העמותה המנהלת את "תיכון חדרה" טוענת בעתירה מנהלית שהגישה כי עיריית חדרה דרשה ממנה, כתנאי להמשך הפעלת בית הספר בעיר, לוותר על כל הרכוש שברשותה ועל כל הזכויות החוזיות והקנייניות שיש לה, אחרת יועבר הניהול לידי העירייה.
2 צפייה בגלריה
תיכון חדרה. העמותה השקיעה במקרקעין
תיכון חדרה. העמותה השקיעה במקרקעין
תיכון חדרה. העמותה השקיעה במקרקעין
(צילום: יאיר שגיא)
בעתירה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים דרשה העמותה כי בית המשפט יוציא צו לפיו לא ניתן לפרסם מכרז להפעלת "תיכון חדרה", ויורה שהעמותה היא "ספק יחיד" בכל הנוגע לניהול והפעלת התיכון.

2 צפייה בגלריה
עיריית חדרה
עיריית חדרה
עיריית חדרה. הסכסוך מגיע לבית המשפט
(צילום: אסף פרידמן)

עמותת "תיכון חדרה" פועלת מאז 1937. בבית הספר לומדים כ-2000 תלמידים מכיתות ז' עד י"ב. לצורך הקמת תיכון חדרה העמידה עיריית חדרה בשנת 1953 שטח קרקע בלב העיר. במהלך השנים רכשה העמותה את השטחים הסובבים את הקרקע שהוקצתה לה, וכיום חלקים נרחבים מהמקרקעין שעליהם נמצא בית הספר הוא בבעלות העמותה.
בעתירה נטען כי במרוצות השנים השקיעה העמותה עשרות מיליוני שקלים בבנייה ובהשבחה של מבני בית הספר, הן אלה הבנויים על קרקע הרשומה על שם העמותה, והן אלה הבנויים על קרקע הרשומה על שם העירייה.
בעתירה נטען כי בחודש ינואר 2021 פנתה העירייה אל מנכ"ל העמותה, ד"ר אריה לוקר, והודיעה כי לפי הנחיות משרד החינוך עליה לערוך מכרז לניהול והפעלת תיכון חדרה. "הדברים התקבלו אצל העותרת בתדהמה רבה", נטען בעתירה.
בחודש פברואר 2021 העבירה העמותה לעיריית חדרה חוות דעת משפטית לפיה העמותה היא היחידה שיכולה להפעיל את בית הספר, היות ומהמפות ומנסחי הטאבו עולה בבירור כי לא ניתן להפעיל את בית הספר ללא שימוש במקרקעין שבבעלות העמותה והמבנים שהוקמו על ידה. עוד טענה כי ההתקשרות עם העמותה להפעלת בית הספר פטורה ממכרז.
בסוף חודש יוני 2022 התקיימה פגישה בין הצדדים בנוגע לרצונה של העמותה לבצע בניה נוספת בשטח בית הספר. בעתירה נטען כי בפגישה נאמר לעמותה על ידי מנהל אגף החינוך בעיריית חדרה, כי כתנאי לחתימה על חוזה הפעלה על העמותה לוותר על זכויותיה ברכוש שברשותה, "וכי אם לא תחתום על ההסכם, תועבר זכות ההפעלה של בית הספר, מכוח נהלי משרד החינוך, אל עיריית חדרה".
קראו גם:
בעקבות כך, ביקשה העמותה מבית המשפט לחייב את העירייה לפעול באופן הגון, סביר, מידתי ללא שרירות וללא משוא פנים, ולהסדיר את ההתקשרות עם העמותה להפעלת תיכון חדרה, תוך כיבוד זכויותיה הקנייניות והחוזיות של העמותה.
מהעירייה נמסר: "העירייה לומדת את העתירה ותגיב בבית המשפט כמקובל. תיכון חדרה יפתח את שנת הלימודים כסדרה".
לעדכונים: חדשות חדרה