עידן שרון מימר בהפועל חדרה יצא השבוע לדרך, כשהמאמן החדש שהחליף את אורי גוטמן, סימן לעצמו "וי" ראשון במשחק הבכורה על הקווים, עם ניצחון חשוב מאוד באשדוד, 0:2 (שני שערים נהדרים, של רועי זיקרי ושל שגיא דרור).
המאמן בן ה-46 (נשוי פלוס שלושה) עבר בשנים האחרונות בהפועל כפר סבא, בבית"ר ירושלים, במכבי פתח תקוה ובהפועל חיפה, ובכל מועדון שאליו הגיע התחיל בקול תרועה רמה וסיים בקול ענות חלושה. בחדרה כמובן מקווים כי אצלם זה ייראה קצת אחרת.
"האמת שעד היום לא יצא לי יותר מדי פעמים להגיע לחדרה, אולי בקטנה פה ושם", אומר מימר השבוע. "אני מאמין שאתחבר מהר לעיר, לאנשי המועדון, לשחקנים ולאוהדים, וגם המרחק, אחרי שנסעתי בשנה שעברה כל יום לחיפה, לא יהיה בעיה".
3 צפייה בגלריה
מימר. "ירידת ליגה תהיה כישלון" | צילום: עוז מועלם
מימר. "ירידת ליגה תהיה כישלון" | צילום: עוז מועלם
מימר. "ירידת ליגה תהיה כישלון" | צילום: עוז מועלם
לא התבאסתי
מימר, כהרגלו בשנים האחרונות, פתח את הקדנציה בחדרה ברגל ימין. אחרי המשחק התבדח ואמר, כי אולי כדאי לו להחליף קבוצה כל שבוע וכך לשדרג לעצמו את הקריירה.
כזכור, אחרי העזיבה של ניסו אביטן, העדיף אורן גולן להחתים את אורי גוטמן חסר הניסיון, על פניו של מימר, שכבר צבר לא מעט קילומטראז' בליגה הראשונה.
"לא התבאסתי בכלל, כי אני מבין ששיקולים כלכליים הם חלק מהכדורגל. גם אני הייתי לפני כמה שנים במקום של אורי, נתנו לי הזדמנות כמאמן צעיר וזאת חלק מהחוויה. אין בי יותר מדי אגו או דברים כאלה, אני מאמין שמה שצריך לקרות קורה, ואני באמת רוצה להגיד באותה ההזדמנות שאורי עשה עבודה טובה בהפועל חדרה".
ישבת בבית שמונה חודשים, מה עבר עליך? קיבלת הצעות אחרות?
"קיבלתי הצעות מהלאומית, אבל חיכיתי להצעה מליגת העל, כי אני חושב שזה המקום שלי, שכבר הוכחתי ששם אני ראוי לאמן ושעשיתי עבודה טובה בקבוצות שאימנתי".
התגעגעת לאימון?
"מאוד. אני מגיע רעב מאוד, והיה כיף לחזור למגרש. מגרש הכדורגל זה המקום שעושה לי הכי טוב בחיים".
לא חששת שאולי אתה יוצא מחוץ ללופ המאמנים?
"ממש לא. רציתי מאוד לעבוד, כי הכדורגל זה המקום שנותן לי הכי הרבה סיפוק. כשאני בכדורגל זאת הפרנסה העיקרית שלי, וכשאני בחוץ אני מתפרנס מעוד דברים, אבל אני מאמין שכשאני בפנים אני נותן את כל כולי. האנרגיות שלי באות לידי ביטוי הכי טוב שאני על המגרש. אני חושב שעד עכשיו, בכל הקבוצות שבהן אימנתי לא נכשלתי, וברובן עמדתי בצורה יפה ברוב המטרות והיעדים שהוצבו לי, ככה שאין סיבה שאיעלם מהמפה, כי עד עכשיו הוכחתי את עצמי".
גם עכשיו חדרה בדקו קודם את אופציית ניסו אביטן לפני שפנו אליך.
"משנותיי רבות כשחקן וכמאמן, למדתי שלא משנה מה היה בדרך או איך התנהלו הדברים, מה שמשנה זה מבחן התוצאה, והוא אומר שלא כפיתי את עצמי על הפועל חדרה, אלא נבחרתי על ידי המועדון להיות המאמן שלהם".
3 צפייה בגלריה
שרון מימר. צילום: עוז מועלם
שרון מימר. צילום: עוז מועלם
שרון מימר. צילום: עוז מועלם
אתה לא מרגיש סוג של ברירת מחדל?
"אני ממש לא מרגיש ברירת מחדל. אני מאמין מאוד בעצמי, והוכחתי את עצמי בליגת העל. חוץ מזה, באישיותי אני לא מתעסק בדברים האלה, אלא בעשייה, ואיך להוציא את המקסימום מהקבוצות שאני עובד בהן".
תיאום ציפיות
התפטרותו של גוטמן לפני שלושה שבועות תפסה גם את מימר בהפתעה, וכמובן, מיד עולה השאלה, עד כמה יתיישר המאמן החדש עם הדרישות המקצועיות של האיש החזק במועדון, אורן גולן. "בתיאום הציפיות שלי עם אורן גולן לא עלו דברים כאלה, ולא התבקשתי לעשות משהו שאני מרגיש שפוגע בצד המקצועי שלי", מדגיש מימר. "אני חושב שכל הדרישות של אורן הן לטובת הפועל חדרה, ואשמח ללכת איתו באותה הדרך".
אם אורן גולן יבקש ממך לשתף שחקן כזה או אחר, מה תעשה?
"אני יכול להגיד שאני איש של מערכת, ופועל איתה, ברצון לקדם שחקנים צעירים או לתת להם במה, כל עוד אלה דברים שלא פוגעים בקבוצה או נוגדים את האני מאמין המקצועי שלי, כי שם אני יודע להציב גבולות, וזה קרה לי בקבוצות אחרות. בסך הכול, בכל הקבוצות שעבדתי בהן, הייתה לי כימיה טובה עם הבעלים ולרוב ראינו את אותם הדברים באותה הדרך. אולי חוץ מפעם אחת בבית"ר ירושלים, אף פעם לא דרשו ממני דברים שעברו גבולות או שסטו מהדרך שלי".
מעכשיו נראה בהרכב את השחקנים שאורן גולן ביקש מגוטמן לשלב?
"אני לא רוצה להתעסק במה שהיה בין גוטמן לאורן, אני יכול להגיד שלא התבקשתי על ידי אורן לתת דקות או לשלב שחקנים ספציפיים. דיברנו בצורה מקצועית מה הכי נכון להפועל חדרה, וראינו הרבה דברים עין בעין, אז אני לא רואה שתהיה פה בעיה".
אתה חושב שאורן מתחרט על זה שלא בחר בך כבר בסוף העונה הקודמת, והעדיף את גוטמן ג'וניור?
"לא, ואני גם לא חושב שהוא צריך להתחרט. עד עכשיו אורן הוכיח שהאינטואיציה שלו טובה. הוא בחר מאמנים טובים והצליח, ובזכות זה חדרה נמצאת במקום שבו היא נמצאת. הכול מלעלה, מה שצריך לקרות קורה וכל עכבה לטובה".
3 צפייה בגלריה
אורן גולן. צילום: יאיר שגיא
אורן גולן. צילום: יאיר שגיא
אורן גולן. צילום: יאיר שגיא
רון קלר לא התבאס שמינו אותך, במקום לתת לו צ'אנס אמיתי?
"דיברתי עם רון איך שהגעתי. תמיד קיימת השאיפה לאמן, אבל אני יכול להגיד לך שלרון הפועל חדרה חשובה יותר מכל דבר אחר, ובגלל זה הוא נכס למועדון. לא הייתה סיבה שרון קלר לא יישאר בקבוצה, הוא איש מערכת שעושה עבודה טובה. אני חושב שיש קונצנזוס בנוגע לתרומה שלו, ואני לא רואה סיבה שהוא צריך לזוז".
מה המטרות שהציבו בפניך? פלייאוף עליון? רק לשרוד בליגה?
"אני חושב שאחד הדברים הטובים בחדרה זה שהם לא מתבלבלים ולא מייצרים לחץ מיותר. המטרה העיקרית היא להישאר בליגה, ואם תוך כדי נוכל להשיג מטרות אחרות, אף אחד לא יתבאס".
אחת הטענות נגדך היא שאתה מתחיל טוב, אבל אז יש ירידה גדולה וזה מסתיים בפרידה.
"כשנדבקת אליך סטיגמה, קשה מאוד להסיר אותה, אבל אם מסתכלים על מספרים ועובדות, אז גם בכפר סבא, שהגעתי לשם והם היו מתחת לקו האדום, הם נשארו בליגה שלושה או ארבעה מחזורים לסיום העונה. בבית"ר, הגעתי במקום שישי, סיימתי שלישי והגעתי לאירופה. בשנתיים האחרונות גם בהפועל חיפה וגם בפתח תקוה הגעתי לקבוצות מתחת לקו האדום וסיימתי במקום השביעי, ככה שבסופו של דבר, אם לוקחים את המכלול, לשמחתי כן הצלחתי בכל הקבוצות. אני מתחיל טוב ומייצב את הקבוצה ואז באה ירידה, אולי כי אנחנו מגיעים לשיא גדול, אבל אם אתה בודק בכללי, תמיד הצלחתי. זה שתמיד יש בדרך גם קטעים פחות טובים, זה קורה לכולם. אם מסתכלים על העובדות, זאת סתם סטיגמה לא נכונה".
חושבים כבר על חיזוק בינואר?
"אם נצטרך, נביא שחקנים שיעזרו לקבוצה. כרגע אני לא מתעסק בשאלה הזאת, ומעדיף לבוא נקי לשחקנים הקיימים, ולתת להם את הקרדיט להוכיח שהם ראויים. במהלך הזמן נבחן את זה, ואם נצטרך לעשות שינויים, נעשה את זה".
אחד הדברים, שהאוהדים של חדרה אהבו פחות אצל אורי גוטמן, זה שהוא היה מאמן שהאמין במשחק הגנתי. מה הכדורגל שאתה דוגל בו?
"מי שראה את הקבוצות שלי, המשחק שלנו מאוזן יותר. אני תמיד אוהב לתקוף ואף פעם לא להתבטל בפני יריב; לשלוח כמה שיותר שחקנים להתקפה, אבל כמובן תמיד בצורה מאוזנת, ולא על חשבון הפקרות בהגנה. הקבוצות שלי תמיד היו מאוזנות, וההתקפה לא באה על חשבון ההגנה, ולהיפך".
לסיום, איפה תסיימו את העונה? אם תרדו ליגה, זה יהיה כישלון?
"אני לא טוב בהימורים. המטרה העיקרית היא לצבור די נקודות כדי לא להסתבך בתחתית. ירידת ליגה תהיה כישלון בחדרה העונה, ואנחנו לא כאן בשביל זה. חדרה ראויה לליגת העל, ונצטרך לדאוג שזה יקרה".