בתקופה בה יוקר המחיה נותן אותותיו בכל היבט בחיינו, כשהריבית בשיאה, והחזרי המשכנתאות החודשיים מאמירים ללא קץ, מה קורה בענף הנדל"ן בחדרה?

6 צפייה בגלריה
שכונת הפארק בחדרה. בראש הרשימה
שכונת הפארק בחדרה. בראש הרשימה
שכונת הפארק בחדרה. בראש הרשימה
(צילום: אלעד גרשגורן)

רוב המתווכים ואנשי הנדל"ן מסכימים על שתי עובדות בסיסיות: משקיעים נעלמו מהשוק כמעט לחלוטין, והשכונה המבוקשת ביותר בעיר היא כנראה שכונת הפארק.
אנג'ל אשורוב מרשת התיווך "הדרך לאושר": "הביקושים הם על פי רוב תלויי אוכלוסייה. במרכז העיר, למשל רחוב ששת הימים מאוד מבוקש, כי לא עוברים בו אוטובוסים, רוב הבניינים עם מעליות למעט אחד שניים והמיקום הוא מרכז העיר אבל בלי הרעש והאינטנסיביות של רחוב הנשיא. גם משקיעים מחפשים שם, יצא לו שם ממש טוב לרחוב הזה".

6 צפייה בגלריה
עין הים
עין הים
עין הים. זוגות צעירים ומשפחות
(צילום: אלבום פרטי)

השכונות הנחשקות בעיר לדבריה הן שכונת עין הים ושכונת הפארק: "כל האזור שקרוב לים מבוקש מאוד. יש רצועת חוף מתפתחת בעיר, יש בניינים שם קרובים לים ויש ביקוש מטורף, על אף שהשוק קצת תקוע כרגע. בשכונת הפארק יש ביקוש מאוד גדול, האקו פארק גם מעלה את ערכו של כל האזור והשכונה מאוד מבוקשת בקרב זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים קטנים. אין כל כך היצע כרגע שם, אבל יש שלב ב' וזה בדרך. באופן כללי רואים הרבה בנייה בחדרה. כמו שאני רואה את הדברים, העתיד הולך לכיוון שנהיה בנייני שחקים. גם בחדרה בסופו של דבר".

6 צפייה בגלריה
עומסי תנועה בגבעת אולגה, היום
עומסי תנועה בגבעת אולגה, היום
גבעת אולגה, בזכות הים
(צילום: אלבום פרטי)

אשורוב מספרת כי גם שכונת גבעת אולגה נהנית מהאפיל של הים וגם שכונת עין הים הצמודה: "כל מה שלמרגלות החוף וקרוב לים אנשים מאוד אוהבים והערך שלו עולה. אנשים גם מוכנים לשלם יותר על העסקאות על הים. שכונת בית אליעזר מבוקשת לזוגות צעירים. הרבה ממרכז העיר נוהרים אליה, כי האזור מוקף פרדסים, יש מתנ"סים, קופות חולים, הכול קרוב ובאווירה כפרית".

6 צפייה בגלריה
ז'בוטינסקי. מהרחובות המבוקשים
ז'בוטינסקי. מהרחובות המבוקשים
ז'בוטינסקי. מהרחובות המבוקשים
(צילום: אסף פרידמן)

נועם אהרון מתווך נדל"ן עצמאי מבית הנדל"ן מתמחה באזור מרכז העיר. "במרכז העיר הרחובות המבוקשים הם הרצל, הלל יפה, ששת הימים, ז'בוטינסקי ולאחרונה גם תרנ"א", הוא אומר. "הלל יפה תמיד היה מבוקש בעיקר באזורים שלו שלכיוון רחוב הנשיא. הרחובות מבוקשים כי הם קרובים למרכז העיר מחד ומנגד יחסית שקטים. גם הבניה של הבניינים מאוד איכותית ביחס לרוב העיר. ז'בוטינסקי למשל הוא רחוב שגובל עם בתי קרקע וגם עם בניינים וגובל בשכונת ניסן. אנשים אוהבים מאוד את השקט והשכונה הכפרית אז הרבה נמשכים בגלל זה לז'בוטינסקי. רחוב הרצל קוסם להרבה אנשים שבאים מפתח תקוה, רמת גן והמרכז, וזה כי הוא במרכז העיר קרוב לפיאצה, והם רגילים לעיר גדולה, אז זה נותן תחושה אורבנית יותר".

6 צפייה בגלריה
נחליאל. בזכות צמודי הקרקע
נחליאל. בזכות צמודי הקרקע
נחליאל. בזכות צמודי הקרקע
(צילום: אסף פרידמן)

אהרון מספר כי בחדרה בחודש מאי היו בסך הכול 25 עסקאות נדל"ן בכל העיר כשהנורמה היא פעימות של 170-180 עסקאות בחודש: "מבחינת העצירה, לדעתי האישית, זה בגלל שהריביות יקרות, המשקיעים טיפה הולכים אחורה וגם מי שקונים דירות למגורים. יש האטה בשוק. בשבועיים האחרונים חזרה טיפה תנועה, יש יותר טלפונים מקונים, ולטעמי זה דווקא הזמן הנכון לקנות דירה".
איש הנדל"ן עדי רובינוב, מ"עדי נכסים": "שכונת הפארק מאוד אטרקטיבית בחדרה ומושכת קונים, אפשר לומר שזו שכונת הדגל של חדרה. היא מושכת בגלל האקו פארק, בגלל התשתיות, בגלל האוכלוסייה שמושכת אחריה עוד אוכלוסייה דומה. כרגע ספציפית יש היצע ואין ביקוש, למעט בודדים בגלל המצב. אני מתרכז בעסקאות שלי באזור שמכביש 4 ומזרחה, ומשכך אני יכול לומר שגם שכונת האוצר בחלקה הצפוני של העיר מושכת קהלים מסוימים".

6 צפייה בגלריה
(אקו פארק חדרה | צילום: דוברות עיריית חדרה)

לדבריו, קונים שומרי מסורת יעדיפו את שכונות הפארק וגם את שכונת נחליאל: "במידה והם מגיעים לשכונות הטרוגניות הם מעדיפים לרוב את צמודי הקרקע למרות שיש מעליות היום בכל בניין. גם בבית אליעזר יש ביקוש אצל תושבי חדרה ובעיקר האזורים של ההרחבה, שניתן היה לבנות שם בית".
קראו גם:
דוד הרוש, מבית הנדל"ן בחדרה מכריז אף הוא כי שכונת הפארק היא כנראה המבוקשת בעיר: "ספציפית בשכונה עצמה זה רחוב שניר שם יש בסך הכול 9 בניינים לעומת 14 ברחוב לכיש, ככה שהוא מרווח יותר. האוכלוסיה בפארק מורכבת מ-90 אחוזים תושבי חוץ. יש גם את רחוב הר בנטל שעל גבול שכונת הפארק, ו'ניסנים' (ההרחבה של שכונת ניסן) שהוא מבוקש, כמו כן רחובות מסוימים בבית אליעזר כמו רחוב העצמאות, וכ"ט בנובמבר יחסית מבוקשים מכמה סיבות: יש בהם פיתוח, מדרכות, תשתיות וכבישים שאין בהרבה כבישים בשכונה. סיבה שניה היא הסמיכות לבתי הספר קפלן ושובו, זה נורא חשוב לאנשים".
באשר להאטה בשוק, מסביר הרוש: "אני חושב שסך הכול נשארנו על אותו ציר מספרים שראינו בשנת 2022 פלוס מינוס. בצמודי קרקע אין שום האטה ואם תצא דירה לשוק עכשיו כנראה שהיא תימכר במחיר מעולה".