בשורה לתושבי שכונת אולגה: הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, אישרה אתמול (שלישי), תוכנית להתחדשות עירונית במתחם הגדוד העברי בגבעת אולגה. התוכנית כוללת הקמת שני מגדלים בני 25 ו-33 קומות שבהם 274 יחידות דיור, במקום שלושה מבנים ותיקים בני ארבע קומות, הכוללים כיום 36 יחידות דיור.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה האזור אחרי התכנית
כך ייראה האזור אחרי התכנית
כך ייראה האזור אחרי התכנית
(הדמייה: "רן בלנדר אדריכלים")
התוכנית, שמתפרסת על פני שטח של כ-6 דונם, נמצאת בצומת הרחובות הגדוד העברי והרב ניסים, רחובות ראשיים במרכז הוותיק של גבעת אולגה בחדרה, המחברים את השכונה מזרחה אל מרכז חדרה וצפונה אל פארק הנחל, וכן בסמוך לטכנודע.
בנוסף לשדרוג בנייני המגורים, יורחב הרחוב, כך שניתן יהיה לבנות מדרכות רחבות יותר להולכי הרגל ונתיב תחבורה ציבורית עתידי. בתוכנית ישולבו גם שטחים עבור גני ילדים, מעונות יום ואזור מסחרי.
ממינהל התכנון הוסבר, כי התוכנית שיזמה חברת אורון נדל"ן, תואמת את תוכנית המתאר של חדרה (חד' 2020) שאושרה בשנת 2014, וכן את תוכנית המתאר להתחדשות עירונית של גבעת אולגה שאושרה לאחרונה, וקבעה את מתחם הגדוד העברי, כמיועד להתחדשות. מי שהופקדו על תכנון התוכנית, הם משרד "רן בלנדר אדריכלים".
ראש העירייה לשעבר, חיים אביטן, שמכהן כיו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "תוכנית המתאר בשכונת גבעת אולגה אותה מימנה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אשתקד, ממשיכה להתממש לשמחתנו עם מתן התוקף הסופי לתוכנית הגדוד העברי, המהווה חלק ממנה. מספר יחידות הדיור עתידות לגדול אופן משמעותי, וכך גם שטחי הציבור והמסחר, דבר שיאפשר לשכונה להתחדש ולהתפתח כבר בעתיד הקרוב".
מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, הדגישה כי מדובר בתוכנית התחדשות עירונית שהינה חלק ממהלך כולל של הוועדה המחוזית לקדם תוכניות התחדשות במחוז חיפה: "התוכנית תתרום לשיפור משמעותי באיכות חיי התושבים", אמרה, "הן בשיפור המרחב הציבורי והן באמצעות תוספת יחידות דיור חדשות".