קבוצת הנוער של הפועל חדרה היא אחת המרוויחות מהחלטת ההתאחדות לכדורגל לעצור את הליגות הנמוכות וליגות הנשים והנוער בשל מגפת הקורונה. הקבוצה, שהעפילה בקיץ שעבר לליגת העל, לא עשתה שם חיל והצליחה לנצח רק פעמיים בלבד מתוך 23 משחקים.
1 צפייה בגלריה
ישראל צרפתי. "החלטתי לסיים את עבודתי"
ישראל צרפתי. "החלטתי לסיים את עבודתי"
ישראל צרפתי. "החלטתי לסיים את עבודתי"
(צילום: שלומי גבאי)
היא ממוקמת במקום האחרון, מרחק 12 נקודות מהישארות בליגה. אלא שאז פרצה מגפת הקורונה, ובעקבותיה ההתאחדות החליטה לסגור את הליגות החובבניות ולהקפיא את הירידות. המשמעות היא שלמרות עונה זוועתית, חדרה לא תרד לליגה השנייה ובמקום זאת תישאר לעונה נוספת בליגת העל לנוער.
אורן גולן, המנהל המקצועי של המועדון, סבור שיכולותיה המקצועיות הגבוהות של הקבוצה לא באו לידי ביטוי בניצחונות במשחקים, ועל כן נעשה סוג של צדק בזכות הקורונה: "באיזשהו מקום נעשה צדק מקצועי עם הקבוצה כי הפועל חדרה גילתה עליונות מקצועית בשלהי העונה, עם יכולת טובה מאוד בכדורגל. נכון שהיא הפסידה משחקים משלל סיבות, אבל לא תמיד אלו שטובים על המגרש מנצחים. לכן אנחנו מאוד שמחים שבסופו של דבר דברים כוונו מלמעלה, אם לא על כר הדשא, והקבוצה תיהנה מעוד עונה בליגת העל. זו זכות גדולה בשבילנו כמועדון".
לצד הבשורה המשמחת ספג השבוע המועדון זעזוע לאחר שהמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, ישראל צרפתי, פרש מתפקידו אחרי ארבע שנים. בהודעה שפרסם יו"ר המועדון, אורן גולן, המתייחסת לפרישתו של צרפתי הובהר: "לאחר שיחה ארוכה ביני ובין ישראל קיבלנו החלטה משותפת שאנו נפרדים. את ישראל הבאתי לפני כארבע שנים ממועדון ברקאי למועדון הפועל חדרה. השנים הוכיחו שהיה זה אחד הצעדים המוצלחים שעשיתי. המשבר הגדול שפוקד את הארץ לא פוסח גם על המועדון הצנוע שלנו. כולי תקווה שנעמוד בכל האתגרים העומדים לפנינו. המועדון נפרד היום מאיש יקר".
גם צרפתי שחרר הודעה מטעמו. לילדי והורי המועדון הוא כתב: "במהלך החג פנו אליי מההנהלה לחשיבה מחודשת על עתיד המועדון בצל מגפת הקורונה. לצערי, נוצרו מחלוקות (אמנם לגיטימיות) שבגללן החלטתי לסיים את עבודתי כמנהל המקצועי של המועדון וכמאמן קבוצת הנוער".