בשורה מאכזבת לתושבי חדרה: תוכנית הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) השנויה במחלוקת, שעוררה התנגדות רבתי בעיר מאז הוצגה לפני מספר שנים, אושרה בשבוע שעבר על ידי מינהל התכנון.
2 צפייה בגלריה
השטח הירוק בחדרה עליו ייבנו אלפי יחידות דיור
השטח הירוק בחדרה עליו ייבנו אלפי יחידות דיור
השטח הירוק בחדרה עליו ייבנו אלפי יחידות דיור
(צילום: פרטי)

אחרי שנים, שבעירייה בשיתוף הגופים הירוקים מנסים להילחם בתוכנית לבניית אלפי יחידות דיור במזרח בית אליעזר, נראה שהמדינה תזכה לממש את זכותה על עתודת הקרקע שלה, למורת רוחם של תושבי העיר וקברניטיה, וגם למורת רוחם של ארגונים כמו החברה להגנת הטבע, שניסו להגן על הטבעת הירוקה האחרונה של העיר והמסדרון האקולוגי הנדיר שבתוכה.
חבר מועצת העיר רון שגן, שהוביל את ההתנגדות לתוכנית כבר בראשית הדרך, נכח בדיון הגורלי שהתקיים בשבוע שעבר במינהל התכנון והבהיר כי העירייה תמשיך להיאבק בתוכנית הרעה, באפיקים אחרים: "התוכנית הרעה הזו מפרה את תכנית המתאר המחוזית שלנו בנוסף לזו העירונית. התכוננו לדיון הזה כמיטב יכולתינו, בפן המקצועי והן בצד הכנת חברי הועדה לדיון ושכנועם בצדקת טענותינו, טרם הדיון.
"אבל, הצד השני לא פראייר ובכוונת מכוון קבע את הדיון קרוב מאוד לבחירות המוניציפליות, מתוך כוונה ברורה לטעמי, לפגוע בהכנות. כולנו נתנו שם קרב אמיתי ובמשך קרוב לשלוש שעות שטחנו את טענותינו".

2 צפייה בגלריה
(צפון בית אליעזר (צילום ארכיון: איתמר רותם))

קראו גם:

"הראינו שהתכנית הזו רעה מאוד לעיר ולעתידה. הוכחנו שהיא אינה עומדת בסטנדרטיים בסיסיים של תכנון טוב או הגון ושמימושה יפגע ביכולתינו לממש ולבנות שכונות במקומות טובים ונכונים לנו תוך ביצוע התחדשות עירונית וצדק סוציאלי. הסברנו שאנו בעד פיתוח אבל לא במקום פתוח ובעיקר בהתאם, לתכנית המתאר שלנו".
לדברי שגן, במינהל התכנון התכנסו בסוף הדיון הפומבי לדיון פנימי והחליטו שלא לדחות את התוכנית. בהמשך להחלטה, קרא שגן לציבור להתגייס להמשך ההתנגדות לתוכנית ואמר: "למרות ההחלטה, המינהל דרש מהותמ"ל לנהל שיח הגון עם העיריה ולא לכפות על ראשה, תכנית שהיא אינה חפצה בה. התוצאה הזו רעה לנו, אבל גם יש בה בשורות טובות ויותר מפתח להמשך המאבק.
"אנחנו נצטרך אתכם ציבור יקר להמשך מאבק, כי רק לציבור הרחב בשיתוף פעולה עם נבחריו והצוות המקצועי, יש את הכוח המצרפי לנצח תכנית זו. ושלא תטעו, אנחנו ננצח. אני רוצה להביע הערכה רבה לצוות המקצועי וליועצים הרבים שהשקיעו ועודם משקיעים אנרגיה וזמן, כמו גם לראש העיריה שהשקיע משאבים שונים כדי להאבק כנגד ההחלטה".