קטיה גרוסמן (39) פיזיותרפיסטית, ומנהלת מכוני חדרה וכרכור בקופת חולים מאוחדת ויעקב גרוסמן (41) מנהל תחום פיזיותרפיה במחוז מרכז של הקופה, נשואים כבר 11 שנים ומגדלים שלושה ילדים (בן 10 ותאומים בני 5). לרגל ט"ו באב מספרים השניים על היתרונות בעבודה המשותפת.
2 צפייה בגלריה
קטיה ויעקב גרוסמן. "הוא מבין אותי הכי טוב, ואני מבינה אותו"
קטיה ויעקב גרוסמן. "הוא מבין אותי הכי טוב, ואני מבינה אותו"
קטיה ויעקב גרוסמן. "הוא מבין אותי הכי טוב, ואני מבינה אותו"
(צילום: אלבום פרטי)
"עד למינוי החדש של יעקב באזור המרכז לפני כחצי שנה, עבדנו במכונים שונים בקופת חולים מאוחדת במחוז צפון", מספרת קטיה. "העבודה באותו תחום יצרה בינינו שותפות עם מכנה משותף רחב יותר מהרבה זוגות שאנחנו מכירים. הוא מבין אותי הכי טוב, ואני מבינה אותו".
יעקב מצידו מדגיש את היתרונות הנוספים בעבודה המשותפת: "אנחנו יכולים להתייעץ ולעזור אחת לשנייה בעניינים מקצועיים וזה בהחלט יתרון גדול מאוד על פני זוגות שפחות יכולים להבין את הקשיים וההצלחות של בן הזוג".


השניים הכירו עוד בתקופת הלימודים. "אני התחלתי לעבוד בקופת חולים מאוחדת, ובאותו זמן נפתח סניף חדש בפרדס חנה וחיפשו עובדים למכון הפיזיותרפיה", מספרת קטיה. "עודדתי את יעקב להגיש מועמדות והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה".
אין רגעים שהייתם מעדיפים לעבוד במקומות נפרדים?
יעקב: "שנינו מודים שיש רגעים של הצפה, אבל הם מעטים. לרוב, העובדה ששנינו עובדים באותו תחום ובאותו ארגון תורמת לנו המון מכל הבחינות. ההבנה המשותפת מה עובר זה על זו, היכולת להבין את רגעי הקושי וגם את רגעי השמחה שלנו מול המטופלים. יש בזה המון יתרונות".
קטיה: "לפעמים אני משתעשעת במחשבה איך זה היה מרגיש אם היו לנו תחומי עניין נוספים מבחינה מקצועית, אבל אין ספק שזה יתרון שיש לך בן זוג שיודע בדיוק למה התכוונת בלי שתצטרכי להסביר לו באריכות כל דבר".
על חלק מהרגעים הנחמדים שמספקת להם העבודה המשותפת, כשהמטופלים לא יודעים כי הם נשואים, סיפרה קטיה: "במהלך השנים היו לא מעט מקרים בהם מטופלים סיפרו לי על פיזיותרפיסט נחמד שטיפל בהם, ועד כמה הוא היה מקצועי ואדיב. זה גם לי לחייך והם לא הבינו למה, עד שהסברתי בעצם שמדובר בבעלי. זכיתי לשמוע מהצד כמה מעריכים אותו כאיש מקצוע וכבן אדם, זו מתנה".
אז עבודה משותפת זה משהו שאתם ממליצים עליו לזוגות אחרים?
קטיה: "דעותיי חלוקות בנושא. מצד אחד זה נחמד שאני יכולה להיעזר ביעקב מבחינה מקצועית, ושיש תמיד מישהו שמבין אותי ויכול לתת לי עצה טובה. גם יש לנו חברים משותפים מהעבודה, ועד לפני שיעקב עבר למחוז מרכז היו לנו ימי גיבוש משותפים. יחד עם זאת, לפעמים יש את הרצון גם להפריד כוחות. אני זוכרת שהיה לנו יום גיבוש לפני כמה שנים, אני הייתי עם הצוות שלי ויעקב עם הצוות שלו, וזה היה שינוי מרענן ונחמד".
קראו גם:
יעקב: "הכי חשוב זה לדעת לתת לבת הזוג שלך מרחב, ולהבין אם היא רוצה קצת זמן לעצמה או עם חברים אחרים".
קטיה: "אבל אלו באמת שיקולים לא דרמטיים. אנחנו כזוג מרגישים שנכון לנו לעבוד יחד באותו ארגון. אני מניחה שכל מקרה צריך להיבחן לגופו".