תושבים מגבעת אולגה הפגינו נגד סגירת הכניסה לתחנת הדלק בשכונה, במסגרת העבודות להרחבת כביש 2 (כביש החוף). בפרסומים לפני ההפגנה כתב חבר המועצה ותושב השכונה צ'יקו וקנין כי "אולגה במצור".
1 צפייה בגלריה
הפגנת תושבי גבעת אולגה נגד סגירת הגישה לתחנת הדלק
הפגנת תושבי גבעת אולגה נגד סגירת הגישה לתחנת הדלק
הפגנת תושבי גבעת אולגה נגד סגירת הגישה לתחנת הדלק
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
תחנת הדלק הוותיקה ממוקמת בחלקה המזרחי של השכונה וגובלת בכביש 2. בעקבות העבודות על הרחבת כביש 2, נסגרו הכניסה והיציאה ממנה ואליה לתושבי גבעת אולגה, כך שהם נאלצים להיכנס אליה בדרכים עוקפות או להשתמש בתחנות דלק אחרות ברחבי העיר.
צ'יקו וקנין, שהוביל את ההפגנה, טען כי מדובר בעוד מכה לשכונה. "הבנו שלא מדובר בשלב ביניים, אלא בעצם מבטלים את הכניסה והיציאה מאולגה. כלומר, אחרי תדלוק צריך לעשות פרסה באזור כפר ויתקין ובית ינאי ולחזור לשכונה. אין לנו בנקים, אין דואר, וכעת שוללים לנו גם תחנת דלק".
העבודות על כביש 2, הן עבודות שדרוג מקטע הדרך שבין אולגה לקיסריה שאורכו כ2.5 קילומטר. מדובר בחלק מפרויקט חידוש כביש החוף, שעם סיומו צפוי להכיל שלושה נתיבים לכל כיוון.
"בכל פעם שאני חושבת שכבר אין מה לקחת מהשכונה הזו, מגיעה עוד גזירה", אומרת תושבת רחוב "העיר העתיקה" בגבעת אולגה.
מנגד, גורמים מקצועיים טוענים כי אם החיבור לשכונה דרך תחנת הדלק יישאר, יווצר כשל תנועתי בשל התנועה שתזרום מהמחלף החדש. במצב דברים זה, קיימת חשיבות לתעדף את נושא הבטיחות בכביש על פני נוחות הכניסה והיציאה של תושבי השכונה מתחנת הדלק. בנוסף, החיבור הקיים אינו נחשב סטטוטורי, כך שלנתיבי ישראל כלל אין זכויות פעולה באזור.
מנתיבי ישראל נמסר: "חברת נתיבי ישראל מקדמת את פרויקט כביש 2 החדש במסגרתו מוקם מחלף אולגה החדש שיהווה שער כניסה/יציאה לעיר חדרה ולשכונת אולגה. הסדרת הכניסה לשכונה באמצעות תחנת הדלק איננה בתחום אחריות החברה".
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה והעומד בראשה לא יאפשרו ניתוק של שכונות מערב העיר, גבעת אולגה ועין הים. מ"מ ראש העירייה בפועל שיגר השבוע מכתב לשרת התחבורה ודרש לבטל את חסימת דרכי הגישה ולהשלים את חיבור המחלף לתוך העיר ממזרח. 'אני מתכוון להיאבק בכל הכוח כדי למנוע את ניתוק השכונות', אמר ניר בן חיים"
לעדכונים: חדשות חדרה