בחודש ינואר, כשנראה היה שהפועל חדרה בדרכה הבטוחה חזרה לליגה הלאומית, בהנהלת המועדון בראשותו של היו"ר אורן גולן לא אמרו נואש. מלבד זעזוע בעמדת המאמן עם החלפתו של שרון מימר במנחם קורצקי צורפו גם שחקני חיזוק.
1 צפייה בגלריה
עידו לוי. "אני לא אחד כזה שמחפש נקמות"
עידו לוי. "אני לא אחד כזה שמחפש נקמות"
עידו לוי. "אני לא אחד כזה שמחפש נקמות"
(אורן אהרוני)
ביניהם גם עידו לוי (30). הבלם, שהגיע היישר מהפועל חיפה, נותב למשבצת של עוביידה חטאב שעזב במפתיע וללא ספק ייצב את הגנת הקבוצה מאז הגיע. "מדובר בשחקן שעבר תקופה לא טובה ובטח ינסה להוכיח את עצמו. אנחנו בטוחים שזה יצליח. כדורגל הוא יודע", הסבירו בחדרה לאחר ההחתמה, וצדקו.
לוי התאקלם מצוין ובמהרה הפך לאחד השחקנים המשמעותיים בסגל של הקבוצה והצליח יחד עם קורצקי להשאיר את המועדון עוד עונה בליגת העל.

ציפיתי לגיבוי

עוד קודם להגעתו של לוי לחדרה עבר הבלם חצי עונה לא טובה בהפועל חיפה שם שותף רק בשני משחקים. "עברתי לחיפה כי חיים סילבס מאוד רצה אותי", מסביר לוי. "באתי בלי הכנה טובה ואז התחילו פציעות קטנות שהחמירו. לא יכולתי לשחק ולא יכלו להשתמש בי אז נפרדנו".
זו תקופה שתרצה לשכוח?
"מבחינה מקצועית בוודאי. זה לא היה מה שייחלתי לו. ציפיתי להגיע לחיפה ולהפוך לשחקן מרכזי, אבל לפעמים ובטח בכדורגל תוכניות לחוד ומציאות לחוד. מבחינתי התקופה הזאת היא היסטוריה ואני שמח במקום שאני נמצא בו היום".
"הייתי בטוח שייפתח לי חלון לקבוצה בליגת העל אחרי הפועל חיפה. אני כבר מכיר איך הכדורגל מתנהל. תמיד בינואר יש תזוזות וידעתי שאמצא את המקום שלי. אני שמח שזה הסתדר דווקא בחדרה"
איך הרגשת כשביקשו ממך למצוא קבוצה אחרת?
"כמו כל שחקן שאומרים לו כזה דבר. זאת לא הייתה הרגשה נעימה, אבל באיזשהו מקום כן הבנתי למה הם עשו את זה למרות שציפיתי לגיבוי מינימלי אחרי שרצו אותי כל כך בתחילת העונה. בטח אחרי שכבר הייתי כשיר לשחק, רק שזה כבר לא היה רלוונטי מבחינתם".
הניצחון השבוע 0:3 על אותה חיפה שלא רצתה אותך היה סוג של נקמה?
"אני לא אחד כזה שמחפש נקמות או שמח בכישלון אחרים. מבחינתי זה היה עוד ניצחון חשוב עבור חדרה, בטח שזה גם נתן לנו את החותמת להישארות בליגה. זה שלא הסתדר לי שם מקצועית זה משהו אחר אבל כן יש לי שם חברים ובטח שאין לי רצון לנקום באף אחד. אני לא בן אדם כזה".
קראו עוד>>>
דעתך על התקרית של אהדי הפועל חיפה עם מקסים פלקושצ'נקו והטענות הקשות נגדו מצד חיפה?
"אין מה לבוא למקסים בטענות. הוא הרגיש פגוע מהקהל, הוא ידע שיקללו אותו אבל לא ברמה הזאת. הוא לא רץ וחגג להם מול העיניים כדי להתריס. הוא התנהג בצורה לגיטימית. אני יכול להגיד שהוא לקח את זה מאוד ללב כבר בירידה לחדר ההלבשה ובחדר הלבשה עצמו הוא שיתף בתחושות הקשות שלו. מקסים לא פשע ולא עשה מעשה חריג".

חדרתי מלידה

לוי התחיל את הקריירה במכבי נתניה ושיחק בה בין השנים 2008-2015, במהלכן עזב לעונת השאלה אחת בהפועל הרצליה, אחר כך שיחק בשורות הפועל רעננה עד העונה שעברה בסיומה הקבוצה ירדה ליגה, אז גם עזב אותה לטובת האדומים מקרית חיים, ובסופו של דבר אחרי כל כך הרבה שנים נחת במועדון בעיר בה נולד.
"כחדרתי מלידה הייתי במועדון עד גיל 13 ואז עזבתי לנתניה שם הגעתי לבוגרים ומשם לרעננה כשחדרה לא היתה בליגת העל", אומר לוי.
חדרה כבר שנה שלישית בליגת העל.
"היה לי חוזה בקבוצה אחרת. כל אחד היה במקום שלו, אבל הנה דרכינו הצטלבו ואני יותר משמח על כך במיוחד אחרי חצי עונה לא פשוטה שעברתי".
שתף אותנו בתחושות.
"אני שמח שהגעתי למקום שגורם לי להרגיש חלק מהמשפחה. אני מכיר את רוב האנשים, מה שסייע לי להסתגלות הקלה וכמובן שגם התוצאות, אי אפשר להתעלם מזה. מאז שמנחם הצטרף הפכנו להיות ההגנה הרביעית בטיבה בליגה, קבוצה אטרקטיבית, שמחה ומחויבת, אז כיף גדול להיות חלק מזה".
הופתעת כשרצו לצרף אותך סוף סוף לחדרה?
"לא. הייתי בטוח שייפתח לי חלון לקבוצה בליגת העל אחרי הפועל חיפה. אני כבר מכיר איך הכדורגל מתנהל. תמיד בינואר יש תזוזות וידעתי שאמצא את המקום שלי. אני שמח שזה הסתדר דווקא בחדרה ההחלטה הייתה טובה לשני הצדדים מכל הבחינות. אני שמח שאני תורם להצלחת הקבוצה".
כשהגעת המצב היה לא טוב. האמנת שניתן לשנות?
"כן. הגעתי כשהיינו מתחת לקו האדום. ראיתי שיש חומר שחקנים טוב. הספקתי להיות שבועיים תחת מימר ואחר כך הגיע קורצקי והביא איתו שינוי באנרגיות שהיו גבוהות מאוד. הוא מתאים לחדרה כמו כפפה ליד. פתאום הכל התחבר לנו מכל הבחינות והתוצאות מדברות בעד עצמן".
מה הסוד של קורצקי חוץ מאנרגיות?
"זה מתחיל באימונים. הוא לא נותן לשחקנים להוריד רגל לשניה מהגז. היינו לאחרונה במצב נוח בטבלה ודווקא בימים האלה הגברנו את הקצב. הוא דורש בכל מצב מחויבות שיא מכל שחקן ושחקן אם הוא בהרכב או יושב על הספסל וזה מה שסחב את הקבוצה".
הגעתי כשהיינו מתחת לקו האדום. ראיתי שיש חומר שחקנים טוב. הספקתי להיות שבועיים תחת מימר ואחר כך הגיע קורצקי והביא איתו שינוי באנרגיות שהיו גבוהות מאוד"
מה שונה בחדרה לעומת מועדונים אחרים ששיחקת בהם?
"חדרה כביכול מועדון קטן, אבל הוא נותן לך את ההרגשה שיש לך הכול. לכל בקשה או טענה תמיד יש מענה. תמיד יש אוזן קשבת ולמי לפנות. מעל לכל יש הרגשת משפחתיות וזה הבסיס למועדון בריא ולקבוצה בריאה. כששחקנים מקבלים יחס כזה חם הם רוצים להחזיר במגרש וזאת המעלה הכי גדולה של הפועל חדרה".
אתה מרגיש פספוס בקריירה שלך? אולי היית יכול להגיע יותר גבוה?
"כן, הייתי יכול להגיע לרמות גבוהות, אבל תמיד בצמתי דרכים סבלתי מחוסר מזל ופתאום קרה משהו, לרוב פציעות, שמנעו ממני את קפיצת המדרגה. אבל זה דרכו של עולם וזה הגורל, אני שמח על מה שעשיתי ויש לי עוד הרבה שנים בכדורגל כך שהכול עוד פתוח".
לעדכונים: ספורט חדרה