מבנה בהקמה בשכונת ויצמן מעורר התנגדות בקרב תושבי האזור. מדובר במבנה על עמודים, המצוי בשלבי בנייה ומתנשא לגובה. לטענת תושבים המבנה מנוגד לאופי השכונה.
3 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב ויצמן. על עורק תנועה מרכזי
הבניין ברחוב ויצמן. על עורק תנועה מרכזי
הבניין ברחוב ויצמן. על עורק תנועה מרכזי
(צילום: אלבום פרטי)
המבנה מצוי על עורק תנועה מרכזי באזור, על כביש אהרונסון וסמוך לכיכר המכונה על ידי התושבים "הכיכר הכחולה". לדברי התושבים, מאחר והשכונה מאופיינת בבתי קרקע ואין בה בניינים על קומות, הם חוששים מתקדים שיביא עימו עוד פרויקטים עם בנייה לגובה.
"בכל פעם מחדש אנחנו שומעים על תוכניות של יזמים וקבלנים לפרויקטים של בניה לגובה בנווה חיים ובשכונת ויצמן, שכונות בעלות אפיון ברור של צמודי קרקע", סיפר תושב השכונה. "את חלקן הצליחו התושבים בכל מיני התנגדויות לדחות או לבטל. בחלק כמו ב'תנופורט' הפסדנו כי נזכרנו מאוחר מדי. כעת יש לנו מול העיניים מבנה בהקמה בלב השכונה הפסטורלית שלנו. כבר בשלבי ההקמה הוא נראה לנו כמו נטע זר. אז אנחנו ממש חוששים לדעת מה יהיה בתום הבניה, לכמה קומות זה יגיע".

3 צפייה בגלריה
שכונת נווה חיים. בשורה משמחת
שכונת נווה חיים. בשורה משמחת
שכונת נווה חיים.
(צילום: דוברות העירייה)

תושבת השכונה הוסיפה: "אנשים קנו כאן בתים והשקיעו ממיטב כספם מתוך ידיעה שהם גרים בשכונת צמודי קרקע. מי שרוצה לגור בבניין יכול לעשות זאת בלב העיר או בשכונות שמאופיינות בבניינים כמו בשכונת הפארק או עין הים. לא חסר בחדרה. אז מדוע רוצים לקדם בניה שלא תואמת את השטח? אנחנו מצפים מכל נבחרי הציבור שלנו שהבטיחו לנו חדשות לבקרים שידאגו לשמור על השכונות צמודות הקרקע כפי שהן - שיתעוררו. כפי שזה נראה בשטח אף אחד לא דואג לנו. בכל פעם אנחנו מגלים מחדש על איזו תוכנית, פרויקט או מבנה כזה מול העיניים כשנבחרי הציבור משאירים אותנו לבד במערכה".

3 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. מחכים למיפוי הרובעים
(צילום: אסף פרידמן)

יש לציין כי בעיריית חדרה הבהירו כבר לפני למעלה משנה כי בכוונתם למפות את העיר לרובעים ולעמול על תוכנית שתבהיר כמה יחידות דיור יותרו בכל דונם ברובע האמור, תוך התייחסות למגמות ציפוף. הרובע הראשון שעליו היו אמורים לעבוד בעירייה הוא רובע נווה חיים-ויצמן, אולם עד כה לא חשפה העירייה את התוכנית המדוברת, ככה שלא ניתן לדעת האם המבנה המדובר תואם את המתוכנן לשכונה ולרובע, או חורג ממנה.

קראו גם:

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מדובר במגרש שלפי התב"ע המאושרת מנובמבר 2022 מותרת בו בניה של ארבע קומות למגורים בסך הכול ובהן 9 יחידות דיור על קומת קרקע למסחר ומשרדים. בימים אלו מוגשת תכנית בניין עיר מפורטת חדשה במגרש המציעה מבנה בן 5 קומות, ו-20 יחידות דיור עם קומת קרקע למסחר ומשרדים. המדיניות בנוגע לבניה ברובע נווה חיים-ויצמן מתגבשת בימים אלו וטרם נדונה ואושרה. אי לכך טרם גובש מענה לתוכנית החדשה המוגשת "