בית חנקין אחד מסמלי העיר חדרה נסגר. במסגרת הליך ניטור ארצי, שביצעה החברה הממשלתית להגנת מצוקי החוף, התגלה כי המצוק החופי באזור בית חנקין אינו יציב וקיימת סכנה למבנה המסעדה. בעקבות כך עיריית חדרה, הוציאה הנחייה להפסקת פעילות. במקביל, מקודמות עבודות לחיזוק וייצוב האזור החופי במקטע זה.
1 צפייה בגלריה
בית חנקין
בית חנקין
בית חנקין
(צילום: באדיבות העירייה)
קראו עוד:
לפני כחצי שנה, בזמן הסגר סבל המקום מוונדליזם קשה. אריק ושדי, שמפעיל את המסעדה הפועלת בבית חנקין כבר 17 שנים שיפץ את המקום במהרה. אלא שכעת, מספר חודשים בלבד לאחר החזרה לפעילות רגילה, שוב סוגר בית חנקין את שעריו.
בית חנקין הוקם בשנות ה-30 כחלק מחזונו של יהושע חנקין, גואל האדמות, להקים עיירת נופש שתהיה חלק מרצועת ערי החוף של המדינה.
המקום, הבנוי בסגנון באוהאוס ומשקיף על חוף כפר הים עמד שנים כמבנה נטוש לשימור, עד ששופץ ב-2004 על ידי עיריית חדרה והמועצה לשימור אתרים ובית הקפה – מסעדה "חנקין" החל לפעול בו.
"הפינוי היה מהיום להיום בשל הבהילות", אומר ושדי. "אפילו לא הוצאנו ציוד. מובן שנזרק אוכל רב. פיטרנו את העובדים כי אנחנו לא יודעים כמה זמן ייקח חיזוק המצוק. אנחנו מקווים שזה יקרה בצורה מהירה. אם להסתכל על הצד האופטימי של הדברים, אז כעת יש צורך בחיזוק המצוק, אם היו מגלים בחורף למשל, אולי הייתה סכנה שגם בית חנקין עצמו יתמוטט. הכאב הוא גדול מאוד כי עשינו פה משהו ייחודי, זה לא עוד בית קפה, זה קפה היסטורי במקום ייחודי. אנחנו מקווים שזה ייפתר במהרה. בית חנקין, ללא קשר לבית הקפה הוא אחד מסמלי העיר וכולנו רוצים לראותו, שוקק חיים שוב".
לעדכונים: חדשות חדרה