסקנות מעניינות במיוחד ובראשן: החל מחודש ינואר האחרון, כאשר כיכר המשטרה המיתולוגית הפכה לצומת, אירעו בה אפס תאונות.

קראו גם:
בנוסף, בזכות שינוי תמרור אחד קטן ושינוי תחבורתי קל, צומת הרחובות הרברט סמואל ורמב"ם, שהיו בו 15 תאונות דרכים, הפך בטוח הרבה יותר ואירעה בו מאז ינואר השנה רק תאונה אחת. מהנתונים עולה כי גם בדרכים נוספות רבות בוצעו שיפורים שהביאו להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים.
ניר בן חיים: "שמחתי לשמוע על ההיערכות והמוכנות תוך שיתוף פעולה מלא של כל הגורמים על מנת לפתוח את שנת הלימודים בצורה בטוחה ולאפשר לילדים שלנו לחזור הביתה בשלום. הנתונים שהוצגו בוועדה מעודדים מאוד, במיוחד בכל הנוגע לצומת המשטרה. אני קורא לכל הנהגים לנסוע בתבונה, לפקוח עיניים ומאחל לכולנו שנת לימודים בטוחה גם בדרכים".
לעדכונים: חדשות חדרה