"אמרתי תמיד: ברגע שמוגש כתב אישום אתפטר מייד וזה מה שעשיתי. רבע שעה אחרי שהגישו את כתב האישום הודעתי על התפטרותי מראשות העירייה. אני מאמין בחפותי ואלחם על שמי הטוב", כך אומר השבוע בריאיון מיוחד, ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי בעקבות הגשת כתב האישום נגדו המייחס לו עבירות שחיתות שלטונית במסגרת תפקידו כראש העירייה.
2 צפייה בגלריה
יעקב אדרי. "אמרתי שאתפטר - וזה מה שעשיתי"
יעקב אדרי. "אמרתי שאתפטר - וזה מה שעשיתי"
יעקב אדרי. "אמרתי שאתפטר - וזה מה שעשיתי"
(צילום: מור כוכבי)
כתב האישום הוגש ביום שני השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עורכות הדין הילה גבאי, גל פורה ובר דהן הרוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה. בכתב האישום נטען כי בין השנים 2020-2013, כאשר שימוש אדרי כראש עירייה, הוא ביקש וקיבל מיזמי נדל"ן ומגורמים נוספים בעלי אינטרסים כלכליים הפועלים בעיר וכן באמצעות עדת המדינה המקורבת לאדרי, כספים במזומן ובתווי קנייה בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים. בכתב האישום נטען כי הכספים ותווי הקנייה התקבלו באופן קבוע, פעמיים בשנה בסמוך לחגי תשרי וחג פסח, וגם באופן מזדמן על פי בקשתו.

2 צפייה בגלריה
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
(צילום: שאול גולן)

בתמורה לשוחד, נטען, פעל אדרי לקידום ענייניהם של נותני השוחד בעיריית אור עקיבא, ובכלל זה – אישור חשבונות לקבלת תשלום, מתן הקלות בתשלומי מס מוניציפליים, קידום תוכניות שהוגשו בוועדה המרחבית ובדרכים נוספות.
עוד נטען בכתב האישום כי אדרי ניצל את מעמדו ופעל במרמה מול אחרים על מנת לקבל תווי קנייה שמטרתם הייתה, כביכול, עזרה לנזקקי העיר אור עקיבא, בעוד שלמעשה עשה בהם שימוש אישי. בנוסף, אדרי נטל לידיו במרמה תווי קנייה שנמסרו לו מכוח תפקידו הציבורי ושייעודם היה תרומה לנזקקי עירו - ועשה בהם שימוש אישי.
כתב האישום מייחס לאדרי שישה אישומים שונים של לקיחת שוחד, בקשת שוחד והלבנת הון בסך מאות אלפי שקלים, וכן עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מס ועבירות אלימות. שווי הכספים שקיבל אדרי בעבירות אלה נאמד בסכום של 569 אלף שקלים.
יעקב אדרי, 73, נחשב לראש עיר מיתולוגי, הוא שימש כראש עיריית אור עקיבא במשך חמש קדנציות ובמשך 10 שנים שימש כח"כ ושר בממשלת ישראל. במהלך כהונתו כראש העירייה הוא קידם ופיתח את העיר אור עקיבא בהקמת שכונות חדשות, תעשייה ומסחר, חינוך ותחומים נוספים.
אדרי היה ראש עירייה אהוד ואהוב בקרב התושבים. "מזה קרוב ל-35 שנים שאני משרת את הציבור במדינת ישראל, ומעולם לא דבק בי רבב", אומר אדרי. "כעת, עם הגשת כתב האישום – ואף שאני מאמין כי ביכולתי לתרום עוד שנים רבות לצמיחתה של אור עקיבא ולרווחתם של תושבי העיר, שכניי הקרובים לליבי – אני נאלץ להודיע בצער רב על התפטרותי מתפקיד ראש העירייה. אני חושב שאיש ציבור שמגישים נגדו כתב אישום לא צריך להישאר בתפקידו".
אדרי מדגיש כי הוא מאמין שיזוכה. "אני מאמין בחפותי ואת זה אוכיח בבית המשפט. אור עקיבא יקרה לליבי ולא רציתי לגרור אותה לדקה אחת ולכן התפטרתי אחרי שלושה עשורים של עשייה למען העיר ותושביה".
קראו גם:
את אדרי יחליף בתפקיד ממלא מקומו אלי אנקונינה. "אני מאחל לו הצלחה רבה במילוי תפקידו", אומר אדרי. "אבקש למסור בהזדמנות זו את תודתי הרבה לצוות עובדי העירייה אשר צעדו לצידי יד ביד במהלך עשרות שנות כהונתי, במקצועיות ובמסירות אין קץ".
לעדכונים: חדשות חדרה