בין 14 מאמני ליגת העל שיפתחו בסופ"ש הקרוב את עונת 2019/20, ניתן למצוא שמות ותיקים ומוכרים כמו רוני לוי, יוסי אבוקסיס, ברק בכר, סלובודאן דראפיץ' ועוד.
המאמן היחיד שיערוך את הופעת הבכורה שלו כמאמן ראשי בליגה הבכירה, הוא אורי גוטמן. נוסף על הריאיון הזוגי שקיימנו, ביקשנו לשמוע ממנו גם התייחסות מקצועית לכמה נושאים שעלו מאז שמונה לתפקיד.
1 צפייה בגלריה
אורי גוטמן ובת זוגו אירמה . "אני מרגיש מוכן". צילום: ראובן שוורץ
אורי גוטמן ובת זוגו אירמה . "אני מרגיש מוכן". צילום: ראובן שוורץ
אורי גוטמן ובת זוגו אירמה . "אני מרגיש מוכן". צילום: ראובן שוורץ
כמה מפריע לך לשמוע שהיום, ערב פתיחת העונה, אתה נמצא בעמדה הזאת כי אבא שלך זה אלי גוטמן?
גוטמן: "אותו הדבר אמרו כשמוניתי לעוזר המאמן של יוסי אבוקסיס. אילו לא הייתי מתאים לתפקיד של עוזר המאמן שלו בסכנין, אז כנראה הוא לא היה לוקח אותי לעבוד אתו בבני יהודה, לא? באתי להפועל חדרה אחרי שאורן גולן וההנהלה החליטו שאני הכי ראוי מבין כמה מועמדים, ובדומה לבחירה בניסו אביטן שהצליחה מאוד, בחרו ללכת על מאמן שאין לו ניסיון באימון בוגרים, מישהו רעב עם שאיפות, ואני כאן כדי להוכיח שהם צדקו".
אבא מייעץ לך בנוגע למה שקורה בחדרה?
"כעכבר כדורגל הייתי מגיע להמון אימונים של אבא שלי, ורושם את התרגילים ואת ההערות שהוא אומר לשחקנים, תוך כדי האימון. מי שחי את הקבוצה ביום-יום זה אני והצוות. מאמן צריך להרגיש את השחקנים. עם אבא אני בעיקר אוהב להתייעץ דווקא בתחומים אחרים שמחוץ למגרש, כמו התנהלות תקשורתית, תגובות במצבים כאלה ואחרים. מאמן טוב זה לא רק אחד שיודע לשים את השחקנים במיקום הנכון במגרש, אלא גם להתנהל נכון, ותמיד טוב שיש עם מי להתייעץ".
בדף הפייסבוק של האוהדים אין קונצנזוס סביבך.
"זה בסדר, אני חי עם זה, והם יכירו אותי, ובתקווה כולם או רובם יהיו בעדי, ככל שהעונה תתקדם. לכל אחד מותר להביע את דעתו. כל מי שמגיע להפועל חדרה עוטפת אותו הרגשה של משפחתיות, וזה משהו שמישהו מבחוץ לא יוכל להבין. עם אנשים כמו אלי דגני או איציק טפירו, וכמובן אורן גולן ואחרים, כולם אנשים טובים וחמים. האנושיות היא הסמל של המועדון הזה, ולא פלא שכל מי שמגיע לחדרה מתאהב במועדון הזה".
לא מעצבן אותך שאומרים שלא תגיע לחגים?
"אז אומרים, זה לא מה שמניע אותי. אני רוצה להוכיח בעיקר לעצמי, ולאנשים שמאמינים בי בהפועל חדרה, שאני יכול להוביל את הספינה הזאת להישאר בליגה שנה נוספת. חשוב לי לשמח את האוהדים של חדרה שיש להם חלק גדול מההצלחה של הקבוצה בשנים האחרונות וביחד עם התמיכה שלהם נצליח לעשות עונה טובה".
אחד הסיפורים הגדולים של הקיץ היה הדחתו של אסי גומה ממחנה האימון, ואחר מכן הוא גם שוחרר מהקבוצה. מה בדיוק קרה שם?
"אסי גומה כתוב בדפי ההיסטוריה של הפועל חדרה. מה שהוא עשה - לא בטוח שרבים וטובים יעשו. הגעתי לתחילת השנה עם אג'נדה משלי, שלוסיו הוא החלוץ המוביל שלנו, ולידו ארצה שחקן משלים עם סגנון אחר, עם מהירות ודריבל בסגנון שונה מזה של אסי גומה. החלטנו שלמען אסי והמועדון, מוטב שהדרכים ייפרדו בשלב זה. זה לא אומר שאסי שחקן לא טוב; ההערכה כלפיו במועדון היא עצומה, וזה לא עומד להשתנות".
ניפיתם את מרבית שחקני הבית, וזה מפריע מאוד לאוהדים שלכם.
"קודם כל, יש לנו כמה שחקני בית, כמו סלים או מנשה, ועוד כמה חבר'ה צעירים. קח, למשל, מועדון גדול כמו הפועל באר שבע. אני לא רואה שם יותר מדי שחקני בית בהרכב. מחלקת הנוער שלנו במגמת שיפור וצמיחה, והלוואי שיום יבוא ויהיו בחדרה גם שבעה ושמונה שחקנים, שיהיו מספיק טובים להוביל את הקבוצה הבוגרת. מאמן רוצה את הקבוצה הכי טובה על המגרש, בין שמדובר בשחקני בית ובין שלא".
ערן לוי הוא עוד שם שנקשר לחדרה בקיץ. למה בחרת לא לצרף אותו?
"כשאנחנו בונים את הקבוצה, אנחנו מסתכלים על החבר'ה שיתאימו לנו, בסגנון המשחק ובמבנה האישיות. ערן לוי שחקן נהדר שעשה דברים נדירים במכבי נתניה לפני כמה שנים, אבל בנקודת הזמן הזאת חיפשנו חבר'ה צעירים ורעבים, שעדיין לא הוכיחו את עצמם בליגת העל".
התוכנית שלך הייתה להתחיל את הקריירה כמאמן בלאומית. אולי זה היה עדיף ונכון יותר מאשר לקפוץ ישר למים העמוקים בליגת העל?
"לפני שחדרה פנו אליי, נפגשתי עם קבוצות מהלאומית. ישבתי עם קטמון ועם עוד מועדון. עכשיו ניקח סיטואציה שאני מתמנה למאמן קטמון, גם שם רוצים לעלות, ככה שגם שם היה לחץ להצליח. אני מרגיש מוכן, וחשוב לי שהאוהדים שלנו יהיו אתנו, ושיהיו גאים בקבוצה".
מה יקרה אם, חס וחלילה, העונה תיפתח ברצף של תוצאות לא טובות?
"אורן גולן הוא השותף האולטימטיבי שלי לדרך. הוא מאמין בי ואני בו, והחיבור שלנו יחד יעשה רק טוב לחדרה, גם אם זה ייקח קצת זמן, וגם אם בהתחלה התוצאות יהיו חלילה פחות טובות, נמצא את המסלול הנכון".