לאחר שבוע של מנוחה ועיכול האכזבה, בעקבות ההפסד 2:1 להפועל תל אביב במחזור הסיום של העונה הסדירה, שמנע מהפועל חדרה את ההעפלה לפלייאוף העליון, הקבוצה של שרון מימר תפתח את משחקיה בפלייאוף התחתון כשתארח (ראשון, 19:00) את נס ציונה.
מצד אחד, בחדרה יכולים להיות מרוצים כי חסכו יותר ממיליון שקלים, על מענקים שהיו אמורים לקבל השחקנים אם הקבוצה הייתה מעפילה עונה שנייה ברציפות לשש הגדולות. מצד שני, בחדרה כבר יכולים למעשה לסכם את העונה הנוכחית, כשהמרחק מהקו האדום ומאותה נס ציונה עומד על 13 נקודות. עם שבעה משחקים שנותרו לסיום העונה ו-21 נקודות בקופה, בחדרה יכולים לפתוח רשמית את עונת הרחצה.
4 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר
(צילום: עוז מועלם)
מאכזב מאוד
רגע לפני שהוא מורח על עצמו קרם הגנה ויורד לתפוס שמש בחוף גבעת אולגה, תפסנו את שרון מימר לשיחת סיכום. ועוד לפני שמסכמים, המאמן עדיין מריץ בראש את המשחק האחרון של העונה הסדירה.
"אחת הבעיות של המשחק הזה הייתה שהגענו למאני-טיים ולמשחק הזה עם 50 דקות מצוינות, אולי הכי טובות שלנו העונה", אומר מימר. "הגיע לנו לנצח ולהיות אלה שיעלו לפלייאוף העליון, וזאת באמת הייתה אכזבה גדולה וקשה, כי אם הייתי רוצה לכתוב תסריט איך ניראה במשחק הזה, הייתי כותב את אותו התסריט והייתי מוסיף רק גול אחד מכל ההחמצות שלנו, ואז הכל היה נראה אחרת".
אתה נשמע עדיין מאוכזב, אפילו שכבר עבר יותר משבוע.
"זה לא משהו שעובר תוך יום. כמובן ממשיכים הלאה, אבל זה היה מאכזב מאוד. רצינו מאוד להיות בפלייאוף העליון, הגיע לנו והיינו טובים".
כשהגעת לקבוצה אחרי הטראומה של העזיבה של אורי גוטמן, האמנת שתהיו קרובים כל כך להעפלה לפלייאוף העליון?
"אני מאמין מאוד בעצמי. הוכחתי בכל השנים האחרונות כשלקחתי קבוצות במצבים גרועים יותר שהיו מתחת לקו האדום, ובסוף הגעתי איתן להיאבק על הפלייאוף. חדרה אמנם לא הייתה בתחתית כשהגעתי, אבל הקבוצה בהחלט הייתה במומנטום שלילי, וכל המערכת הייתה לחוצה, כי זה יכול היה להיגרר למקומות פחות טובים של מאבקים נגד הירידה. לשמחתי הצלחתי לנצח את המשחק הראשון, ומאז המערכת ואני התחברנו בצורה מושלמת. הצלחתי להנחיל את הדרך שלי, זה הלך למקומות טובים, ובמקום מאבקי ירידה כל הזמן היינו באזור המאבק על הפלייאוף העליון".
4 צפייה בגלריה
(צילום: אוהד צויגנברג)
ובכל זאת, יש תחושת החמצה.
"יש אכזבה כי הוכחנו שאנחנו לא נופלים מאף קבוצה. אני כאן סיבוב שלם, עשינו תוצאות טובות עם אחוזים מדהימים והראינו שאנחנו ראויים לפלייאוף, אבל לצערי להיות ראוי זה לא מספיק".
מצד שני, חסכת לאורן גולן מיליון שקלים של מענקים.
"כן, אולי באמת היו מענקים גדולים, אבל בלב שלם אני אומר שכולם רצו פלייאוף עליון ואף אחד לא ניסה לחסוך כסף".
יכול להיות שזה שוב קורה לך? שאתה מתחיל חזק ואז מגיעה ירידה חדה, יש שיאמרו התרסקות.
"לצערי, כשטיפש זורק אבן אלף חכמים צריכים לנסות להוציא אותה, וזה בדיוק מה שקורה איתי. אם תעבור על הקריירה שלי, תראה שברוב הקבוצות הייתה יציבות לאורך כל העונה עם כדורגל טוב. מה שאתה אומר זה קשקוש שפעם מישהו זרק, כי בשנה שעברה בהפועל חיפה בסיום העונה היו לי עשרה משחקים שבהם לא הצלחתי לנצח. כולם שכחו את 12 המשחקים הקודמים לאלה, כשלא הפסדנו ועשינו הצגות של שלישיות ורביעיות. הכי קל להעלים את זה. קבוצות שאימנתי נלחמו יותר על הפלייאוף מאשר נגד הירידה, זאת יותר סטיגמה מאשר מציאות".
סתם נוצרה לך סטיגמה כזאת?
"כן. זה קרה פעמיים בשבע קבוצות שאימנתי. זה קורה להרבה מאמנים, שיש מומנטום בתוך העונה. בכדורגל הכל דינאמי, ובמבחן התוצאה לא נכשלתי באף קבוצה שאימנתי. בכולן הצלחתי וסיימתי גבוה יותר ממה שהתחלתי איתן. תמיד הקבוצה נראתה טוב יותר מאשר איך שקיבלתי אותה, ככה שגם במבחן התוצאה הצלחתי בכל הקבוצות שאימנתי".
4 צפייה בגלריה
(צילום: ראובן שוורץ)
הצלחת לסתום את הפה לכל אלה שפיקפקו עם ההגעה שלך לחדרה?
"אני לא מתעסק בלסתום פיות, כי ברוך השם יש הרבה אנשים ופיות, וכולם אוהבים לנתח וזאת זכותם. יש כאלה שיסתכלו על הדברים הטובים, ויש כאלה שיימשכו תמיד לדברים הפחות טובים. התפקיד של מי שמתעסק במקצוע הזה הוא להצליח עם הקבוצה. היחיד שרציתי באמת להצדיק מולו את ההחתמה שלי זה אורן גולן, שהביא אותי. רציתי להוכיח לו שהוא עשה בחירה טובה".
אז תהיה המשכיות? למה עוד לא חתמת על חוזה לעונה הבאה?
"כרגע זה עדיין לא קרה, וכשיהיה משהו לעדכן, נעדכן כמובן. אני נהנה מאוד בחדרה, מהיום הראשון שהגעתי לכאן. יש שיתוף פעולה מעולה ביני לבין ההנהלה והשחקנים. התחלתי פה סוג של תהליך, ואני בטוח שחדרה תוכל לעשות עוד עונה יפה בליגת העל, עם חיזוק פה ושם. אני רוצה להישאר, אבל בוא נראה מה מתפתח".
אם תישאר, איך תיראה חדרה בעונה הבאה?
"כבר לפני חודש וחצי התחלנו לדבר על עתיד הקבוצה, בלי קשר אם אשאר או לא. אני יודע שאורן כבר התחיל לחשוב על העונה הבאה, וזה סוד ההצלחה של הקבוצה. יש כאן בסיס טוב, וחדרה תצטרך למנף את העונה הזאת, כדי לא להתחיל שוב הכול מחדש, ולעשות חיזוקים נקודתיים בלבד".
ראיתי שיש לך בטן מלאה על ה-VAR.
"בתחילת הדרך הייתי מהתומכים הגדולים, אבל כיום אני רואה את זה קצת אחרת. אני לא חושב ששופט צריך לרוץ למסך על כל דבר, וקרו מקרים השנה שהזמן נמרח ומאבדים את הכיף והזרימה של הכדורגל".

הופתעתי מאוד

לחדרה, כידוע, אין גרעין אוהדים גדול מדי, אבל בקבוצה בהחלט ציפו העונה לראות אוהדים נוספים מצטרפים ליציעים, מה שלא קרה בפועל.
"לחדרה יש קהל טוב שאני נהנה ל מאוד ראות. הוא לא גדול, אבל הוא איכותי, ואני יודע שבחדרה ציפו לראות יותר אוהדים ביציע", אומר מימר. "את אלה שהגיעו באמת שומעים, ויש להם חלק גדול בהצלחה של חדרה. אנחנו משתדלים לשחק תמיד כדורגל התקפי ושהקהל ייהנה מהקבוצה".
איך גורמים לשחקנים לא לאבד עניין בפלייאוף התחתון?
"כבר באימונים הראשונים אחרי הפועל תל אביב ראיתי שחקנים שהדבר האחרון שהיית אומר עליהם זה שהם איבדו עניין או עם הראש בים. יש לנו עוד מטרות העונה, ונצטרך להמשיך באותה היכולת, כדי לא לאבד מהקרדיט שקיבלנו עד עכשיו".
4 צפייה בגלריה
(צילום: עוז מועלם)
זאת הזדמנות מצוינת לשלב צעירים.
"בהחלט. הסגל של חדרה לא גדול וכולם שיחקו אצלי, מי יותר ומי פחות. כמובן שאתן יותר דקות לאלה שפחות שיחקו, אבל זה יהיה בחוכמה ובלי לפגוע בקבוצה".
הופתעת מהיכולת של אליאל פרץ, שעושה עונה מדהימה?
"הופתעתי מאוד. שמעתי עליו המון דברים טובים, אבל כשהגעתי הוא היה פצוע, ומאז שחזר להתאמן ולשחק הבנו בדיוק עם מה יש לנו עסק. אליאל שחקן איכותי עם פוטנציאל ענק, שתרם המון לקבוצה, ואני חושב שהוא יכול להגיע לרמות הכי גבוהות ויכול לשחק בכל קבוצה, לפחות בישראל".
איך תשאיר אותו בחדרה בשנה הבאה?
"לדעתי זה כבר לא תלוי בחדרה, אלא באיזו הצעה תגיע מקבוצה אחרת. אם תגיע הצעה יפה מקבוצה גדולה, אני לא חושב שחדרה צריכה לעצור אותו. זה טבע העולם לתת לו להתקדם, כי הוא תרם לחדרה לא פחות ממה שחדרה תרמה לו. אני מאחל לו להגיע לרמות הכי גבוהות, וכמאמן אני שמח שיש לי שחקן כזה בקבוצה. אמנם אשמח שהוא יתקדם, אבל לא אתבאס אם אמשיך לאמן אותו".
עוד מצטיין העונה היה השוער הניגרי הוותיק אוסטין אג'ידה, שנגד הפועל תל אביב ספג שני שערים לא מחויבים.
"אני מסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה. היה לו חלק חשוב מאוד בכך שהקבוצה נלחמה על הפלייאוף העליון ולא נגד הירידה, ככה שמשחק כזה או אחר לא יכול היה לשנות את מה שהוא עשה העונה. לאוסטין יש קרדיט גדול על העונה הזאת".
מצד שני, לוסיו חווה ירידה קשה העונה.
"אני רואה שהוא מתאמץ ומשקיע, ולפעמים הולך לו קצת פחות. לאורך הדרך שפטתי ואשפוט אותו ואת שאר השחקנים בצורה מקצועית. מבחינתי, כולם נמדדים במה שהם עושים על המגרש. אני לא אוהב ששוכחים לתת לאנשים קרדיט על מה שהם עשו בעבר. אם תעשה שקלול של שתי העונות, הוא עדיין בפלוס בחדרה".
עוד אחד שרוצה אבל זה לא ממש יוצא לו הוא רועי זיקרי.
"זה די דומה למחצית השנייה שלנו מול הפועל תל אביב. הוא משתדל, רוצה, מנסה הכל, אבל לפעמים הכדור לא רוצה להיכנס. לפעמים יש תקופות בחיים שאתה בועט לכיוון הקרן וזה נכנס, ולפעמים אתה מחמיץ מול שער ריק. זיקרי עובד קשה, מגיע למצבים, אבל בקטע של ההבקעות קצת פחות הולך לו".
הפתעה גדולה זאת ההגנה שלכם. חבורה אפורה יחסית שעושה אחלה עבודה.
"אני מסכים. אחרי ארבע הקבוצות הגדולות, ספגנו הכי מעט. אוסטין עושה עבודה טובה, אבל גם ההגנה מעולה, וגם בלי שמות גדולים ונוצצים, החבר'ה שלנו משקיעים על המגרש עם רמת רצון אדירה ומהגבוהות שנתקלתי בהן".
מי תיקח אליפות?
"מכבי תל אביב. זאת קבוצה חזקה מאוד, ולמרות שחיפה עושה עונה מצוינת והיא גם ראויה, מכבי תל אביב תיקח אליפות".
מה יהיה עם הקורונה? תגמור לנו את הכדורגל?
"אני מקווה שזה יירגע וייעצר. זה הולך לכיוון מטריד, שישבש את החיים שלנו כמדינה וכתושבים, ולא רק בכדורגל. נקווה שזה ייגמר בקרוב, ושכולנו נוכל לחזור לשפיות".