הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה להפקדה את תכנית מתחם סלע-בית"ר הממוקמת בציר המרכזי של חדרה. הציר המחבר בין שתי השכונות המרכיבות את התכנית, מקשר בין מרכז העיר הוותיק לתחנת הרכבת החדשה, ומהווה את הקצה המערבי של תכנית המתאר להתחדשות עירונית שמקדמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בחדרה. תכנית המתאר נמצאת כעת בדיון לפני הפקדה בוועדה המחוזית.
1 צפייה בגלריה
פאתי שכונת בית"ר בחדרה
פאתי שכונת בית"ר בחדרה
פאתי שכונת בית"ר בחדרה
(צילום: שירות מיינט)
קראו גם:
1,360 יחידות הדיור החדשות שייבנו במסגרת התכנית, יחליפו 197 יחידות דיור קיימות הפרושות על פני 47 דונמים. בנוסף, התכנית כוללת תוספת של 2000 מ"ר המיועדים לתחום המלונאות, 9,275 מ"ר המיועדים למסחר ולתעסוקה, וכן 4,300 מ"ר מבני ציבור. מדובר בשכונות ותיקות בהן קיימים היום בנייני שיכונים בני 3 ו- 4 קומות, חלקם אף פחות מכך. המהלך עתיד להניב מבנים של 17 עד 36 קומות, ולהפוך את סביבת תחנת רכבת 'חדרה מערב' לאיזור משמעותי עבור תושבי העיר.
התכנית עתידה להתאפשר הודות להמלצתה הרשמית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לרמ"י להקצות קרקע משלימה. הקרקע המיועדת היא שתאפשר את יצירת ההיתכנות הכלכלית לתכנית, ותכלול מספר מגרשים בגודל 5 דונם, המהווים כ- 10 אחוזים מהתכנית ובהם ייבנו 150 יחידות דיור.
חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אני מלווה את התכנית עוד מראשיתה בתפקידי הקודם כראש עיריית חדרה, וכעת גאה לראות שהחזון הופך למציאות. תכנית זו עתידה לשנות את פני העיר, ולהגדיל באופן ניכר את היצע הדיור. התכנית תאפשר לתושבי חדרה למצות את הפוטנציאל התחבורתי של רכבת ישראל וליהנות מסביבת מגורים קרובה, איכותית ובטוחה. זוהי דוגמא נהדרת לכך שההתחדשות העירונית אפשרית גם בפריפריה".
גורי נדלר, ראש אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "שיתוף הפעולה הפורה בין הרשות הממשלתית לראשי הועדה המחוזית חיפה מביא לתוצאות מהירות בתחום ההתחדשות העירונית, ומאפשר לתושבי הצפון ליהנות מקידום מהיר ומיטבי של התהליכים. תכנית חשובה זו בעיר חדרה מבליטה את העובדה כי פתרונות תחבורתיים בכלל ותחבורה ציבורית בפרט הם המפתח להתחדשות עירונית איכותית, ואני שמח שעיריית חדרה והועדה המחוזית השכילו לנצל את ההזדמנות ולמנף את איזור תחנת הרכבת לטובת התושבים".