מתחמם המאבק בבחירות להסתדרות המרחב: סיעת "כולנו סל"ע" בראשות עופר עיני, שמתמודדת נגד רשימת "עוגנים", הגישה עתירה לרשות השיפוט של הסתדרות העובדים החדשה נגד ניר בן חיים, איציק יצחקי, סיעת עוגנים ו-ועדת הבחירות של מוסדות הסתדרות העובדים הכללית.
1 צפייה בגלריה
ניר בן חיים ואיציק יצחקי
ניר בן חיים ואיציק יצחקי
ניר בן חיים ואיציק יצחקי
(צילומים: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
בעתירה היא מבקשת להוציא צו שימנע מבן חיים ומיצחקי להתמודד בבחירות, בטענה שהם בניגוד עניינים. בנוגע לבן חיים נטען כי הוא מכהן כראש עירייה בפועל. נגד יצחקי נטען כי הוא מכהן גם כיו"ר ועד העובדים בעירייה.
העותרים מבקשים מרשות השיפוט של ההסתדרות להורות כי, "בן חיים מנוע ופסול מלהיבחר לכל תפקיד או משרה בכל מוסד ממוסדות ההסתדרות ובתוך כך להורות על הסרת מועמדותו ומחיקתו מכל רשימת מועמדים שהוגשה בבחירות הקרובות להסתדרות. או לחילופין להורות לו להתפטר מתפקידו כראש עיריית חדרה וזאת כתנאי בלעדי על מנת להתיר לו להתמודד או להיכלל ברשימת מועמדים לכל גוף הסתדרותי".
בעניין יצחקי מבקשים העותרים הוצאת צו מניעה שיורה כי הוא פסול מלהתמודד ובנוסף צו מניעה המורה כי סיעת עוגנים מנועה מלכלול אותו ברשימתה. במקביל, התבקש דיון בהול בנושא, מאחר והבחירות להסתדרות ייערכו בתאריך 24/5/22.
"מעבר להפרות חוקת ההסתדרות והתקנונים השונים, ברי כי עצם התמודדותו של בן חיים, לתפקיד יו"ר מרחב חדרה שומרון ולוועידת ההסתדרות מנוגדים ומהווים הפרה בוטה של הוראות התקשי"ר ובפרט זה המצוי תחת הכותרת 'ניגוד עניינים בין חברות בוועד העובדים לבין מילוי תפקידים מסוימים'", נכתב בעתירה, "גם מועמדותו של יצחקי המכהן כיו"ר ועד העובדים וכיו"ר מרחב שומרון עם התפטרות בן חיים מתפקידיו בהסתדרות, היא פסולה מעיקרה ומחייבת גריעתו מכל רשימת מועמדים, מפאת העובדה כי התמודדותו ומועמדותו פסולה מכל וכול".
נגד יצחקי נטען גם כי הגיש את מועמדותו מטעם סיעת "עוגנים" וגם מטעם סיעת "הליכוד".
"ברי כי אין הדבר יכול להתקיים בשום צורה ומדובר בהגשת מועמדות פסולה", נטען. "ואם לא די בכך, יצחקי מכהן בתפקידם שונים שהם בעצמם ניגודי עניינים. כשכל תפקיד חוטא למשנהו".
יצחקי מסר: "אני מועמד מטעם סיעת 'עוגנים'. על פי הנחיות הייעוץ המשפטי שלי יצאתי לחופשה מעיריית חדרה ובזמן חופשתי מעיריית חדרה, אני מתעסק במועמדותי להסתדרות. צר לי שבמערכת הפוליטית בחדרה, מכפישים ומנסים ליצור כותרות שקריות וזדוניות על חשבון שמי הטוב שהולך לפני, משך כל השנים".
מטעם בן חיים נמסר: "עיריית חדרה לא צד להליכים המשפטיים ולא מביעה עמדה בנושא".
לעדכונים: חדשות חדרה