גל בראל מקיבוץ יד מרדכי היא אחת מבין אלפים שפונו מבתיהם בשבעה באוקטובר. גל ומשפחתה, כמו יתר חברי קיבוץ יד מרדכי, השתכנו במלון ריזורט חדרה.
2 צפייה בגלריה
גל בראל, הבעל ליאור והתינוק. "הצוות עטף אותי בצורה בלתי רגילה"
גל בראל, הבעל ליאור והתינוק. "הצוות עטף אותי בצורה בלתי רגילה"
גל בראל, הבעל ליאור והתינוק. "הצוות עטף אותי בצורה בלתי רגילה"
(צילום: באדיבות בית החולים הלל יפה)
כשהיא בחודש התשיעי להריונה, הרגישה גל לא טוב ופונתה לחדר מיון נשים של המרכז הרפואי הלל יפה. היא אושפזה במחלקת אם ועובר להמשך טיפול ומעקב. "הצוות עטף אותי בצורה בלתי רגילה. כל האחיות היו סביבי, דאגו לשלומי. אפילו כשהשתחררתי הן המשיכו להתקשר אליי לוודא שאני בסדר. לא היה לי ספק שאחזור לבית החולים כדי ללדת את בני", היא מספרת.
לאחר שהשתחררה הגיעה אליה למלון נעמה גלזר צבר, מיילדת בחדר לידה של "הלל יפה" ומטפלת בשיטת CBT טיפול התנהגותי קוגניטיבי. "בזמן האשפוז זיהתה קרן חליבה, העובדת הסוציאלית של אגף אימהות, שגל מאוד חרדה לקראת הלידה. היה לי חשוב להגיע אליה, לדבר איתה ולהרגיע אותה כדי שתגיע שלווה ומוכנה יותר לקראת הלידה", מספרת נעמה.

2 צפייה בגלריה
מחלקת יולדות קורונה בהלל יפה
מחלקת יולדות קורונה בהלל יפה
מחלקת יולדות בהלל יפה
(צילום: דוברות הלל יפה)

כשבועיים לאחר מכן, בשבוע 40, הגיע הרגע. יחד עם בעלה ליאור, הגיעה גל למיון יולדות של "הלל יפה" עם צירים חזקים. היא הוכנסה לחדר לידה וכעבור כשעה ילדה בן זכר במשקל 3.306 ק"ג. "הלידה התקדמה כל כך מהר. זהבה סופר המיילדת ליוותה אותי, תמכה בי ובזכותה הייתה לי חווית לידה מהממת. הכול עבר במהרה ובשלום", משחזרת גל.
סופר מספרת: "הלידה הייתה כה עוצמתית ומרגשת. גל הייתה מאוד רגישה ומהורהרת. ידעתי שאני צריכה להיות שם בשבילה, לתמוך בה ולחזק אותה. כולנו בכינו יחד איתה - דמעות של שמחה מהולות בעצב".

קראו גם:

גל אושפזה במחלקת יולדות ושוחררה יחד עם תינוקה למלון כשהיא חשה בטוב.
"אין לי מילים כדי להודות לכל הצוות על ההתגייסות. זה ממש לא מובן מאליו לקבל כזו נתינה ואהבה", מסרה בראל. "זה לא פשוט לחזור למלון לאחר לידה. כל אישה, בפרט לאחר לידה, צריכה את המקום שלה, הבית שלה, לנוח ולהתחזק. זהו אומנם לא מצב אופטימלי אבל אנחנו אופטימיים ומייחלים לימים שקטים וטובים יותר שיבואו על כל ישראל".