יממה טרם המועד בו אמור היה לשוב צביקה גנדלמן לראשות העירייה, הגישה גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, עתירה לבג"ץ, וביקשה להאריך את השעייתו ולבטל את החלטת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות, לאפשר לגנדלמן לשוב לתפקידו. לחלופין ביקשה להורות על השבת הדיון בעניינו לוועדה לשם קבלת החלטה חדשה.
2 צפייה בגלריה
גנדלמן. עדיין לא חוזר
גנדלמן. עדיין לא חוזר
גנדלמן. עוד בג"ץ הוגש נגד חזרתו
(צילום: אלעד גרשגורן)
הבג"ץ של היועצת המשפטית מגיע לאחר שני בג"צים, שכבר הוגשו בראשית השבוע, האחד על ידי תושבי העיר המיוצגים על ידי עו"ד ד"ר מתן גוטמן, והשני על ידי חבר מועצת העיר מטעם הליכוד שלמה בוזגלו, יחד עם עמותת טוהר המידות.
כזכור בעקבות כתב האישום שהוגש נגד גנדלמן ביקש היועץ המשפטי דאז, ד"ר אביחי מנדלבליט, את השעייתו. הוועדה שהתכנסה ודנה בנושא קבעה כי יושעה לפרק זמן של כחצי שנה. פרק ההשעיה הזה הסתיים בתאריך 20/7/22. אז קבעה הוועדה כי אין להאריך את השעייתו של גנדלמן.

2 צפייה בגלריה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
(מוטי קמחי YNET)

לטענת בהרב-מיארה, לא חל כל שינוי משמעותי בעניין ההליך הפלילי העומד נגד גנדלמן. בעתירתה טענה כי סיום ההשעיה וחזרתו לתפקיד ראש עירייה, יפגע בצורה קשה באמון הציבור ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק. זאת בפרט, נוכח העבירות בהן הוא מואשם.
קראו גם:
"תכליתה של השעיית ראש רשות שנמצא כי מפאת חומרת האישומים נגדו הוא אינו ראוי לכהן כראש רשות מקומית, היא שמירה על עקרון שלטון החוק, טוהר המידות ואמון הציבור בנבחריו ובמערכות השלטון", טענה היועצת המשפטית לממשלה. "בהיעדר שינוי משמעותי ובשים לב לכך, שההליך הפלילי בעניינו מתנהל בקצב סביר ביותר, היה על הוועדה להורות על הארכת השעייתו לתקופה נוספת".
עוד נטען בעתירה, כי ההחלטה שקיבלה הוועדה חורגת מתחום הסבירות באופן קיצוני ולכן קיימת הצדקה להתערבות בית המשפט.
לעדכונים: חדשות חדרה