1 צפייה בגלריה
הדמיה של תוכנית בינוי בגבעת אולגה. באדיבות העירייה
הדמיה של תוכנית בינוי בגבעת אולגה. באדיבות העירייה
הדמיה של תוכנית בינוי בגבעת אולגה. באדיבות העירייה
במסגרת פיילוט ארצי לתוכנית מתאר שכונתית להתחדשות עירונית, צפויה גבעת אולגה, המונה כיום כ-3,600 יחידות דיור, לגדול לכמות של 8,350 יחידות דיור בעשור הקרוב. הבניינים החדשים שיבנו בשכונה במסגרת תוכנית התחדשות עירונית, יהיו בעלי תמהיל דירות מגוון, משש קומות עד 35 קומות, כדי לתת מענה למגוון השימושים והאוכלוסיות בשכונה.
על פי מדיניות העירייה, הצוות המקצועי באגף ההנדסה בעיריית חדרה, מלווה את התכנית המיתארית כ-4 שנים. בין היתר, מלווים תכניות מפורטות לפינוי בינוי בהתאמה לתכנית המיתארית, תוך תיאום עם כלל הגורמים. כמו כן, בתיאום עם הרשות להתחדשות עירונית, הוועדה המחוזית ויזם התכנית ברחוב הגדוד העברי, הוכנסה גמישות בתנאים התחבורתיים, שתאפשר מימוש מהיר של חלק מיחידות הדיור לצורך קידום ההתחדשות בשכונה.
בנוסף, הרשות להתחדשות עירונית ועיריית חדרה מקדמות תכנית מפורטת לתוספת יחידות דיור בדרום גבעת אולגה, כאשר יחידות אלו אמורות לשמש כיחידות דיור משלימות לפינוי בינוי של גבעת אולגה.
התושבים חוששים: "אין תשתיות"
מנגד, תושבים טוענים כי התוכנית עלולה להביא 'צרות' שכן היא גדולה מידי כאשר כבר היום התשתיות ישנות ובעיתיות.
התושבת אתי ציינה: "לבנות מגדלים בני 35 קומות כשאין תשתיות זאת הברקה חדשה? גם היום היציאה מגבעת אולגה לחדרה היא פקק אחד גדול מה יהיה כשתכפילו?".
"בימים אלו אנו מנסים לגבש קבוצה שתגיש התנגדות לחלק מהתוכנית", כתב התושב אריק. "לא שיש הרבה סיכוי שתהתנגדות שכזאת תצליח אבל לפחות ננסה להפחית קומות או היקפים של התכנית המוצעת שכן אלי כהן בפועל כולל 200 משפחות ואיתו התכנית המוצעת מכניסה לשכונה עוד 1000 משפחות בלי פתרון אמיתי כרגע לתשתיות וכבישים".