כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בחיפה נגד שני תושבי אום אל פחם בגין הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.
2 צפייה בגלריה
אחד העצורים בהפגנה
אחד העצורים בהפגנה
אחד העצורים בהפגנה
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי כתב האישום השניים הובילו בעיר הפגנה התומכת בחמאס בתאריך 19/10/23. השניים נעצרו בתום ההפגנה ומעצרם הוארך מעת לעת. בא כוחה של המדינה עו"ד מור בן אבו, אף ביקש להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.
בכתב האישום נטען כי "ביום 19 לאוקטובר בשעה 19:30 או סמוך לכך, התקהלו באזור מסגד אבו עבידה באום אל פחם 200-300 איש, בהם הנאשמים, לקיום תהלוכה מבלי שקיבלו רישיון ממשטרת ישראל. מהלך התהלוכה תועד ופורסם בפייסבוק לייב בזמן אמת בחשבון הקרוי 'חדשות אלג'רמק'. לחשבון 1,100 עוקבים, בתיעוד היו כ-7,000 צפיות והוא קיבל 6,674 לייקים. בתחילת התהלוכה הנאשמים נשאו דברים תוך שהם משתמשים במגפון ותדרכו את הקהל לקראת התהלוכה. בהמשך צעדו המשתתפים אחרי הנאשמים ברחובות אום אל פחם במשך למעלה מ-30 דקות, כשכל אותה העת קראו הנאשמים באמצעות המגפון קריאות בשפה הערבית עליהן חזרו בצעקה המשתתפים. בהן קריאות ישירות לביצוע מעשה טרור וכן דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי הטרור, תמיכה בהם והזדהות עימם. על פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור. ובנוסף קריאות שיש בהן דברי שבח, תמיכה, אהדה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס".

2 צפייה בגלריה
(המשטרה הגיעה להפגנה| צילום: איילת רוטה)

בהמשך כתב האישום תוארו בפירוט רב הקריאות, אותן קראו הנאשמים במגפון והקהל חזר עליהן. בין היתר קראו: "ברכות מאום אל פחם לעזה הגאה", "תתנגד תתנגד תתנגד על זכויותיך אל תתמקח", "תגביר תגביר את הקול. מוות עדיף מהשפלה", "הו עזה כולך כבוד והערכה, הו עזה שלנו תחזיקי תתחזקי", "מהאדמות שלך יצאו אריות. האיחוד של עמך יא פלסטין.. קוץ בגרון הכובשים". "בנשמתנו, בדמנו נקריב עבורך יא עזה".
בכתב האישום נטען כי אחד הנאשמים "קרא 'אל אקצא ושיח ג'ראח העם קורא למאבק', המוות עדיף מהשפלה', 'ברכות מאום אל פחם לחללי החירות השהידים' ועוד".

קראו גם:

בכתב האישום נטען כי הנאשמים ביצעו מעשה של הזדהות עם ארגון טרור ואהדה לארגון טרור בפומבי וכן פרסמו קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור.
בבקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטים שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה טען עו"ד בן אבו: "באופן כללי המשיבים לא הכחישו את העובדות המפורטות בכתב האישום, אך טענו כי כלל הקריאות לא היו מסיתות או מזדהות עם ארגון טרור אלא קריאות לגיטימיות. סיסמאות שכל מטרתן להזדהות עם סבלם של תושבי עזה ולהביא לעצירת המלחמה. עוד טענו כי אינם ממארגני ההפגנה אך מתוך אחריות החליטו להובילה".
בבקשה להארכת מעצר נטען: "המסוכנות הנטענת אינה ערטילאית אלא קונקרטית. בחירת המשיבים בדרך זו דווקא במהלך אחת התקופות הקשות בהיסטוריה של מדינת ישראל, כשזו נתונה תחת התקפה כבדה ולאחר שממדי האסון החלו להתבהר, מעידה על מסוכנות אינהרנטית של המשיבים".