עומד לו מול המצלמות שרון מימר, מאמן הפועל חדרה, דקות ספורות אחרי שהקבוצה שלו חילצה בעור שיניה תיקו 1:1 מול הפועל כפר סבא, ומסכם את המשחק. ורגע אחרי שהוא מסיים תהיתי האם אני והוא ראינו את אותו משחק. לפי מימר, למשל, חדרה שיחקה לא רע במחצית הראשונה, שאותה סיימה ביתרון, ולפי מאמן חדרה כפר סבא לא ממש הגיעה להזדמנויות קורצות במחצית השנייה. וכל זה כמה דקות אחרי נגיחה של מגן כפר סבא אביב סולומון, שפגשה את המשקוף ורק בנס לא נכנסה, ושעה בערך אחרי סיום מחצית ראשונה איומה של הפועל חדרה, שהסתיימה ביתרון רק הודות לטעות נוראית של מגן כפר סבא טום שלח, שסידר לחדרתים פנדל.
1 צפייה בגלריה
(שרון מימר. צילום: עוז מועלם)
הייתי פוטר את מימר בכך שמדובר במעידה חד־פעמית. אבל אני זוכר היטב שתיאורים מעין אלה היו גם בתקופתו בהפועל כפר סבא. אז הקבוצה חוותה רצף משחקים ארוך ללא ניצחון, היכולת הייתה רעה, ומהמאמן שמענו זמירות על כדורגל טוב.
נכון, אוהד הכדורגל הממוצע אינו מבין בענף כמו מימר. הוא לא מכיר את תורת האימון ולא יודע לנהל משחק. אבל לאוהד הממוצע יש זוג עיניים שיודעות לזהות בקלות איך נראה כדורגל רע. והפועל חדרה שיחקה נגד כפר סבא כדורגל רע. היא הייתה חלשה עוד לפני הרחקת דיא לבאבידי והיא הייתה עוד יותר חלשה לאחר הרחקתו. שער היתרון של חדרה היה פוקס לא נורמלי, מתנה של טום שלח, ולא היה קשור לכדורגל (הרע) שהקבוצה שיחקה במחצית הראשונה. ובטח ובטח שלא היה מוצדק.
שרון מימר מאמן טוב, ואני מאחל לו שיתחיל לנצח ויוציא את חדרה מהמקום האחרון שבו היא תקועה כרגע. אבל יצירת מציאות אלטרנטיבית בראיונות לטלוויזיה ממש לא תשפר את מעמדו, לא תקדם את הקבוצה שלו ובוודאי שלא תעניק לו נקודות בטבלה. אם כבר, זה רק גורם לכעס, מוצדק, בקרב האוהדים, שהמאמן של הקבוצה שלהם משדר להם שהכדורגל הרע שהם רואים הוא בעצם כדורגל די סביר.
אז לא, מימר, חדרה נראית רע. והיא בצדק כרגע בתחתית. זו המציאות. עכשיו, העבודה שלך היא לשנות אותה.
ולמרות פתיחת העונה החלשה, אם יש תקווה בהפועל חדרה – קוראים לה אודה מרשל. גם במשחקים חלשים של הקבוצה מוכיח החלוץ הניגרי ששיחק בעבר בעיראק איזה שחקן נפלא הוא. מהיר, טכני, חכם. הנוכחות שלו מכניסה להיסטריה כל הגנה. הוא מאיים בלי סוף על השער, לא מפסיק לרוץ ולהילחם. ללא ספק מדובר באקזיט הבא של הפועל חדרה. לא אתפלא אם כבר בינואר יהיו עליו לא מעט הצעות. ובכל מקרה, ספק אם נראה אותו בעונה הבאה בהפועל חדרה.